المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ^_^ تجمع حوامل و أمهات مصر ^ (الجـــــ 13 ــــزء )^

الصفحات : 1 2 3 [4] 5 6 7

وردشان
07-30-2009, 03:28 PM
يا حياتي لنوني ورؤرؤ.... الإتنين اول زبونتين صغننتين مكتكتين....
يا رب يخليهمليكو يا رب وتفرحو بيهم...

ورد.. انا كمان جالي سرير هدية... شوفي انا لسة في اول التالت وجالي السرير..
بس هو من اللي فيه شبك من الجمب ده... اعتقد ده ينفع لما البيبي يبدأ يلعب وهو صاحي حطيه فيه محبوس يلعب بأمان...
انا كدة كدة ان شاء الله هشتري سرير خشب كبير حلو لنونتي الكميلة

ان شاء الله تيجى و تتهنى
ربنا يقومك بالسلامة
بس مليش دعوة انا عاوزة سرير انا كمان

nanoallush
07-30-2009, 03:31 PM
نانو ازيك يا قمرة
بصى يا ستى البيبي بياخد وضعه فى الشهر التاسع وفى ناس بيبقى من السابع راسه تحت وفى ناس بياخد وضعه فى اخر التاسع متقلقيش
بس انا مش فاهمة يعنى اية قطعة كبيرة؟؟
جزاك الله كل خير على الرد والله يحفظلك البيبي من كل سوء يارب ...
انا قصدت بقطعة كبيرة يعني جسمه بشكل عام مش صغنون... إنما كبير او ضخم .. انا هيك فهمتني الدكتورة ... الله يتمم على خير يارب

يا بناتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
نونوس ولدت الحمدلله رب العالمين وجابت البنوتة الجميلة هى دلوقتى لسة طالعة من العمليات :076::076::076::076:
ألف مبرووووووووووك :064:والحمد لله على سلامتك يا نونوس وبارك الله لكم في الموهوب وشكرتما الواهب ورزقتما بره إن شاء الله :ق0:

يعني عيب وبطلي تسألي في حاجات كدة.... :044:
اعتقد والله اعلم نانو قصدها ان العضو الذكري للبيبي كبير.. فاهمة...

نانو يا حبي اطمني اهي دانوشة قالتلك ومادام الدكتورة مقلقتكيش يبقى بلاش وسوسة...
يا رب تتم حملنا وولادتنا يا رب على الف خير جميعا..

:061: لا يا حنون انتي فهمتيني غلط فعلا ... انا قصدي جسم البيبي ككل مش صغنون .. يعني طالع رياضي متل أبوه :087:... صفي نيتك يا حنونة :061: وبارك الله فيكي على الدعوة يا حبي والله يسمع منك ويتمم لنا على خير :ق1:

حنون يا مجرمة :P
واحشانى يا قمر ابقى ادخلى بدرى شوية عشان نلحق نقول كلمتين
نانو حبيبتي اعتقد عادى مافيهاش مشكلة هو الدكتور قالك حاجة يعنى ولا اية؟؟

لأ بالعكس طمنتني وقالت كل شي طبيعي بس قالتلي امشي كل يوم ساعة مشي سريع او مارس الرياضة او السباحة مشان ما يزيد البيبي اكتر من هيك ... وانا خايفة تصيبني ولادة مبكرة من المشي ... الله يعين يارب ويتمم لنا على خير وبشكرك يا حبيتي على الاهتمام

رشروش الجميلة صباحك فل
انا معدتى تعبانة اوي مش عارفة مالها علطول وجعانى بقالها اسبوع مش عارفة دة من حبوب منع الحمل ولا اية
سلامتك الف سلامة عليكي .. الله يشفيكي ويهونها عليكي يارب

اه يا حبيبتي هي اتولدت عندها تشوهات في الأطراف الحمد لله
شافاها الله وعافاها يارب وأسأل الله العظيم رب العرش العظيم ان يشفي ابنتك وكل بنات المسلمين من كل سوء

لازم طبعا كالسيوم وحديد من الشهر الرابع + اللبن
انا بشرب حليب كل يوم او باكل اجبان والبان وباخد مكمل غذائي فيه كل الفيتامينات بنسبة قليلة .. يا ترى بيكفي ؟؟ والدكتورة ما وصفتلي اي شي زيادة ..

ازيكم يا بنات

بجد بجد و ربنا يعلم وحشتونى قوى قوى

معلش انا اتبهدلت من اول ما جيت مصر

على طول رجلى وارمة حتى مش عارفة اخرج ذى ما كنت متوقعة انى حتفسح شوية قبل الولادة
مش بقدر اعمل حاجة لان اى حاجة تورم رجلى
حتى اذا قعدت فى البيت من غير ما اكون رفعاها لازم تورم
ربنا يهون اللى فاضل

هموسة حبيبتى اخبارك ايه؟
طمنينى عليكى بجد كل ما يحصلى حاجة جديدة اقول يا ترى عاملة ايه انتى كمان؟

انا مش عارفة اسلم على مين ولا مين بس كلكم وحشنى جدا جدا

انا عاوزة ابارك لنونوسة الف مليون مبروك و ان شاء الله تكون بنت بارة ليكى و لابوها بأذن الله
ربنت يفرحك بيها يا رب

يالا قولولى اخر الاخبار لانى حكت بسرعة عشان رجلى

حمد لله على سلامتك يا كوكر والله يتمم لك على خير وسلامة رجلك ... انا كمان عندي ورم برجلي التنتين وبتعب من الوقفة كتيييييييير .. الله يتمم لنا على خير يارب

حنونة حبيبتى بجد وحشانى جدا جدا و على طول انتى على بالى

بصى يا سيتى

روحت للدكتور شريف حمزة و ذى ما كنت متوقعة قالى اننا نحاول طبيعى و ان اذا فى مخاطر فى الولادة الطبيعية يبقى الواحد المفروض كمان ميركبش العربية و يسوقها عشان ممكن يدخل فى شجرة
المهم توصلت معاه لما لقانى قلقانة و جبانة
اننا نقعد مع بعض يوم 10-8 و نشوف الوضع ساعتها ايه و اللى انا عاوزاه يعملهولى

فاتفقت انا و جوزى انى اذا مولدتش طبيعى لحد يوم 10-8 يبقى نقعد معاه عشان نحدد القيصرى
و ربنا يكرم من عنده

المهم يا بنات انا حصلى حاجة و عاوزة اخد رأيكم فيها

انتو عارفيين الوعد اللى وعدته لربنا انى اسمى ابنى "كريم" جوزى وافق اخيرا عليه
بس حصل حاجة غريبة جدا

انا حلمت هو مكانش حلم هو ذى ما يكون حد قالى الجملة دى فى ودنى
"عبد الملك بن مروان"

ماما كانت قبليها بيوم بتقولى اسمى مروان قلتلها لأ
و بعدين لما نمت بالليل صحيت على الاسم دا
و طبعا انا معرفش مين "عبد الملك بن مروان" دا
المهم عملت سيرش على النت طلع خليفة من الخلفاء الامويين و معروف انه انسان كويس و عمل حاجات كتير
فالمهم قلت لجوزى على اللى حصل قالى خلاص نسمى "مروان"

مش عارفة قلبى بيقولى "كريم" و بعدين حاسة انها كانت رؤية ربنا بعتهالى بأسم البيبى "مروان"

رايكم ايه؟

اسمة مين؟

حنونة هو انتى عرفتى نوع البيبى انا شايفة انك بتتكلمى على انها بنت؟
و انتى كنتى عاوزة ولد
الله ييسر لك الي فيه الخير يارب واستخيري في الطبيعي والقيصري وفي الاسم كمان .. وما خاب من استخار الله تعالى والله يختار لك الخير وين ما كان يارب يا حبيبتي

شكرا لللي ردوا علي واللي ما ردوا ... الله يسامحكم يارب

وردشان
07-30-2009, 03:32 PM
النهاردة لقيت واحدة باعتالى ع الخاص

كان فيه موضوع كنت بسأل فيه دكتورة ع الحاجات اللى طالعة لرورى فالست دى شافت مشاركتى وبعتت تقولى انها هى كمان كان عندها نفس نوع الورم ه وبتقولى ما اسمع كلام الدكاترة فانه هيروح لوحدة لانه فضل عنها عشرين سنه وماعملا جراحة زى ما الدكتور بتاعى بيقول لحسن جسها يتشوه وبتقولى انها ى عالجتة فى امريكا بعلاج جديد
المهم انا دكتورى قالى جراحة عند 4 شهور
واغلب الناس بيقولوا لااستنى ممكن ينكمش لوحدة
والليزر قريت انه ما ينفعش فى حالتها
ولمشتركة دى بتقولى اروح امريكا عشان لعلاج هناك احسن

بجد انا محتارة قوى وخايفة عليها من الجراحةوخايفة يطلعلها فى حتة تانى لان لسه ظاهر من حوالى 3 اسابيع مكان تالت ادعولها ان ما يطلعلها حاجة تانى وان ربنا يلهمنا الصواب فى الموضوع ده

ربنا يلهمكم الصواب و يعافيها من كل سوء و يطمنكم عليها

لوجين*
07-30-2009, 03:45 PM
شكرا يا ورد الله يبارك فيكى عقبال ما نباركلك ع الدكتوراه ونبارك لمحمود وهو بيتخرج

alhananana
07-30-2009, 03:46 PM
سورييييييييييي يا نانو...
والله انا نيتي صافية بس فهمت كدة...
آل وقاعدة افهم البنات...
سوريييييييييييي اجين... sorry again....

خجلتيني :044:

لوجين*
07-30-2009, 03:47 PM
بس حاولى يا نانو تربى حليب كتير م كوباية وبس اعتقد ع الاقل كيلو فى اليوم مع المشتقات التانية للحليب جبن وزبادى مادام م بتخديش كالسيوم

alhananana
07-30-2009, 03:51 PM
النهاردة لقيت واحدة باعتالى ع الخاص

كان فيه موضوع كنت بسأل فيه دكتورة ع الحاجات اللى طالعة لرورى فالست دى شافت مشاركتى وبعتت تقولى انها هى كمان كان عندها نفس نوع الورم ه وبتقولى ما اسمع كلام الدكاترة فانه هيروح لوحدة لانه فضل عنها عشرين سنه وماعملا جراحة زى ما الدكتور بتاعى بيقول لحسن جسها يتشوه وبتقولى انها ى عالجتة فى امريكا بعلاج جديد
المهم انا دكتورى قالى جراحة عند 4 شهور
واغلب الناس بيقولوا لااستنى ممكن ينكمش لوحدة
والليزر قريت انه ما ينفعش فى حالتها
ولمشتركة دى بتقولى اروح امريكا عشان لعلاج هناك احسن

بجد انا محتارة قوى وخايفة عليها من الجراحةوخايفة يطلعلها فى حتة تانى لان لسه ظاهر من حوالى 3 اسابيع مكان تالت ادعولها ان ما يطلعلها حاجة تانى وان ربنا يلهمنا الصواب فى الموضوع ده
قلبي .. ربنا معاكي...
راجعي اكتر من دكتور... وشوفي هيقولولك ايه.. راجعي ناس كبيرة علشان يكونوا خبرة وفاهمين...

وطمنينا يا لوجي...

ربنا يكتب لها الشفا ان شاء الله قريبا...

لوجين*
07-30-2009, 03:57 PM
يارب يا حنان ادعيلها ما يطلعلهاش حاجة تانى

kokar_2001
07-30-2009, 03:59 PM
نانو حبيبتى

انا على حسب ما فهمت من الردود كدة ان البيبى بتاعك حجمه اكبر من المفروض
انا مش فاهمة ايه المشكلة؟
اخت واحدة صاحبتى بسم الله ما شاء الله جابت 4 بنات
منهم 2 نزلو وقت الولادة 6 كيلو ايوة 6 انا مش كاتبة غلط و محصلش حاجة و عادى
و بالنسبة للمشى المشى بيسهل الولادة لكن مش بيعجل بيها

ربنا يرزقك ساعة سهلة و يتملك على خير يا رب

وردة يا قمرة وحشتينى جدا جدا
اخبارك ايه؟
و اخبار الحمل معاكى ايه؟

norhmn
07-30-2009, 04:01 PM
مساء الخيرات حواملنا ومامتنا اللذيذات
انا البيبى خلاص هيجننى مش عايز يلف وقاعد بالعرض والخبط فى جنابى هيموتنى وحاسه انه ماشاء الله بيكبر فكل لما يطول احس الالم بيزيد .. حد كان عنده البيبى بالعرض ولف ولا هكمل باقى الحمل كده

وكمان حاسه بتقل وضعط فظيع على المبايض اسفل الرحم لدرجه بتوضى بالعافيه ومقدرش ارفع رجلى فى الوضؤ
طمنونى ربنا يطمنكوا

kokar_2001
07-30-2009, 04:04 PM
لوجى الف سلامة على رؤرؤ

برضو انا مش فاهمة ايه اللى طالعلها؟
و ليه يا حببيتى موضوع العملية دى؟
ربنا يعافيها يا رب و يبعد عنها كل شر

بصى ساعات الدكاترة بتبالغ برضو

انا بنت اخويا و هى صغيرة وقع عليها شاى كان لسة نازل من على النار
و البنت اتشوت فعلا
طبعا دورنا على الدكاترة عشان نشوف عمليات تجميل و نعالجها
و طبعا قالو لازم نعمل عملية عشان اثر الحرق

لحد ما فى واحد قالنا ادهنولها اى كريم حتى كريم نيفيا البوينت فى الدعك فى المكان مش نوع الكريم
و فعلا قلنا اذا فى عملية ممكن نستنى لحد ما البنت يجى وقت دخول المدرسة و الف حمد و شكر ليك يا رب مافيش اى اثر خالص
الا عند منبت الشعر من ورا حاجة صغيرة جدا كأنها كانت متعورة مش حرق خالص

اذا الموضوع فيه عملية لفى على دكاترة كتير و شوفى حيقولوك ايه

ربنا يبعد عنها الشر يا رب

norhmn
07-30-2009, 04:05 PM
ايه يا جماعه انتوا روحتوا فين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

kokar_2001
07-30-2009, 04:07 PM
نور يا قمر اللى انتى حساه دا عادى جدا
متقلقيش
انا كنت كدة و كنت مش بقدر اتوضى ذى مانتى بتقولى كدة
و بعدين لسة على بال ما ياخد وضعه انا ابنى اخد وضعه فى اول التامن

متقلقيش خالص يا قمرة

norhmn
07-30-2009, 04:12 PM
نور يا قمر اللى انتى حساه دا عادى جدا
متقلقيش
انا كنت كدة و كنت مش بقدر اتوضى ذى مانتى بتقولى كدة
و بعدين لسة على بال ما ياخد وضعه انا ابنى اخد وضعه فى اول التامن

متقلقيش خالص يا قمرة

لسه هستنى التامن يا كوكر :059::059::059::059::059::059::059:
شكرا يا حبيبتى ربنا يقومك بالسلامه ويطمنا عليكى :0200::0200:
معلش هوه مين هنا حملها كان حقن مجهرى وولدت طبيعى ولا قيصرى اصل انا سمعت ان كل الحمل بالحقن المجهرى بيولد قيصرى وكمان مبيخلهوش يكمل لاخر التاسع من اول اسبوع او اتنين فى التاسع بيخلص الدكتور على الضحيه هههههههههههه :028:
وحكايه القيصرى ديه مخوفانى شويه

لوجين*
07-30-2009, 04:15 PM
لوجى الف سلامة على رؤرؤ

برضو انا مش فاهمة ايه اللى طالعلها؟
و ليه يا حببيتى موضوع العملية دى؟
ربنا يعافيها يا رب و يبعد عنها كل شر

بصى ساعات الدكاترة بتبالغ برضو

انا بنت اخويا و هى صغيرة وقع عليها شاى كان لسة نازل من على النار
و البنت اتشوت فعلا
طبعا دورنا على الدكاترة عشان نشوف عمليات تجميل و نعالجها
و طبعا قالو لازم نعمل عملية عشان اثر الحرق

لحد ما فى واحد قالنا ادهنولها اى كريم حتى كريم نيفيا البوينت فى الدعك فى المكان مش نوع الكريم
و فعلا قلنا اذا فى عملية ممكن نستنى لحد ما البنت يجى وقت دخول المدرسة و الف حمد و شكر ليك يا رب مافيش اى اثر خالص
الا عند منبت الشعر من ورا حاجة صغيرة جدا كأنها كانت متعورة مش حرق خالص

اذا الموضوع فيه عملية لفى على دكاترة كتير و شوفى حيقولوك ايه

ربنا يبعد عنها الشر يا رب

لا اللى عندها اورام دموية هى كانت مولودة ببقعة حمرا فى رجليها بعدين كبرت وبقت بارزة عن الجلد وهو الورم طبيعتة خلابا دموية بتفرز دم فبيكبر وبعد فترة طلعلها واحدة كمان فى صدرها ومن 3 اسابيع ظهر نقطة كمان حمرا فى صباعها
انا نفسى الحاجات دى ما تطلعش تانى واللى موجود يقف نموها وما تفل تكبر ياااااااااااااارب

norhmn
07-30-2009, 04:24 PM
لا اللى عندها اورام دموية هى كانت مولودة ببقعة حمرا فى رجليها بعدين كبرت وبقت بارزة عن الجلد وهو الورم طبيعتة خلابا دموية بتفرز دم فبيكبر وبعد فترة طلعلها واحدة كمان فى صدرها ومن 3 اسابيع ظهر نقطة كمان حمرا فى صباعها
انا نفسى الحاجات دى ما تطلعش تانى واللى موجود يقف نموها وما تفل تكبر ياااااااااااااارب

لوجين انا اسفه على التدخل بس حبيت اوضحلك تجربه بنت اختى هيه كان عندها نفس الاورام الدمويه ديه حتى بيسموها عندنا وحمه فراوله وعرضناها على كذا دكتور وخصوصا انها كانت فى وشها تحت فمها والدكاترة اكدوا انها لازم تدخل بالليزر وفعلا ودناها مركز الليزر وكانت بتاخد جلسات عليها هناك وهوه داخل جامعه القاهرة وكان خوف الدكتور انها ديه اوعيه دمويه صغيرة ولكن واسعه فى المكان ده بالذات والخوض كان بعد الشر عن حبيبتك انها لو احتكت او اتخدشت بيحصل زى نزيف وضرورى نقلها لاقرب مستشفى انا فاكرة الاحداث كويس لانى انا كنت اللى بلف بيها وفعلا هوه الورم وقف نموه بس ترك اثر بسيط وروحت بيها لدكتور جلديه ادانى كريم مستورد خفف اثرها خالص لدرجه انها مش باينه خالص دلوقتى وهيه ماشاء الله عندها دلوقتى 12 سنه عقبال لما تشوفى بنتك يارب

kokar_2001
07-30-2009, 04:26 PM
نورا انا يا سيتى حملى حقن اى خدمة

الكتاب بيقول ان الحقن لازم يولد قيصرى
بس دكتورى الجديد عاوز يستنى احاول طبيعى
و دا من باب ان دا طفل غالى و بيخافو عليه من اى تعب ممكن يحصل فى الولادة الطبيعية
و بيولدوه فى الاسبوع الـ 37
انا كنت نازلة مصر عشان اولد قيصرى بس حستنى لحد يوم 10-8 ولدت طبيعى يبقى كان بها مولدتش يبقى ان شاء الله قيصرى

لوجى يا قمرة
انا تقريبا عارفة اللى انتى بتتكلمى عليه دا
فى واحدة صاحبتى فى الكويت
بنتها نزلت من اول ما تولدت بالبتاعة الحمرا دى
حتى يا حبيبتى فى فوق مناخيرها ذى الهنود
و كانت صغيرة قوى اول الولادة بس كبرت
و قالتلى ان دى حاجة وراثية عندهم و انها حتروح لوحدها بعد سنة

بصى اذا كان الدكتور بيقول ان ممكن تستنى شوية و تعملى العملية يبقى استنى و شوفى حيحصل ايه
ممكن تروح لوحدها ذى بنت صحبتى

ربنا يعفو عنها و يبعد الشر يااااااااا رب

haiam1211
07-30-2009, 04:33 PM
مسااااااااااء الخييييييييييييير يا قمرات
نونوس الف مبرووووووووووك:076::076::076: يا قمر وحمدلله على سلامتك انتى وحلا انا كمان انشاء الله يمكن اسمى حلا ربنا يحفظهالك يارب وتملى حياتكو حب وهنا :066:
كوكاااااااااار وحشتينى جدا جدا يا موزة سلامة رجليكى يا حبيبتى معلش يالا هانت خلاص وتقوميلنا بالف سلامة انتى والبيبى الجميل ريهام حبيبتى مروان وكريم حلوين اوى:0149: بس زى ما قالو البنات استخيرى ربنا
دينا الف سلامة على نور ربنا يشفيهالك يارب وتشوفيها فى احسن حال اللهم امين:0134:
دنوشة الف سلامة يا حبيبتى عليكى معلش موضوع الحبوب ده بيعمل مغص شوية بس لو تعبانة حاولى تغيرى الوسيلة بوسيلى ادم القمر :0200:
لوجى مبروك على النجاح ياقمر :076:عقبال ما نبارك لاروى والف سلامة عليها ماتقلقيش انشاء الله هتروح لوحدها ومش هتحتاجى لعملية ولا حاجة
حنووووووووون واحشانى:0153: اوى اخبارك ايه النهاردة المغص راح ولا لسه
نانو ماشاء الله ماتقلقيش على ابنك هيطلع واد رياضى زى الفل ربنا يباركلك فيه يارب
كتكوتة و وردشان ورورو و نورهان وايمى اخباركم ايه وحشتونى اوى:0154:

norhmn
07-30-2009, 04:34 PM
نورا انا يا سيتى حملى حقن اى خدمة

الكتاب بيقول ان الحقن لازم يولد قيصرى
بس دكتورى الجديد عاوز يستنى احاول طبيعى
و دا من باب ان دا طفل غالى و بيخافو عليه من اى تعب ممكن يحصل فى الولادة الطبيعية
و بيولدوه فى الاسبوع الـ 37
انا كنت نازلة مصر عشان اولد قيصرى بس حستنى لحد يوم 10-8 ولدت طبيعى يبقى كان بها مولدتش يبقى ان شاء الله قيصرى

لوجى يا قمرة
انا تقريبا عارفة اللى انتى بتتكلمى عليه دا
فى واحدة صاحبتى فى الكويت
بنتها نزلت من اول ما تولدت بالبتاعة الحمرا دى
حتى يا حبيبتى فى فوق مناخيرها ذى الهنود
و كانت صغيرة قوى اول الولادة بس كبرت
و قالتلى ان دى حاجة وراثية عندهم و انها حتروح لوحدها بعد سنة

بصى اذا كان الدكتور بيقول ان ممكن تستنى شوية و تعملى العملية يبقى استنى و شوفى حيحصل ايه
ممكن تروح لوحدها ذى بنت صحبتى

ربنا يعفو عنها و يبعد الشر يااااااااا رب

كوكر ربنا يكتبلك اللى فيه الخير ياربوتشوفى البيبى بتاعك فى حضنك وينور حياتكم وتيجى بالسلامة يا قمر
انتى كمان حقن يعنى بصرة هههههههههه:028::028:اصل انا سمعت الكلام ده من النت وكنت عايزة اتاكد وكمان عشان اعمل حسابى على مصاريف الولاده لانك عارفه بتفرق بين الطبيعى والقيصرى وخصوصا الاسعار بقت ناااااااااااااااااااار بس بدعى ربنا يجعلها بفايده ويحفظ اجنتنا ويكرمنا بشوفتهم امين

لؤلؤ لامع
07-30-2009, 04:49 PM
ازيكو يابناااااااات والحمل عامل ايه معاكم تماام؟؟؟؟ الف مبروك لنونوس وربنا يباركلها فيها يارب قولو آآآآمييييييييين وعقبالكو كلكم لولىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى:d7: :076::076::076::076::076::076::d7:

لؤلؤ لامع
07-30-2009, 05:01 PM
نونوس الف مبرووووووووووك:076::076::076: يا قمر وحمدلله على سلامتك انتى وحلا انا كمان انشاء الله يمكن اسمى حلا ربنا يحفظهالك يارب وتملى حياتكو حب وهنا :066:
كوكاااااااااار وحشتينى جدا جدا يا موزة سلامة رجليكى يا حبيبتى معلش يالا هانت خلاص وتقوميلنا بالف سلامة انتى والبيبى الجميل ريهام حبيبتى مروان وكريم حلوين اوى:0149: بس زى ما قالو البنات استخيرى ربنا
دنوشة الف سلامة يا حبيبتى عليكى معلش موضوع الحبوب ده بيعمل مغص شوية بس لو تعبانة حاولى تغيرى الوسيلة بوسيلى ادم القمر :0200:
لوجى مبروك على النجاح ياقمر :076:عقبال ما نبارك لاروى والف سلامة عليها ماتقلقيش انشاء الله هتروح لوحدها ومش هتحتاجى لعملية ولا حاجة
لالالالالالا انا زعلانه منك يا هيام :074::074::074: سلمتى عالكل الا انا :044::044: ايه نسيتينى ولا ايه؟؟ :062::062: اه يانا يالى منسيه دايما

haiam1211
07-30-2009, 05:17 PM
يا لؤلؤ يا قمر وحشانى جدا مااقدرش انساكى يا جميل انا فعلا وحشة بس والله انا كنت بسلم على اللى لاقيتهم اون لاين المهم ايه اخبارك اخبار الكتاكيت الحلوين؟

لؤلؤ لامع
07-30-2009, 05:23 PM
الحمد لله يسلمو عليكى وانتى عامله ايه:072:

haiam1211
07-30-2009, 05:26 PM
انا الحمد لله بخير كان عندى دور برد جامد بس دلوقتى احسن

alhananana
07-30-2009, 05:29 PM
يا مسااااااااااء الفل....لؤلؤ منورة يا جميل.... وربنا يعينك في الريجيم... يا رب....

هيووووووووومتي.. وحشاني جدا.. انتي عاملة ايه ونونتك...؟ صحتك عاملة ايه؟؟؟المغص بقى كمن وجع اسفل الظهر.. مش عارفة هولد ولا ايه..؟

لوجي... دي فعا زي ما البنات بتقول دي الوحمات بتاعة لفراولة دي.. ايون. اخويا اصغر واحد كان مولود وفي رجله واحدة (مع ان امي مكنتش بتتوحم على الفراولة) وراحت لوحدها بعد فترة قصيرة....ان شاء الله بإذن الله هتروح قريب متقلقيش.. وبرضه ابذلي مجهوداتك في جميع الإتجاهات واستشيري اكتر من دكتور كويس....

نور... ازيك يا قمر.. معلش النونو بتاعك بيتدلل عليكي استحملي يا قمر... على ما يعدل نفسه.. هو مرتاح كدة.. امشي انتي بجمب.. ههههههههوانتي بتتوضي مترفعيش رجلك على الحوض... اغسلي رجلك وهية تحت بخرطوم مية او حاجة...انا مع اني لسة يعمني هبلولة وفي الأول بس احيانا رجلي وحوضي بيوجعني قوي لما بتوضى علشان برفعهم.. ومعظم الصلاة وانا قاعدة لأن لما بسجد وبركع بنهج قوي ودقات قلبي بتزيد قوي واحيانا بدوخ وبحس اني عايزة ارجع علطول...يسري على نفسك يا حبيبتي..

ورررررررررد.. اجيبلك انا سرير هدية.... ولا يهمك... ههههه..

haiam1211
07-30-2009, 05:29 PM
يابنات باركولى دخلت السادس اخيرااااااااااااا الخامس ده مملللللللل

haiam1211
07-30-2009, 05:34 PM
حنوووون انا تمام الحمد لله والنونة بخير انتى سلامتك ياجميل المغص طبيعى بس لو زاد لازم تقولى للدكتور

alhananana
07-30-2009, 05:36 PM
الف مبروك اي هييييييييييوم. عقبال يا رب تدخلي التاسع وتولدي بألف سلامة.. يااااااااا رب

لؤلؤ لامع
07-30-2009, 05:41 PM
الف سلامه عليكى ومبروك على السادس وربنا معاكى ويتمملك على خير وانتى يا حنونه ازيك عامله ايه المغص راح ولا لسه لو لسه اكشفى يابنتى ضرورى وربنا يطمنك وادينى ماشيه عالرجيم بس النهارده اتغديت محشى عشان يوم فريوالحمد لله نازله لدلوقتى 14ك:076::076::072:

alhananana
07-30-2009, 05:41 PM
مرة اتصلت بالدكتورة وقتلها على موضوع المغص هو بصراحة كل فترة وتحسيه بسيط برضه اقدر استحمله واستحمل اكتر منه.. بس دلوقتي حسيت كأني مقسومة نصين من تحت اسفل الظهر...

الدكتورة لما سألتها المرة اللي فاتت قالتلي طالما الم بسيط ومفيش دم يبقى متقلقيش.. لو زاد اتصل بيها تاني...
وهو الحمد لله بيروح علطول...

احيانا بحس انها تقلصات من دوا الإمساك اللي باخده... بجد هو دوا حلو قوي وبيخليكي طبيعية كما لو كنتي مش حامل مفيش اي امساك وبتدخلي الحمام في نفس المعاد من كل يوم... انا معجبة بيه قوي...

ربنا يستر اهم حاجة...

برضه بحس الألم اسفل ظهري من الشغل لأني قاعدة على الكرسي من 9 الصبح لححححححححد 6 مساءا في المكتب ولما اوصل البيت شوية وانام علطول...
حاسة انه ممكن يكون تييبس من قعدة الكرسي في لشغل او من قلة الحركة... بس اعمل ايه طيب برجع مهدودة وبنام...

يا رب بس ميكونش في اي تأثير على النونو.. انا اتفللللللللللللللق

alhananana
07-30-2009, 05:43 PM
ما شاء الله 14 كيلوووووو.. ممتاز جدا جدا....

يا رب بس انا اقدر اخس 14 كيلو بعد الولادة.... مش مشكلة لباقي بس نحطم الرقم القياسي 14 كيلو...

اصل انا ارادتي في الريجيم صففففففففففففر

haiam1211
07-30-2009, 05:45 PM
يارب يا حنون انا وانتى وكل البنات ويفرحنا باطفالنا سليمين يارب

ايمى عبدون
07-30-2009, 05:50 PM
هيومه ازيك يا سكره وازى النونه عرفتى هتسمى ايه ولا لا ؟
حنان بجد لو الوجع ف بطنك وبيسمع ف ضهرك روحى للدكتورة فورا لانك زيي وبتاخدى مثبتتات ربنا يكملك على خير ومتقعديش على طول قومى اتمشى وارجعى كده يعنى .
لولوه ازيك وازى اطفالك

haiam1211
07-30-2009, 05:51 PM
الف سلامه عليكى ومبروك على السادس وربنا معاكى ويتمملك على خير وانتى يا حنونه ازيك عامله ايه المغص راح ولا لسه لو لسه اكشفى يابنتى ضرورى وربنا يطمنك وادينى ماشيه عالرجيم بس النهارده اتغديت محشى عشان يوم فريوالحمد لله نازله لدلوقتى 14ك:076::076::072:
الله يسلمك ويبارك فيك يا لؤلؤ برافو عليكى والله انتى عندك ارادة بس استمرى انا كمان مستنية بعد الولادة اظبط الدنيا

ايمى عبدون
07-30-2009, 05:52 PM
مبروك على اللى خسيتيه يا لؤلؤه عقبالى باذن الله اما اولد مع ان الحمد لله من اول الحمل ما زدتش الا حوالى 5 كيلو يارب البيبى يكبر وانا ماتخنش لانى اصلا كلبوظه مش ناقصه

haiam1211
07-30-2009, 05:56 PM
مرة اتصلت بالدكتورة وقتلها على موضوع المغص هو بصراحة كل فترة وتحسيه بسيط برضه اقدر استحمله واستحمل اكتر منه.. بس دلوقتي حسيت كأني مقسومة نصين من تحت اسفل الظهر...

الدكتورة لما سألتها المرة اللي فاتت قالتلي طالما الم بسيط ومفيش دم يبقى متقلقيش.. لو زاد اتصل بيها تاني...

احيانا بحس انها تقلصات من دوا الإمساك اللي باخده... بجد هو دوا حلو قوي وبيخليكي طبيعية كما لو كنتي مش حامل مفيش اي امساك وبتدخلي الحمام في نفس المعاد من كل يوم... انا معجبة بيه قوي...

ربنا يستر اهم حاجة...

برضه بحس الألم اسفل ظهري من الشغل لأني قاعدة على الكرسي من 9 الصبح لححححححححد 6 مساءا في المكتب ولما اوصل البيت شوية وانام علطول...
حاسة انه ممكن يكون تييبس من قعدة الكرسي في لشغل او من قلة الحركة... بس اعمل ايه طيب برجع مهدودة وبنام...

بصى يا حنان بلاش موضوع دوا الامساك ده علشان ماتتعوديش عليه حاولى تخديه بس عند اللزوم
وبعدين فى الشغل حاولى ماتفضليش قاعدة طول الوقت على المكتب حاولى تتمشى شوية من وقت لتانى ولو 5 دقايق

haiam1211
07-30-2009, 05:58 PM
هيومه ازيك يا سكره وازى النونه عرفتى هتسمى ايه ولا لا ؟
حنان بجد لو الوجع ف بطنك وبيسمع ف ضهرك روحى للدكتورة فورا لانك زيي وبتاخدى مثبتتات ربنا يكملك على خير ومتقعديش على طول قومى اتمشى وارجعى كده يعنى .
لولوه ازيك وازى اطفالك

الله يسلمك يا حبى انا والله لسه محتارة بين حلا وجنى انا عاوزة حلا وجوزى عاوز جنى وبحاول اقنعه
انتى ناويتى تسمى يه وخلصتى حاجة البيبى ولا لسه؟

alhananana
07-30-2009, 05:59 PM
والله يا ايمي انا في الشغل مبتنقلش من الكرسي من كتر اللي قدامي لازم ينجز ومحتاج تركيز وتصرف فوري. فاهمة.. فمينفعش تقومي تاخدي راحتك شوية... عندنا الربع ساعة بتفرق...
حتى الحمام في الشغل مبروحش الا لما خلاااااص بكون مش قادرة...
معنديش وقت...

وكمان يا حبيبتي ملحقتش اعمل شغلانة خدت الورق معايا وقلت اتصل بيهم بكرة واشوف هوصل لإيه لأن لندن وجنيف بيشتغلو الجمعة.. اما لو معملتش كدة هيتأجل الموضوع لححححد يوم الإتنين.. شفتي كله بيفرق ازاي..

alhananana
07-30-2009, 06:03 PM
يا هيوم دوا الامساك يوم فوته اتألمت قوي... وانا بصراحة معنديش استعداد اتألم...

انا اصلا مش من النوع اللي عنده امساك بس الحمل عامل عمايلة معايا.. وبعدين ده مستخلص نباتي يعني طبيعي يا هيوممممم...

haiam1211
07-30-2009, 06:05 PM
ربنا معاكى يا حنون معلش يا حبى هو الشغل كله مقرف انا بشتغل graphic designer والمفروض ان شغلى كله على الكمبيوتر بس انا بشتغل فرى لانسر من البيت واخويا بيتابعلى الشغل الخارجى

haiam1211
07-30-2009, 06:08 PM
معلش هو الامساك ده ملازم للحمل ولسه كمان فى الشهور الاخيرة بس برضو حاولى تخليكى فى الطبيعى احسن لبن وزبادى اشربى ميه كتير على اد ماتقدرى فواكه وخضار هيسهلك الدنيا انشاء الله

لؤلؤ لامع
07-30-2009, 06:10 PM
:0108:ازيك يا ايمى عامله ايه ربنا معاكى هانت خلاص قربتى تولدى وتقومى بالسلامه اهم حاجه يا بنات بعد الولاده انا كنت باكل نص ك:11_1_113v حلاوه باليوم عشان اللبن وبعدين عرفت انه غلط بس بعد ايه ما وصلت 120ك :042::10_8_9[1]اوعو تتخضو هههه خدو بالكم عشان متغلطوش غلطتى فاهمين احسن بعد سنتين هلاقيكم عاملين جروب للدايت بقسم الدايت زى انا خخخخخخ :090:هههههههههه

haiam1211
07-30-2009, 06:16 PM
يا نهارى عليكى يا لؤلؤ نص كيلو حلاوة فى اليوم:0107: يابنتى غلط جدا اذا ماكانش عشان الوزن عشان الواحد يخاف على السكر غلط جدا جدا ربنا يستر ومع ذلك انا شكلى هشترك معاكو فى جروب الدايت ده:046: بس بعد الولادة

لوجين*
07-30-2009, 06:21 PM
ازيك يا هيام وحشانى مووووووووووووووت

ازيك يا ولاء وازاى كتاكيتك

فين الجروب ده عايزة اشترك فيه انا يمن عان الزيادة بتاعتى مش كبيرة بعد الولادة فانا مكبرة دماغى بس بجد نفسى انزل اكتر كمان من قبل الحمل

بس الكسل وحش

ايمى عبدون
07-30-2009, 06:28 PM
بصى يا هيومه انا اشتريت شويه حاجات بس لسه كنت من كام يوم بسال البنات اشترى ايه ونودى قالتلى الحمد لله
بس لما بانزل حبه صغيرين ورجليه تورم واتعب فاقوم مروحه على طول شكلنا هنلف النونه ف كيس مخده وكل شويه نغيرلها اللون
انا وجوزى عايزين نسمى جودى لكن اللى حوالينا مش عاجبهم ومنهم ماما مسمياها سما
كان نفسى ف هانيا بس قالولى هيكون هانيا هانى تقيل اوى مش عارفه رايكم ايه ؟

haiam1211
07-30-2009, 06:30 PM
الله يسلمك يا لوجى انتى وحشانى اكتر وازى رورى القمر :072:
على فكرة انا كمان مازيدتش كتير بعد الحمل بس نفسى بجد بعد الولادة اعمل نيو لوك :032:فى شكلى كله مش طايقانى مع ان والله كنت امورة قبل الحمل اتغيرت معالمى كلها بقيت سيد مش سيدة :020: نفسى اغير لون شعرى واقصه قصة روشة كده واخس شوية واغير استايل لبسى كله:0146:

ايمى عبدون
07-30-2009, 06:31 PM
حناااااان صدقينى اجدع دوا للامساك انك على الريق الصبح يااما تشربى شويه لبن ساقعين
او الاحلى انك تاكلى حته حلاوه احسن من الملين لانه هيعود امعائك على وسيله مساعده حرام تفضلى كده على طول ولسه ده الامساك بيظهر من اول السادس او السابع كده لسه بدرى

haiam1211
07-30-2009, 06:36 PM
ايمى حلو اوى موضوع كيس المخدة ده ههههههههه بتتريقى على البت قبل ما تيجى طيب انا هقولها :061:
انا تقريبا جبت كل حاجة او بمعنى اصح جاتلى كل حاجة من السعودية والامارات بس فاضل سرير البيبى
يا بنتى موضوع الاسامى ده عقدنى فى عشتى بصراحة يا ايمى جود احلى من جودى وسما رقيق جدا وزى ما بتقولى هانيا حلو بس تقيل مع اسم باباه طيب ايه رأيك غيرى اسم باباها:032:

haiam1211
07-30-2009, 06:38 PM
طيب ايه رأيك فى هنا ؟

ايمى عبدون
07-30-2009, 06:45 PM
لا عندنا هنا قريبتنا ولسه صغيره مش عايزين نكرره
لكن لا يااختى اغيره ده نور عنيا ربنا يباركلى فيه مع اننا عرفنا بعض واتجوزنا ف حوالى 5 شهور بس الحمد لله هو من دعوات ماما وبابا ليا ربنا يخليهولى يارب
انتى عارفه لما اتاخرت كام شهر على ما حملت كانت كل مشكلتى انى عايزاه يفرح لانه بيحب الاطفال اوى مش انا اللى متشوقه اكتر والحمد لله ربنا اراد وفرحته يارب يكملنا كلنا بخير يارب ونفرح باولادنا

haiam1211
07-30-2009, 06:50 PM
ربنا يسعدكم ويهنيكم يا ايمى ومايحرمكوش من بعض ابدا وتملو البيت عيال ويفرحكم بيهم امين يارب العالمين

لوجين*
07-30-2009, 06:58 PM
الله يسلمك يا لوجى انتى وحشانى اكتر وازى رورى القمر :072:
على فكرة انا كمان مازيدتش كتير بعد الحمل بس نفسى بجد بعد الولادة اعمل نيو لوك :032:فى شكلى كله مش طايقانى مع ان والله كنت امورة قبل الحمل اتغيرت معالمى كلها بقيت سيد مش سيدة :020: نفسى اغير لون شعرى واقصه قصة روشة كده واخس شوية واغير استايل لبسى كله:0146:

ما تقلقيش ان شاء الله تعودى كما كنتى انا مناخيرى كانت كبيرة جدا ومحمرة ما صدقتش بعد ماولدت ورجعت مناخيرى لحجمها الطبيعى

haiam1211
07-30-2009, 07:08 PM
عقبالى يا لوجى يارب تعود كل شئ لحجمه الطبيعى هههههه

همسايه
07-30-2009, 07:13 PM
ازيكم يابنات عاملين ايه
وحشتونى مووووووووت

نونوس الف مبروك يا ام حلا وربنا يبارك لك فيها يارب

كوكار حمد الله على السلامة ياقمر وربنا يسهلها علينا جميعا بتالولادة الميسرة يارب

هيام ولوجى ازيكم ياقمرات اخباركم ايه والف سلامة على اروى وربنا يكرمها بالشفاء التام يارب

لوجين*
07-30-2009, 07:44 PM
هموسة يا حبيبتى
يلا شدى حيلك عايزين نسمع خبر حلو قريب

الإخلاص_لله
07-30-2009, 08:29 PM
السلام عليكم رحمة الله بركاته
ازيكم يا بنات كلكم ان شاء الله تكونوا بخير
نونوس
الف حمد الله على سلامتك وربنا يباركلك فى حلا يارب

كوكر
حمد الله على سلامتك وان شاء الله ربنا يتمملك على خير

دينا
الف سلامة على نور ربنا يتمم شفاها على خير يارب

سماء
الف سلامة على اروى وربنا يتم شفاها على خير يارب ويكون خير ان شاء الله

انتوا قلقتونى على فكرة رؤى طالع فوق عيننيها اليمين بقعة حمراء وبين حاجبها بقعة زيها ولسه زى ما هى متغيرتش ورحنا لاكثر من طبيب اطفال بيقولوا هتروح بس امتى ؟ انا قلقت كده
وكمان فى ايدها اليمين بقعة زرقاء مش عارفه ايه الحاجات الغريبة دى ربنا يسترها

باقى البنات
ربنا يتمملكم حملكم على خير ان شاء الله

انا فى شقتى بقالى وقت بس بجد الحياة صعبة اوى انا مش عارفة اللى بيشتغلوا ومعاهم بيبيهات عايشين ازاى انا شبه مبنمش وتايهة بين شغل البيت ورؤى مش عارفة هظبط نفسى امتى ربنا يهونها غير كده شبه عايشة لحدى انا ساعات بصحى رؤى من النوم عشان الاقى حس معايا فى البيت اينعم بتعكنن على لما اصحيها بس اهوه صوت يطلع فى البيت انا زوجى بيصحى 6 الصبح بيجيلى بعد 11 بالليل خلاص هيجيلى اكتئاب هههههههههههههه انا بقعد اكلم فى رؤى لما حاسة انها خلاص هتنطق دلوقت بتكلم 3 كلمات
بتقول " ايه" و " أغ" و "أخ" يالا الحمد لله عقبال ما تقول باقى الكلام

الإخلاص_لله
07-30-2009, 08:31 PM
يا جماعة حد يعرف مكتب الصحة اللى فى مدينة نصر فين بالظبط عشان التطعيم

همسايه
07-30-2009, 09:25 PM
هموسة يا حبيبتى
يلا شدى حيلك عايزين نسمع خبر حلو قريب

ان شاء الله ياسما ادعولى بالله عليكم

كنت عايزة اعرف ان ولدت بعد التاسع بكام يوم ووزن اروى كان قد ايه

سها ازيك وازى رؤى وان شتء الله تكون بخير ومبروك ع الكلمات الجديدة:071:

لوجين*
07-31-2009, 12:17 AM
السلام عليكم رحمة الله بركاته
ازيكم يا بنات كلكم ان شاء الله تكونوا بخير
نونوس
الف حمد الله على سلامتك وربنا يباركلك فى حلا يارب

كوكر
حمد الله على سلامتك وان شاء الله ربنا يتمملك على خير

دينا
الف سلامة على نور ربنا يتمم شفاها على خير يارب

سماء
الف سلامة على اروى وربنا يتم شفاها على خير يارب ويكون خير ان شاء الله

انتوا قلقتونى على فكرة رؤى طالع فوق عيننيها اليمين بقعة حمراء وبين حاجبها بقعة زيها ولسه زى ما هى متغيرتش ورحنا لاكثر من طبيب اطفال بيقولوا هتروح بس امتى ؟ انا قلقت كده
وكمان فى ايدها اليمين بقعة زرقاء مش عارفه ايه الحاجات الغريبة دى ربنا يسترها

باقى البنات
ربنا يتمملكم حملكم على خير ان شاء الله

انا فى شقتى بقالى وقت بس بجد الحياة صعبة اوى انا مش عارفة اللى بيشتغلوا ومعاهم بيبيهات عايشين ازاى انا شبه مبنمش وتايهة بين شغل البيت ورؤى مش عارفة هظبط نفسى امتى ربنا يهونها غير كده شبه عايشة لحدى انا ساعات بصحى رؤى من النوم عشان الاقى حس معايا فى البيت اينعم بتعكنن على لما اصحيها بس اهوه صوت يطلع فى البيت انا زوجى بيصحى 6 الصبح بيجيلى بعد 11 بالليل خلاص هيجيلى اكتئاب هههههههههههههه انا بقعد اكلم فى رؤى لما حاسة انها خلاص هتنطق دلوقت بتكلم 3 كلمات
نفس حالتى يا سها جوزى بيسبنى ب16 ساعة اما اة انىهتجنن ومش بغرف اخرج بأروى خالص

لوجين*
07-31-2009, 12:20 AM
ان شاء الله ياسما ادعولى بالله عليكم

كنت عايزة اعرف ان ولدت بعد التاسع بكام يوم ووزن اروى كان قد ايه

سها ازيك وازى رؤى وان شتء الله تكون بخير ومبروك ع الكلمات الجديدة:071:

انا ولدت فى اليوم ال 13 من التاسع بس انا كنت بمشى جامد جدا من نص التامن ربنا يعينك

Katkouta
07-31-2009, 12:52 AM
لوجي .. مبروك النجاح يا قمر

سها ... ما شاء الله ربنا يخلي ليكي رؤي و تشوفيها قريب بتقول بابا و ماما..
للاسف مع اني ساكنة في مدنية نصر بس معرفش فين مكتب الصحة ده

حنون .. انتي يا بنتي مسخرة ... موتيني من الضحك على تفسيرك الفظيع للقطعة الكبيرة

نونا .. حبيبتي.... .. ما شاء الله .. يارب يجي محمد مبقلظ بالسلامة يارب و تكون الولاده طبيعية و سهلة

نورا.. انا برضه و الحمد لله حقن مجهري و هولد باذن الله قيصري عشان البيبي ده بيقولي عليه طفل عزيز

هيومة .. هند ... نونوس .. لؤلؤ... نودي ... ايمي ... رورو... ورد.. هدهد... بنوتة ... سارة ... كوكار... همسة ...و كل الحوامل يارب تكونوا بخير

haiam1211
07-31-2009, 01:03 AM
مساء الفل عليكو
همساية ربنا يقومك بالسلامة ياحبى وتكون ولادتك سهلة باذن الله وتشيلى بنوتك وتفرحى بيها
كتكوتة ازيك ياقمر انتى كمان وحشانى جدا

haiam1211
07-31-2009, 01:25 AM
مافيش حد ..:051:

لؤلؤ لامع
07-31-2009, 01:37 AM
ايه يا هيااااام انتى مش شايفانى ولا ايه ههههههههههه ايوه يمكن عشان خسيت شويه مش شايفانى هههه ازيك كتكوته عامله ايه يا حبيبتى لو كنتى هتولدى طبيعى كنتى هتعملى مسح على مدينه نصر سيرا عالاقدام عشان تولدى بسهوله وكمان تعرفى مكان المركز الصحى لاخلاص هههههههه ربنا معاكى على فكره انا زوجه اخى ولدت من يومين قيصرى والحمد لله وربنا رزقها محمد :076::076::076::076::076::076: باركولى بقيت عمه هههههههه اول مره عقبالكو يابنااات:d7:

norhmn
07-31-2009, 01:50 AM
حد هنا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ظظ

شيماء مشمشة
07-31-2009, 02:09 AM
ازيكم يا بنات وحشتووووووووووووووووووني جددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددا

بنوته مصريه00203
07-31-2009, 02:17 AM
ازيكوا يا بنات وازي البيبيهات الجوا واللي برا

بنوته مصريه00203
07-31-2009, 02:22 AM
لوجي يا حبيبتي الف سلامه على اروى ويارب ربنا يشفيها ويكون الموضوع بسيط
على فكره نور كمان في وشها بقعه حمرا كبيره في منخيرها وراسها بيقولولي حاجه اسمها زنقه الولاده مع اني والده قيصري وفيه بيقولو وحمه بس هي لون في الجلد بس مش وارمه

لوجين*
07-31-2009, 02:34 AM
الله يسلمك يا دينا هى ممكن تكون بقى وحمة ما دام م بارزة او بتكبر

مفيش حاجة اسمها زنقة الولادة وانتى كمان والدة قيصرى

ربنا بجد يطمنا عليهم

norhmn
07-31-2009, 02:38 AM
لوحى انا رديت عليكى وموجودة لو عايزة اى استفسار

بنوته مصريه00203
07-31-2009, 02:50 AM
يا رب يا لووجي يطمنك عليها وتبقى بالف سلامه

لوجين*
07-31-2009, 03:09 AM
شكر يا نورا ياحبيبتى كل الاماكن اللى قولتيها قريبةممكن اروحها
طيب قوليلى خدت جلسات كتيرة ليزر ولا لا

haiam1211
07-31-2009, 03:11 AM
ايه يا هيااااام انتى مش شايفانى ولا ايه ههههههههههه ايوه يمكن عشان خسيت شويه مش شايفانى هههه ازيك كتكوته عامله ايه يا حبيبتى لو كنتى هتولدى طبيعى كنتى هتعملى مسح على مدينه نصر سيرا عالاقدام عشان تولدى بسهوله وكمان تعرفى مكان المركز الصحى لاخلاص هههههههه ربنا معاكى على فكره انا زوجه اخى ولدت من يومين قيصرى والحمد لله وربنا رزقها محمد :076::076::076::076::076::076: باركولى بقيت عمه هههههههه اول مره عقبالكو يابنااات:d7:ازيك يا لؤلؤ انا اصلى مشيت ورجعت تانى الف مبروك يا جميل :076: على النونو يتربى فى عزكم

حد هنا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ظظازيك يانورهان ايه اخبارك انتى والنونو

ازيكم يا بنات وحشتووووووووووووووووووني جددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددا
انتى وحشتينى اكتر يا مشمشة اخبارك ايه

ازيكوا يا بنات وازي البيبيهات الجوا واللي برا تمام يا دودو احنا الحمد لله بخير بس عملت فى نفسى حتة حركة وحشة اوى اكلت انشوجة حادقة جدا ومن ساعتها وانا تعبانة جدا ربنا يستر ..ازى نونة عاملة ايه

norhmn
07-31-2009, 03:22 AM
لوجين .. هيه خدت تقريبا اربعه وحسب الدكاترة فى المعهد ما بتحدد الجلسات

هيومه ازيك حبيبتى د يعمل فى نفسه كده هههههههههه:028::028: انشوجه ربنا معاكى فكرتينى بنفسى اطفست على رنجه وبصل:042: وقولت هاكل حته صغيرة ومين كلت يجى رغيف ونص:0107::0107: وعينيك ماتشوف الا النور ههههههههههه :095:اديتها سفن للصبح وكانت ليله :074::085::085:

محبه لله
07-31-2009, 03:25 AM
السلام عليكم ايه يا بنات محدش سال عليا ليه اخباركم ايه وحشتونى ومحتاجه دعواتكم معايا استودعكم الله

haiam1211
07-31-2009, 03:33 AM
لوجين .. هيه خدت تقريبا اربعه وحسب الدكاترة فى المعهد ما بتحدد الجلسات

هيومه ازيك حبيبتى د يعمل فى نفسه كده هههههههههه:028::028: انشوجه ربنا معاكى فكرتينى بنفسى اطفست على رنجه وبصل:042: وقولت هاكل حته صغيرة ومين كلت يجى رغيف ونص:0107::0107: وعينيك ماتشوف الا النور ههههههههههه :095:اديتها سفن للصبح وكانت ليله :074::085::085:
رنجة وبصل ياااااااااا:0107: الحال من بعضه انتى عارفة لما الطفاسة بتحكم بأه اصل زهقتتتتتتتتتتتت من البيض والجبنة والمربى قولت اغير بس بدمر نفسى انا عارفة ومن ساعة ما كلت وانا طلعت جهاز الضغط وكل شية اقيسه:020: انا كمان حاطة ازازة السفن جانبى وعمال اشرب عشان انسى:029:

haiam1211
07-31-2009, 03:36 AM
السلام عليكم ايه يا بنات محدش سال عليا ليه اخباركم ايه وحشتونى ومحتاجه دعواتكم معايا استودعكم اللهازيك يا دوللى وحشانى جدا والله انا سألت عليكى بس انتى مش بتدخلى ربنا معاكى ياحبيبتى خلاص هانت وتقوميلنا بالف سلامة انتى والنونو بأذن الله

norhmn
07-31-2009, 03:42 AM
رنجة وبصل ياااااااااا:0107: الحال من بعضه انتى عارفة لما الطفاسة بتحكم بأه اصل زهقتتتتتتتتتتتت من البيض والجبنة والمربى قولت اغير بس بدمر نفسى انا عارفة ومن ساعة ما كلت وانا طلعت جهاز الضغط وكل شية اقيسه:020: انا كمان حاطة ازازة السفن جانبى وعمال اشرب عشان انسى:029:

اشربى اشربى محدش واخد منها حاجه هههههههههه:0104::0104::0104:
انا غيرت بضرب عصير تفاح :061::061::061::061::061: اهوه حاجه تنسينى برضه ههههههه

انتى ولادتك امتى ان شاء الله انا كده على كلام البنات مش هستنى لاول نوفمبر هنخلص اول عشرة باذن الله

محبه لله
07-31-2009, 03:44 AM
الله يسلمك يا جميل ادعيلى مش بدخل كتير لان النت عندى هنا وحش اوى وعالطول فاصل

alhananana
07-31-2009, 09:29 AM
ربنا معاكى يا حنون معلش يا حبى هو الشغل كله مقرف انا بشتغل graphic designer والمفروض ان شغلى كله على الكمبيوتر بس انا بشتغل فرى لانسر من البيت واخويا بيتابعلى الشغل الخارجى

وااااااااااااااااااو يا هيوم.. انا بموت في حاجة اسمها graphic designing.. ولو اني حمارة مبعرفش حت وتوشوب خالص بس بحب اي حاجة فيها creativity... فمابالك بقى الفن...

عندنا قسم في الشركة او زي ما تقولي شركة من شركتنا graphic designing... كنت بحب قوي اقول رأيي في كل الشغل بتاع المصمم.. غتاتة بقى..

بس بجد.. كيووووووووووووت

alhananana
07-31-2009, 09:33 AM
بصى يا هيومه انا اشتريت شويه حاجات بس لسه كنت من كام يوم بسال البنات اشترى ايه ونودى قالتلى الحمد لله
بس لما بانزل حبه صغيرين ورجليه تورم واتعب فاقوم مروحه على طول شكلنا هنلف النونه ف كيس مخده وكل شويه نغيرلها اللون

ايمييييييييي..
حلو هانيا هاني قوووووووووووووووووووووي...

أو

جودي..

انما سما لأ بقى...

مامتك هتعمل زي امي هية اللي سمت بنت اختي الأولى (نادين) ... نادين حلو علشان كدة اختي وافقت..
بس انتي لو مش عاجبك متمشيهوش...

شريرة انا دايما صححححححححح.. :0144:

alhananana
07-31-2009, 09:37 AM
لكن لا يااختى اغيره ده نور عنيا ربنا يباركلى فيه مع اننا عرفنا بعض واتجوزنا ف حوالى 5 شهور بس الحمد لله هو من دعوات ماما وبابا ليا ربنا يخليهولى يارب
انتى عارفه لما اتاخرت كام شهر على ما حملت كانت كل مشكلتى انى عايزاه يفرح لانه بيحب الاطفال اوى مش انا اللى متشوقه اكتر والحمد لله ربنا اراد وفرحته يارب يكملنا كلنا بخير يارب ونفرح باولادنا

:0149:

ايه يا شيخة... copy & paste... يا رب يخليهولك يا رب ويفرحكو بـ هانيا هاني يا رب :061:

alhananana
07-31-2009, 09:41 AM

ربنا معاكي يا حبيبتي. اولي تنامي وترتاحي وقت لما تكون رؤى نايمة وجوزك لسة برة...
حد طايل يرتااااااااااح...

والف مبروك الكلمات الكميلة لصغننة دي.. ي حياتي بيبقوا كيييييوت وهما صغننين وبيهبلوا في الكلام

alhananana
07-31-2009, 09:44 AM

اقسم بالله على بالي من امبارح. كنت لسة هدخل اقول البنت دي فين وحد يطمننا عليكي...

عاملة ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يا رب يكون خير

alhananana
07-31-2009, 09:52 AM
لؤلؤ .. الف مبروك محمد ويا رب يكون بالف صحة وافية وتفرحو بيه يا رب...

كتكوتةةةةةة.. والله انا بريء.. انا فهمت كدة... عفانة مخ بقى... بس هية كانت كاتبة (قطعته كبيرة) .. انا متخيلتش انها قصدها حجمه كبير.... يا رب يخليهولها يا رب ويقومها بألف سلامة.. وانت كمان يا زعيم... وانا كمان وكل المسلمات يا رب..

هيووووووووووم
+
نورهان...
انشوجة وبصل ورنجة.... يا لهوي... انتوا جبارييييييييين.. اولا بالهنا والشفا بس مش صعبان عليكو النونو ...
اشربوا يا فالحين علشان تنسوا خالصصصصصصصصصص....

محبة الله.. احنا والله واخدين بالنا انك خلاص على وشك... ربنا يقومك بألف سلامة يا رب ويطمنا عليكي قريبا...

alhananana
07-31-2009, 09:54 AM
محدش موجود.........؟

كله اجازة ونايم ومريح....

طايب.. اقوم اقلي بططساية كدة واعمل كسترد (بالبن اهو) يمكن انفع شوية...

لو حد جه يعملي مسد كووول

وردشان
07-31-2009, 10:32 AM
شكرا يا ورد الله يبارك فيكى عقبال ما نباركلك ع الدكتوراه ونبارك لمحمود وهو بيتخرج

ااااااااامين
و لكى مثله:090:

وردشان
07-31-2009, 10:33 AM
محدش موجود.........؟

كله اجازة ونايم ومريح....

طايب.. اقوم اقلي بططساية كدة واعمل كسترد (بالبن اهو) يمكن انفع شوية...

لو حد جه يعملي مسد كووول

صباح الهنا يا حنونة
عندنا الجمعة مش اجازة

وردشان
07-31-2009, 10:39 AM
/B][/COLOR]

حنون .. انتي يا بنتي مسخرة ... موتيني من الضحك على تفسيرك الفظيع للقطعة الكبيرة
COLOR][/B]

هيومة .. هند ... نونوس .. لؤلؤ... نودي ... ايمي ... رورو... ورد.. هدهد... بنوتة ... سارة ... كوكار... همسة ...و كل الحوامل يارب تكونوا بخير

صباح الهنا يا كات
تفسيرات حنان كلها بتضحكنى
ابقى قاعدة كدة فى المكتب و بضحك مع نفسى

وردشان
07-31-2009, 10:41 AM
باركولى بقيت عمه هههههههه اول مره عقبالكو يابنااات:d7:

مليون مبروك يا حبيبتى

وردشان
07-31-2009, 10:50 AM
ورررررررررد.. اجيبلك انا سرير هدية.... ولا يهمك... ههههه..

ميرسى ميرسى
يلا هتبعتيه فى البريد؟؟ههههه

وردشان
07-31-2009, 10:54 AM

الحمد لله حبيبتى
مليون مبروك على السادس
عقبال الولادة
احنا ماشيين سوا على فكرة

alhananana
07-31-2009, 11:00 AM
صباح الهنا يا ورد....
عاملة ايه النهاردة؟؟؟ يا رب تكوني بقيتي احسن.. وظهرك لسة يوجعك ؟؟؟

يا رب يضحكك علطول يا ورد.. يا حبيبتي اي خدمة... بس انا في الموقف ده بلذات كنت بتكلم بجد وبحق وحقيق...

يا ريت اقدر ابعتلك السرير بجد... المشكلة اني مبستخدمش ال credit card خالص مبقتنعش بيها.. لوكان عندي كنت بعتهولك اكيد...

Katkouta
07-31-2009, 11:01 AM
saba7 el '7iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiir

alhananana
07-31-2009, 11:06 AM
صباح النور يا زعييييييييم.. عامل ايه النهاردة...؟
صحتك عاملة ايه والنونة عاملة ايه؟

Katkouta
07-31-2009, 11:10 AM
el 7md le allah ya 7anon

وردشان
07-31-2009, 11:17 AM
صباح الهنا يا ورد....
عاملة ايه النهاردة؟؟؟ يا رب تكوني بقيتي احسن.. وظهرك لسة يوجعك ؟؟؟

يا رب يضحكك علطول يا ورد.. يا حبيبتي اي خدمة... بس انا في الموقف ده بلذات كنت بتكلم بجد وبحق وحقيق...

يا ريت اقدر ابعتلك السرير بجد... المشكلة اني مبستخدمش ال credit card خالص مبقتنعش بيها.. لوكان عندي كنت بعتهولك اكيد...

ميرسى يا قطقوطة
على الكرم الحنانى ده
على فكرة انا قاعدة ذيك طول النهار على المكتب
ان شاء الله مفيشخطر عل البيبى ولا حاجة افضل كتير من شغل يطلب حركة و مجهود
رحت امبارح للدكتورة شركتنى
قالت لى كمية من المشاكل غريبة و كتبت لى ٨ روشتات

وردشان
07-31-2009, 11:19 AM
صباح الخير يا كات
اخبارك؟؟

Katkouta
07-31-2009, 11:21 AM
el 7md le allah ya ward

bas enty 3andek eih ... '7ir

w 3erefty no3 el baby wla lesa

وردشان
07-31-2009, 11:31 AM
لسه بتقول لى احتمال بنت
بس انا عنى سونار رباعى فى المستشفى يوم الاتنين اتنى ياكدوا لى
بتقولى عندى دوالى و عندى الرحم مهياء للولادة المبكرة و لازم ارتاح و رصة كلام كدة كتيييييير جابت لى صدا :0103:

وردشان
07-31-2009, 11:33 AM
انتى هتسمى بنتك ايه ان شاء الله؟

Katkouta
07-31-2009, 11:36 AM
khaly balek mn nefsek w mn se7etek .... w esma3y kalam el doktora

ma3a en el dakatra hena bey3melo mn el 7aba koba

bas bardo ... mn '7af selem

w en shaa allah tegiby bent zy el kamar

Katkouta
07-31-2009, 11:38 AM
انتى هتسمى بنتك ايه ان شاء الله؟

:044: e7temal kbeeeer :038:nour en shaa allh

وردشان
07-31-2009, 11:43 AM
khaly balek mn nefsek w mn se7etek .... w esma3y kalam el doktora

w en shaa allah tegiby bent zy el kamar

عموما انا كده كده واخدة اجازة السبوعين الجايين عشان محمود حضانتة واخدة اجازة و لازم اقعد معاه و اما نشف الراحة هتعمل ايه؟؟ جه يعنى اذا دودو سابنى ارتاح

وردشان
07-31-2009, 11:45 AM

سبحان الله جوزى كمان بيقول نوران ان شاء الله و انا بفكر فى جومانة و نادين اما نشوف

Katkouta
07-31-2009, 11:47 AM
noran w nadeen 7elween awy

lakn gomana damo tekeeeel

alhananana
07-31-2009, 11:49 AM
الف سلامة عليكي يا ورد... برضه اسمعي كلام الدكاترة وي رب يكون خير... فعلا من خاف سلم وكويس انك عندك اجازة حاولي ترتاحي بقى...

جومانة ونادين حلويييييييين....

كتكوت.. نور حلو قوي كمان...

ما شاء الله كل الأسماء حلوة قوي

Katkouta
07-31-2009, 11:51 AM
7anon... omal enty eih esamy el nono beta3ek en shaa allah

وردشان
07-31-2009, 12:24 PM
هصلى ان شاء الله استخارة للاسم
صراحة ابقى متفائلة قوى لو عشمت نفسى بالراحة لان الطفل اللى بره طلباتة اكتر من اللى جوه عقبال ما تجربو

Katkouta
07-31-2009, 12:33 PM
لان الطفل اللى بره طلباتة اكتر من اللى جوه عقبال ما تجربو

يا رب :0126:...

الحمد لله على نعمته عليا أنا وجوزي بالحمل دة ...
أنا والله كنت خلاص ناويه أكفل طفل في البيت ...
ربنا يدي كل محروم عاجلا :0152:

nanoallush
07-31-2009, 03:01 PM
سورييييييييييي يا نانو...
والله انا نيتي صافية بس فهمت كدة...
آل وقاعدة افهم البنات...
سوريييييييييييي اجين... sorry again....

خجلتيني :044:
ولا يهمك يا حنونة ... بس انتي فعلا ضحكتيني كتييييير من تفسيرك .... الله يتمم لنا على خير يارب

بس حاولى يا نانو تربى حليب كتير م كوباية وبس اعتقد ع الاقل كيلو فى اليوم مع المشتقات التانية للحليب جبن وزبادى مادام م بتخديش كالسيوم
إن شاء الله أنا عم حاول آخد الحاجة اليومية من الكالسيوم والاتكال على الله...

نانو حبيبتى

انا على حسب ما فهمت من الردود كدة ان البيبى بتاعك حجمه اكبر من المفروض
انا مش فاهمة ايه المشكلة؟
اخت واحدة صاحبتى بسم الله ما شاء الله جابت 4 بنات
منهم 2 نزلو وقت الولادة 6 كيلو ايوة 6 انا مش كاتبة غلط و محصلش حاجة و عادى
و بالنسبة للمشى المشى بيسهل الولادة لكن مش بيعجل بيها

ربنا يرزقك ساعة سهلة و يتملك على خير يا رب

اللهم آمين يارب يسمع منك يا كوكار ويتمم لك على خير يا حبيبتي وشكرا على الرد

تسلميلي يا هيومة والله يطمنا جميعا على بيبهاتنا يارب

يابنات باركولى دخلت السادس اخيرااااااااااااا الخامس ده مملللللللل
مبروووووووووووك الف مبروك السادس يا حبي ويارب عقبال ما نباركلك بالولادة وكل الحوامل يارب

ربنا يستر اهم حاجة...

سلامتك الف سلامة عليكي يا حنونة ... وانا من اول الحمل حتى الآن بيصير عندي تقلصات اسفل البطن بس المغنزيوم بيساعد كتير بتخفيفها .. ابتدي فيه في الشهر الرابع إن شاء الله والله يتمم لك على خير يارب

الله يسلمك يا حبى انا والله لسه محتارة بين حلا وجنى انا عاوزة حلا وجوزى عاوز جنى وبحاول اقنعه
انتى ناويتى تسمى يه وخلصتى حاجة البيبى ولا لسه؟
جنى اسم حلوووووووووكتير ومذكور بالقرآن الكريم كمان ... :0149: الله يتمملك على خير

جودي اسم حلوووووو برأيي وبرضو مذكور بالقرآن الكريم .. الله يتمم لك على خير

نونا .. حبيبتي.... .. ما شاء الله .. يارب يجي محمد مبقلظ بالسلامة يارب و تكون الولاده طبيعية و سهلة
آمين يا كتكوتة يارب الله يسمع منك والمهم يجي بالسلامة وكون انا وهو بخير يارب ..ويتمم لك على خير

السلام عليكم ايه يا بنات محدش سال عليا ليه اخباركم ايه وحشتونى ومحتاجه دعواتكم معايا استودعكم الله
الله يكون معاكي ويهونها عليكي يارب ويسهل عليكي الولادة ... اللهم آمين
QUOTE]

لسه بتقول لى احتمال بنت
بس انا عنى سونار رباعى فى المستشفى يوم الاتنين اتنى ياكدوا لى
بتقولى عندى دوالى و عندى الرحم مهياء للولادة المبكرة و لازم ارتاح و رصة كلام كدة كتيييييير جابت لى صدا :0103:
سلامتك يا ورد وديري بالك على حالك ... الله يتمم لك على خير واهم شي الراحة لو قالت الدكتورة ارتاحي خدي اجازة والله يثبت حملك ..

سبحان الله ... حتى انا يا كتكوتة كنت ناوية اكفل يتيم في البيت ... والحمد لله ربنا اكرمني بالحمل الطبيعي ... وهي اكبر نعمه فعلا اللهم لك الحمد والشكر .. بس هادا ما بيمنع فعلا انو بالمستقبل نكفل يتيم برضو إن شاء الله لو كنا قادرين

لؤلؤ لامع
07-31-2009, 03:14 PM
مساء الخير على احلى حوااااااااامل ازيكم كلكم حنانوهبه وكتكوته ونونا وهيام وايمى عاملين ايه وورد شان مالك يابنتى انتى تعبانه ولا ايه ؟انا لسه مقريتش المشاركات الف سلامه عليكى:038::094:

nanoallush
07-31-2009, 03:55 PM

Rosa2009
07-31-2009, 04:01 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ازيكم يا حبايبى عاملين ايه
الف الف الف مبروووووووووووووووووك لنونوس وربنا يتمم نفاسها على خير وربنا يباركلها فى بنوتتها حلا وتبقى احلى بنوته ان شاء الله
كلكم وحشتونى بس والله ممن يوم الولاده مش بعرف انام متواصل اكتر من ساعه وربنا يقدرنى يارب انا مش عارفه اظبط خالص بين النوم وكراميلا وشغل البيت والمطبخ والاكل انا مش بعرف افطر من كراميلا حبيب قلبى يعنى بجد مش ملاحقة حتى انى اكل شكله هيخلينى اخس اجبارى ربنا يخليه
وان شاء الله هنعمله عمليه الطهارة الخميس الجاى باذن الله دعواتكم ربنا يعديها على خير يارب
انا عاوزة اسال الامهات هو البيبى مواعيد نومه بتتظبط امتى يعنى ممكن ينام لوحده من امتى عشان يتعود على كده وميتعبنيش بعدين
بجد الموضوع صعب اوى لما تكون الام مش معاها حد يساعدها خالص زى من اول الولاده بس الحمد لله على كل حال
لوجى الف الف سلامة على بنوتك يا حبيبتى ان شاء الله خير وتبقى زى الفل
سها انتى فين ياجميله مختفيه ليه ربنا بقدرك وان شاء الله لما ترجعى عند مامتك تشيل عنك شويه ربنا يخليهالك يارب
ادعو لكراميلا يا جماعه ربنا يقومه بالسلامه وا لعمليه تتم بفضل الله

nanoallush
07-31-2009, 04:17 PM
روزا

مبرووووووك على الطهارة مسبقا والله يحميه من كل سوء يارب ويتمم على خير ... بس انا بسألك مش لسه عمره صغير على التطهير ؟؟؟ ما عندي فكرة بس حبيت اسأل ويمكن احسن لو بعد الشهر ولا كيف ..؟؟ بكل الاحوال يارب تتم العملية على خير يارب ويحميه وكل اطفال المسلمين... والله يأجرك على التعب وكله بميزان حسناتنا إن شاء الله ... الله يكون بالعون

زهرة الكون...
07-31-2009, 06:54 PM
ازيكو يابنات مصر
اخباركم ايه
انا مش فاكره اسامي هناا غير حنان
ازيك ياحنان وحشتيني اخبارك ايه دلوئتي
ان شاء الله مع الوقت هحفظ باقي الأسماء

انا عاوزة اسال الامهات هو البيبى مواعيد نومه بتتظبط امتى يعنى ممكن ينام لوحده من امتى عشان يتعود على كده وميتعبنيش بعدين
علي فكره
انا فاكره ان بنت اختي قعدت اول اربع شهور تقريبا مبتانمش مظبوط
بس بعد كده
اختي عودتها تنام بالليل وتصحي الصبح
يعني بتهيألها جو النوم وكده
طبعا هيا بتصحي بالليل ترضع
بس الطبيعي ان نومها بالليل
يعني انتي زي ماتعودي البيبي بتاعك ربنا يخليهولك
بس معلش استحملي اول شهور بتبقي صعبه شويه
يابنات انا عاوزه اسألك سؤال وتجاوبوني عليه ضروري ربنا يكرمكم
انا دلوئتي في نص الرابع
بقالي اسبوع بيبجيلي مغص شديد اوي ناحية كليتي الشمال
لدرجة ان الألم بيصحيني من النوم
وبيخليني مش عارفه انام خالص علي اوضع حتي
فبفضل قاعده بتاع عشر دقايق لحد ما اللم يخف شويه وبعدين انام علي اي وضع الا جنبي الشمال
حد حصله كده قبل كده ولا ايه
انا اول مره يجييلي الألم الفظيع ده

Rosa2009
07-31-2009, 07:59 PM
نانو حبيبتى ازيك ياقمر وربنا يتقبل دعواتك الجميله ديه يارب ويقومك بالسلامة ويرزقك الطفل المعافى يارب العالمين
بصى ياحبيبتى الطهارة ممكن تتعمل اول يوم الولاده انا قريت على النت ان فيه حديث عن الرسول عليه الصلاة والسلام بيقول فيه ان الافضل لاطهارة فى الاسبوع الاول من عمر الطفل وده بسبب ان مش بيكون فيه خلايا حسيه عند الطفل فىالمكان ده اول اسبوع والله اعلم
بس احنا اخرنا طهارة كريم عشان كان عنده الصفرا ودلوقت خف الحمد لله وكمان الافضل فى الاول عشان البيبى مش بيكون بيتحرك كتير ويؤذى نفسه بالحركه ديه وربنا يقدرنى يارب لانى حاسه انى مش هستحمل عياطه يارب ميحسش باى وجع يارب
زهرة الكون ازيك ياقمر والف سلامة عليكى بس عاوزة اسالك هو انتى مش بتشربى مياه كتير لو فعلا مش بتشربى مياه كتير يبقى ممكن اوى يكون عندك املاح عاليه لانى اعرف واحده بيحصلها زيك وبتتعب جامد لانها مش بتحب تشرب مياه والافضل طبعا تسالى الدكتورة ولو طلبت تحليل بول اعمليه عشان تطمنى لانى معتقدش الالم ده ليه علاقة بالحمل وكمان الاملاح العاليه مش مستحبه اثناء الحمل وربنا يشفيكى وابقى طمنينى الدكتورة قالتلك ايه يا قمر

زهرة الكون...
07-31-2009, 09:11 PM
ربنا يكرمك ياروزا ويطمنك علي ابنك
ويعدي موضوع الطهاره علي خير
ويجعل تعبك معاه في ميزان حسناتك
ويكون ابن بار بيكي وبوالده دي اهم حاجه

بصي انا عملت تحاليل بول من شهرين
اول ماعرفت اني حامل
بس كانت النسب كلها طبيعيه
معقوله الملاح تزيد اوي كده في شهرين
انا بشرب مايه بس مش كتير فعلا
وبدخل الحمام كتير
علي العموم انا هروح ان شاء الله بكره اكشف وربنا يستر وميبقاش فيه حاجه

Rosa2009
07-31-2009, 10:18 PM
متقلقيش خير ان شاء الله يا حبيبتى لو املاح هتتظبط بس اشربى مياه كتير وسائل وايعدى بقى عن المانجو والحاجات المخلله وطبيعى دخول الحمام كتير اثناء الحمل ده الطبيعى
وخير ان شاء الله

haiam1211
07-31-2009, 11:18 PM
يابنات انا عاوزه اسألك سؤال وتجاوبوني عليه ضروري ربنا يكرمكم
انا دلوئتي في نص الرابع
بقالي اسبوع بيبجيلي مغص شديد اوي ناحية كليتي الشمال
لدرجة ان الألم بيصحيني من النوم
وبيخليني مش عارفه انام خالص علي اوضع حتي
فبفضل قاعده بتاع عشر دقايق لحد ما اللم يخف شويه وبعدين انام علي اي وضع الا جنبي الشمال
حد حصله كده قبل كده ولا ايه
انا اول مره يجييلي الألم الفظيع ده سلامتك يا زهرة يمكن البيبيى ضاغط ناحية الشمال بس لازم تسألى الدكتور ضرورى وانشاء الله خير

ان شاء الله هنعمله عمليه الطهارة الخميس الجاى باذن الله دعواتكم ربنا يعديها على خير يارب
ادعو لكراميلا يا جماعه ربنا يقومه بالسلامه وا لعمليه تتم بفضل الله
ربنا يحفظهولك يارب وتم عملية الطهارة على خير كل ما كان البيبى صغير مش بيحس بالالم اوى ربنا يطمنك يا حبى والف مبروك مقدما :0108:

مساء الخير على احلى حوااااااااامل ازيكم كلكم حنانوهبه وكتكوته ونونا وهيام وايمى عاملين ايه وورد شان مالك يابنتى انتى تعبانه ولا ايه ؟انا لسه مقريتش المشاركات الف سلامه عليكى:038::094: الله يسلمك يا لؤلؤ اخبارك ايه انتى والعسلات

مبروووووووووووك الف مبروك السادس يا حبي ويارب عقبال ما نباركلك بالولادة وكل الحوامل يارب
جنى اسم حلوووووووووكتير ومذكور بالقرآن الكريم كمان ... :0149: الله يتمملك على خير

الله يبارك فيكى يا نانو يا حبى اسم جنى عاجب جوزى اوى بس لسه ما استقريناش ربنا يسهل انشاء الله اعمل استخارة بين حلا وجنى

نور اسم جميل اوى على اسم بنت اخويا :072:

سبحان الله جوزى كمان بيقول نوران ان شاء الله و انا بفكر فى جومانة و نادين اما نشوف
نادين حلو :0149:

الحمد لله حبيبتى
مليون مبروك على السادس
عقبال الولادة
احنا ماشيين سوا على فكرة الله يبارك فيكى يا حبى ومبروك ليكى انتى كمان يارب تمملنا على خير ونولد بالسلامة

هيووووووووووم
+
نورهان...
انشوجة وبصل ورنجة.... يا لهوي... انتوا جبارييييييييين.. اولا بالهنا والشفا بس مش صعبان عليكو النونو ...
اشربوا يا فالحين علشان تنسوا خالصصصصصصصصصص....

الطفاسة وحشة يا حنون ساعات الواحد بيستغبى:0112: خلصت ازازتين سفن ولسه مانسيتش:د0:

اشربى اشربى محدش واخد منها حاجه هههههههههه:0104::0104::0104:
انا غيرت بضرب عصير تفاح :061::061::061::061::061: اهوه حاجه تنسينى برضه ههههههه

انتى ولادتك امتى ان شاء الله انا كده على كلام البنات مش هستنى لاول نوفمبر هنخلص اول عشرة باذن الله انا انشاء الله فى نوفمبر بس شكلى هولد قبل ميعادى انا كمان ربنا يستر انا ساعات بتصرف تصرفات غريبة كأنى مش حامل حركتى سريعة وعنيفة جدا طول النهار بتنطط فى الشقة انتى عارفة كنت هعمل مصيبة تانية النهاردة مش هتصدقى.. صحيت الصبح جعانة جدا قولت ادخل احضر فطار وبعدين قولت هعمل بيض بالزبدة طلعت الطاسة والبيض وطلعت الزبدة من الفريزر وبعدين عينك ماتشوف الا النور خير الله ما اجعله خير حطيت الزبدة على الروخامة بتاعة المطبخ وجبت السكينة عشان اقطع الزبدة لانها كانت جامدة جدا عشان خارجة من الفريزر والروخامة فى مستوى بطنى بالظبط وبس خلااااص جيت اقطع الزبدة راحت السكينة اتزحلقت من على الرخامة وخبطت فى بطنى جامد ............. روحت مصوتة:042: وماما جت تجرى فى ايه الحمدلله كانت خبطة مش جامدة اوى بس بطنى اتجرحت جرح خفيف والبنت كانت مش بتتحرك خالص لغاية المغرب بس الحمد لله رجعت حركتها طبيعية:020: تصرفات مجانين:086:

وااااااااااااااااااو يا هيوم.. انا بموت في حاجة اسمها graphic designing.. ولو اني حمارة مبعرفش حت وتوشوب خالص بس بحب اي حاجة فيها creativity... فمابالك بقى الفن...

عندنا قسم في الشركة او زي ما تقولي شركة من شركتنا graphic designing... كنت بحب قوي اقول رأيي في كل الشغل بتاع المصمم.. غتاتة بقى..

بس بجد.. كيووووووووووووت
فعلا هو مجال لذيذ اوى يا حنون وفيه ابداع وكمان مجال مربح انتى عارفة انا اصلا خريجة تجارة بس لانى بعشق المجال ده جدا بعد ما خلصت الكليه اخدت كورسات جرافيك مكثفة وبدأت اشتغل فى المجال والحمدلله عملت شغل لشركات كبيرة اوى زى امريكانا وهارفست وفارم فرتس وغيرهم كتير فعلا بيكون احساس لذيذ لما تروحى السوبر ماركت مثلا تلاقى شغلك معروض
وانا تحت امرك يا حنون لو محتاجة اى دروس خصوصية فى الجرافيك اهو نعمل تبادل مصالح انتى تعمليلى :047: وانا اعلمك جرافيك:0135: :085:

haiam1211
07-31-2009, 11:39 PM
افكار توزيعات للسبوع تحفة

لؤلؤ لامع
08-01-2009, 12:08 AM
:085:ء
افكار توزيعات للسبوع تحفة

الله يهديكم الاول ازيكم انا داخله سخنه عليكم ايه الحاجات الحلوه دى لالالا انا كده هقل عقلى واشيل اللولب وانتو المسئولين فتحتو نفسى عالعيال الصغننين ياختى كميله حنون يالا استعدى هههههههه هيام جهزتى حاجتك ولا لسه

Rosa2009
08-01-2009, 12:13 AM
يا جماعه كراميلا عنده امساك باستمرار حد يعرف علاجه للامساك ده ؟؟؟؟؟؟؟؟

Rosa2009
08-01-2009, 12:34 AM
محدش موجود ؟؟؟؟؟؟

وردشان
08-01-2009, 12:50 AM

الحمد لله حبيبتى
ربنا يبارك فيها

شيماء مشمشة
08-01-2009, 01:16 AM
سبوع مين يا هيوم ده انا ان شاء الله اخرهم معايه كل و احد ياخد كيس الفيشار بتاع زمان ده و الي بعزه ياخد رغيف فيه حتت لحمة
وزيادة في النكد غالبا جوزي جه و انا لسه دخلة اكلمكم معلش ماليش نصيب معاكم ان شاء الله اشوفكم بكرة

شيماء مشمشة
08-01-2009, 01:18 AM
سبوع مين يا هيوم ده اخرهم معايه كيس الفيشار بتاع زمان و الي بعزه اخره معايه رغيف فيه حتت لحمة
وزيادة في النكد غالبا جوزي جه و انا لسه دخلة اكلمكم معلش ماليش نصيب ان شاء الله اشوفكم بكرة

norhmn
08-01-2009, 02:30 AM
حد صاحى يا جماعه ؟؟

لوجين*
08-01-2009, 02:55 AM
ازيك انا صحية انتى اسمك نورا ولا نورهان

لوجين*
08-01-2009, 02:57 AM
يا جماعه كراميلا عنده امساك باستمرار حد يعرف علاجه للامساك ده ؟؟؟؟؟؟؟؟

بصى لازم كل يوم تديه اعشاب ميلوبا وما تقلقيش ده طبيعى لو طول قى قعد كام يوم يعنى ممكن تديله لبوس جلسرين اطفال بس اقسميها بالطول عشان تعرفى تحطيهالوا لانه لسه صغنون

norhmn
08-01-2009, 02:59 AM
اهلا لوجى وازاى رورو انا اسمى نورا وساكنه فى فيصل

لوجين*
08-01-2009, 03:06 AM
ايه ده دانتى جارتى بقى انا ساكنة فى شارع العشرين وانتى

الإخلاص_لله
08-01-2009, 03:08 AM
السلام عليكم رحمة الله وبركاته
ازيكم يا بنات عاملين ايه ؟
سماء ونورا صباح الخير

haiam1211
08-01-2009, 03:09 AM
:085:ء
الله يهديكم الاول ازيكم انا داخله سخنه عليكم ايه الحاجات الحلوه دى لالالا انا كده هقل عقلى واشيل اللولب وانتو المسئولين فتحتو نفسى عالعيال الصغننين ياختى كميله حنون يالا استعدى هههههههه هيام جهزتى حاجتك ولا لسه يالا بسرعة يا لؤلؤ ماتتردديش شيالى اللولب العيال عزوة برضو :046: انا الحمد لله كل حاجات النونو تقريبا جتلى هدايا من السعودية والامارات عمت البنوتة جابتلى كل حاجة تقريبا فاضل بس السرير بفكر اقولها تجبهولى بالمرة :085:

يا جماعه كراميلا عنده امساك باستمرار حد يعرف علاجه للامساك ده ؟؟؟؟؟؟؟؟ الف سلامة عليه ياروزلا بس ممكن فعلا لبوس جلسرين

سبوع مين يا هيوم ده انا ان شاء الله اخرهم معايه كل و احد ياخد كيس الفيشار بتاع زمان ده و الي بعزه ياخد رغيف فيه حتت لحمة
وزيادة في النكد غالبا جوزي جه و انا لسه دخلة اكلمكم معلش ماليش نصيب معاكم ان شاء الله اشوفكم بكرة:0149: :0146:

حد صاحى يا جماعه ؟؟ انا هنا با نور ازيك يا قمر

ازيك انا صحية انتى اسمك نورا ولا نورهان ازيك يا سمسم وازى رورو

لوجين*
08-01-2009, 03:11 AM
سها ازيك يا حبيبتى وازاى رؤى

norhmn
08-01-2009, 03:11 AM
صبا الفل ام رؤى
انا ساكنه فى الطوابق بعديكى بمحطتين !!!!!!انا سعيده قوى انك جارتى

لوجين*
08-01-2009, 03:14 AM
ازيك هيومة

انتى يا نورا عاملة ايه فى الحمل؟

لوجين*
08-01-2009, 03:15 AM
ازيك هيومة

norhmn
08-01-2009, 03:17 AM
ازيك هيوم عامله ايه دلوقتى وبطنك احسن دلوقتى !!!!!!!!
انا اعتقد انك تخلى حد كبير يبقى مسئول عن اكلك انتى كده عقبال لما تولدى هتكونى خلصتى على نفسك هههههههههههههه:017:

الإخلاص_لله
08-01-2009, 03:20 AM
الحمد لله ماشى الحال
بس رؤى مش عجبانى خالصصص بقالها اسبوع دلوقت عياط وصريخ مستمر وتفضل صاحيه اوقات طويله جدا ورافضة الرضاعة امبارح فضلت صاحيه من 10 بالليل لحد تانى يم الساعه 2 الظهر يعني 16 ساعه صاحيه ومتواصل وبيتخللهم عياط وصريخ وطبعا انا مش بنام خالص يدوبك ساعة او اتنين فى اليوم كله بحس خلاص دماغى هتنفجر
وديناها ل 2 دكاترة الاول قال مفيش حاجة والتانية قالت فيها الفطريات اللى فى فمها بس مكنتش باينه خالصص لانها عند الخد من تحت فمشتفهاش واخدت العلاج وبرده مش حاسة انها طبيعية قلة الرضاعة والصحيان لاوقات طويلة شئ متعب جدااا وخصوصا انى لوحدى وفوق كده بتقشط بشكل فظيع جداااااااا وعلى طول انا مش اقل من غيارين او 3 لى فى اليوم من كتر اللى بيقع منها وع السجاد وع الارض كثير اوىى انا مشفتش عيل كده مفيش دكتور بيفيدنى مش عارفه اعمل ايه وبديها دواء المغص dentinox ولا بيعمل معاها حاجة نفسى اعرف فيها ايه صريخها بيبظ اعصابى وبفضل اعيط جمبها

norhmn
08-01-2009, 03:22 AM
ازيك هيومة

الحمد لله ياقمر بحاول اتقلم مع الوجع بس نفسى انام بالليل :0107:وكمان اقفل ساعتين على بعض :074:
غير كده الحمد لله كله تمام
صحيح يا لوجى انتى ولدتى فين ؟؟ وتعرفى دكتور كويس فى فيصل ؟

haiam1211
08-01-2009, 03:22 AM
بطنى الحمد لله احسن من الصبح بس سايب اثر بسيط ربنا يستر يا نور انا ماما قالتلى انتى ما تتسابيش لوحدك خالص :0112:وبتقولى انتى ازاى هتكونى مسئولة عن بيبي بعد كده

لوجين*
08-01-2009, 03:30 AM
الحمد لله ماشى الحال
بس رؤى مش عجبانى خالصصص بقالها اسبوع دلوقت عياط وصريخ مستمر وتفضل صاحيه اوقات طويله جدا ورافضة الرضاعة امبارح فضلت صاحيه من 10 بالليل لحد تانى يم الساعه 2 الظهر يعني 16 ساعه صاحيه ومتواصل وبيتخللهم عياط وصريخ وطبعا انا مش بنام خالص يدوبك ساعة او اتنين فى اليوم كله بحس خلاص دماغى هتنفجر
وديناها ل 2 دكاترة الاول قال مفيش حاجة والتانية قالت فيها الفطريات اللى فى فمها بس مكنتش باينه خالصص لانها عند الخد من تحت فمشتفهاش واخدت العلاج وبرده مش حاسة انها طبيعية قلة الرضاعة والصحيان لاوقات طويلة شئ متعب جدااا وخصوصا انى لوحدى وفوق كده بتقشط بشكل فظيع جداااااااا وعلى طول انا مش اقل من غيارين او 3 لى فى اليوم من كتر اللى بيقع منها وع السجاد وع الارض كثير اوىى انا مشفتش عيل كده مفيش دكتور بيفيدنى مش عارفه اعمل ايه وبديها دواء المغص dentinox ولا بيعمل معاها حاجة نفسى اعرف فيها ايه صريخها بيبظ اعصابى وبفضل اعيط جمبها

بصى يا ستى اروى كانت كدة بالظبط وهى تقريبا قدها كل الطفال كدة هدى اعصابك وحاولى تتحمليها بصدر رحب هى الام كدة انتى عارفة اول ما اروى بدظات تعمل زى رؤى كدة وكنت بطبق بجد كان هيجبلى انهيار عصبى وكنت بقعد ازعقلها لما تعيط بليل تخيلى هما يومين واتعودت والحمد لله ربنا ادانى الصبر نفس الوصف اللى بتقوليه دهبصى حاولى تديها كل يوم رضعة اعشاب ميلوبا عشان تريحها لانهم بيبقى عندهم مغص لانهم بيشربوا لبن بس مع ان اروى كتير بترفضها بس حاولى على قد ما تقدرى واديها دوا المغص كل يوم من غير حتى ما تتعب بصى هاتى ماء غريب بس مستورد تقريبا بحاجة واربعين مش المصرى واديهولها بانتظام وسبازموتال كويس برضو وحاولى تحميها بليل وترضعيها بعديها عشان تنام معلش ربنا عنا اصبرى وادعى
دائا ان ربنا يهديها ولاروى كمان اوك

لوجين*
08-01-2009, 03:38 AM
الحمد لله ياقمر بحاول اتقلم مع الوجع بس نفسى انام بالليل :0107:وكمان اقفل ساعتين على بعض :074:
غير كده الحمد لله كله تمام
صحيح يا لوجى انتى ولدتى فين ؟؟ وتعرفى دكتور كويس فى فيصل ؟

انا ولدت فى مستشفى ابن سينا فى الدقى وكانت دكتورتى فى الدقى هى كويسة جدا وكل اللى بيشتغلوا معاها ستات فى اوضة العمليات عشان كدة كنت رايحالها والدقى قريبه نسبيا من فيصل

بالنسة لناس فى فيصل اعرف دكتورة اسمها ريم حماد فى الوفاء والامل بيقولوا عليها شاطرة قوى راجعة قريب من امريكا ومرات ابن الجراح احمد شفيق وبتولد فى مستشفى احمد شفيق فى الدقى انا ما تعملتش معاها لكن فى ناس كتير شكروالى فيها

وفيه سهير صقر فى برج الاطباء اول فيصل2 صحاب اختى بيولدوا معاها ومستريحين معاها جدا بس انا مش جربتها

لوجين*
08-01-2009, 03:41 AM
بصوا التريقة ع الامهات

الطفل الأول: تلبس هدوم الحمل من اول ماتعرف انها حامل

الطفل الثانى: تحاول تلبس هدومها العاديه لأطول فترة ممكنه

الطفل الثالث: هدوم الحمل هيا هدومها العاديه

الإعداد للطفل:

الطفل الأول: كل دقيقه تغييرللطفل وتحاول تخلى ريحته حلوة

الطفل الثانى: كل ثلاث ساعات

الطفل الثالث: لما ريحته تطلع

القلق:

الطفل الأول: من اول خبطه تجرى عليه وتشيله

الطفل الثانى: تشيله لو حست ان خلاص فيه عربيه هاتخبطه

الطفل الثالث: احسن.. علشان تتربى.. خلى العربيه تدوسك

الأكل:

الطفل الأول: ترمى اى حاجه تقع على الأرض

الطفل الثانى: تغسلها بشويه مية

الطفل الثالث: تمسحها فى هدومها

الفسح:

الطفل الأول: الملاهى... المراجيح... النادى

الطفل الثانى: النادى بس

الطفل الثالث: السوق

الخروج:

الطفل الأول: تسيبه مع اختها وتتصل تطمن عليه كل خمس دقايق

الطفل الثانى: تسيبه مع اختها.... وهى على الباب تفتكر تسيب رقم تليفون المكان اللى رايحاة

الطفل الثالث: تسيبه مع اى حد مع تحذير بان محدش يتصل بيها الا لو كان فى الموضوع دم

فى البيت:

الطفل الأول: كل دقيقه تتفرج على ابنها وهوا نايم

الطفل الثانى: من وقت للتانى تتأكد ان الكلب ماكلش دراع الواد

الطفل الثالث: تستخبى منه على قد ماتقدر

لو بلع قرش:

الطفل الأول: تجرى تعمل اشعه

الطفل الثانى: تقلق شويه عليه وتستنى تشوف هايبلع الفلوس ويهضمها ولا ايه

الطفل الثالث: تخصمه من مصروفه

لوجين*
08-01-2009, 03:43 AM
انا بكلم نفسى ولا ايه؟؟؟؟؟

انتوا فين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

norhmn
08-01-2009, 03:44 AM
طب متعرفيش الدكاترة ديه بتتعامل مع نقابات ولا لا ؟
اصل انا محاميه ونفسى استفيد باى حاجه من النقابه وخصوصا انى بدفع 30 فى الميه بس من اجمالى الولادة
سهير صقر انا عارفاها بس مش تبع النقابه
فين ناس بتقولى دكتور اسمه مدحت مسعد فى الهرم ورشحولى مستشفى الجيزة الدولى (التطبيقين ) اللى فى الهرم برده
انا متابعه مع دكتور برا النقابه بس على حسابه الولادة هتتكلف فوق اللى 4000 ج ففكرت لو ادفعنصهم تبع النقابه هيكون احسن ومستشفى كبيرة وحقى برده اولا واخيرا بس عايزة اسم دكتور كويسويكون مشترك فى نقابه المحامين

الإخلاص_لله
08-01-2009, 03:46 AM
هيام خدى بالك من نفسك يا بنتى ومتخفيش غصبن عنك بعد كده هتشيلى المسئولية اسالى مجرب

سماء
بجد والله اعصابى باظت كل اللى انتى بتقوليه ده فعلا بعمله امبارح محمياها 3 مرات واقول فى كل مره هتنام وبرده مفيش فايدة مجرد ما احطها على صدرى صريخ صريخ مش عارفه ليه وطبعا عشان الفترات الطويلة اللى مبترضعش دى صدرى بيتقل انا خايفة موضع الميكروب ده يرجع تانى حاجة اخر قلق
السبازموتال ادتهولها ده اكثر دواء بجد بيعصبها وتفضل ترجع بعده ع الرغم عارفه انه مهدئ بس معايا ماشى بالعكس
النهارده كان عندنا بنت عمها اكير منها بشهرين ماشاء الله عليها رؤى جمبها برص صغير :042: علاوة على ان بنتى مثلى وشها بيبي فيس فطبعا مصغرها كمان وكمان وكل دكتور اطفال نرحله يقولنا كويسة وزنها كويس مش عارفه والله بنتى طبيعيه ولا ايه فيه طكتور من اللى رحنالهم قالنا نعملها اشعة ع المعدة مش عارفه اعمل ولا الموضوع بيكبر ومش مستاهل ؟

لوجين*
08-01-2009, 03:49 AM
والله مش عارفة اذا كانوا مشتركين تبع نقابه المحامين ولا لأ بس ممكن اتصل اسظالك بس فى واحدة صحبتى ولدت مع دكتورة هى فى نصر الدين تبع نقابة المهندسين وولدتها فى مستفى السلام فى الهرم ممكن تكون بتولد تبع نقابتكوا

الإخلاص_لله
08-01-2009, 03:50 AM
هيام خدى بالك من نفسك يا بنتى ومتخفيش غصبن عنك بعد كده هتشيلى المسئولية اسالى مجرب

سماء
بجد والله اعصابى باظت كل اللى انتى بتقوليه ده فعلا بعمله امبارح محمياها 3 مرات واقول فى كل مره هتنام وبرده مفيش فايدة مجرد ما احطها على صدرى صريخ صريخ مش عارفه ليه وطبعا عشان الفترات الطويلة اللى مبترضعش دى صدرى بيتقل انا خايفة موضع الميكروب ده يرجع تانى حاجة اخر قلق
السبازموتال ادتهولها ده اكثر دواء بجد بيعصبها وتفضل ترجع بعده ع الرغم عارفه انه مهدئ بس معايا ماشى بالعكس
النهارده كان عندنا بنت عمها اكير منها بشهرين ماشاء الله عليها رؤى جمبها برص صغير :042: علاوة على ان بنتى مثلى وشها بيبي فيس فطبعا مصغرها كمان وكمان وكل دكتور اطفال نرحله يقولنا كويسة وزنها كويس مش عارفه والله بنتى طبيعيه ولا ايه فيه دكتور من اللى رحنالهم قالنا نعملها اشعة ع المعدة مش عارفه اعمل ولا الموضوع بيكبر ومش مستاهل ؟

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0