المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : دروس فالدلع والانوثة

الصفحات : 1 2 [3] 4

مشمشة حبيبة ميدة
01-11-2011, 08:24 PM
وينك يا مشمشه
عسى المانع خير

شوشو وينك اليووووووووم عسى المانع خيرر

وينك يالغلا الله يستر طمنيني علييييييييييييك وعسى المانع خير؟؟؟؟

وينك ياابت

وييييييييينك يالغلا الله يحفظك وعسى ماشر وش فييييك؟؟؟؟؟

وينك ياشوشوو

عسى المانع خير

والله الحمدلله على كل حال
وشكرا لسؤالكوا واهتمامكوا بيا يا احلى فراشات

ام بيوني العسوله
01-12-2011, 02:27 AM
الحمدلله نورتي
وخلاص كده ياعسل
احنا متعطشين لبقيةالدروووووووووووووووس لكن اذا كنت تعبانه فمسمووووووووح ياقمر والله يقومك باالسلامه وشوفي الخاص وردي يالغلا

طيبتي سر عذابي
01-12-2011, 11:22 AM
آب

نونا ام لجين
01-12-2011, 12:41 PM
مشمشه الله يسعدك ويعطيك العافيا يارب ويخليلك زوجك ويبطل يزوغ عينه ثاني يارب ...
انا متبعاكي من ثلاثه ايام بس واستفدت كثير منك ربي يجعلها في ميزان حسناتك ..
بس انا شايله هم حاجه ..
انا متزوجه ليا 11 شهر وذحين عندي بيبي الله يخليها عمرها شهر مره تاعبتني مرره لانوم لا اكل ولاحتى صرت اهتم بنفسي وانا لسى مارجعت لبيتي يعني عند اهلي ... وماني عارفه لارجعت لبيتي كيف بااسوي لاني قبل كنت مره مدلعته ومخليته سي السيد وانا كمان كنت اتدلع عليه واخليه يدلعني غصب يعني توم وجيري مره انا اجري وراه و مره اخليه يجري ورايا .<< مهما ان ترى الرجال يحب يشوف انه شخص مرغوب فيه وانك متلهفه عليه ومرات خليكي غامضه وخليه يستمتع في رحلته البحث في خباياكي ...

جوافه
01-12-2011, 05:19 PM
أوووووووف يامشمشه إنتي هااااااااايله وجامده أووووي

ربنا يديكي الصحه والعافيه و يفتحها عليكي ياااااااااااارب

...........
بجد تنحبي ياعسل .... وإستفدت منك وإنبسطت أوي

بس عندي سؤااااااااااااال .....

أنا مع خطيبي لنا 2 سنتين تقريبا...وأخذنا على بعض .... طبعا مفيش زيارات ولا حاقه بس مسجات و دردشه ...بس

وانا صررريحه معاه ..ومشكلتي إني بعترف له عن شكلي وعيوبي ..... يعني مثلا بتسجل رياضه ..رحت علمته وقلت له يااااااااااه أنا تكعبلت وصرت دوبه وعندي كرررش .... وشوي علمته عندي تشققات ومانفعش معها اي حاقه وكمان بنت شعفووووله ..... ضنك هل كلامي غلط .... وهو بعد يحكي لي إنه كان يسوي تمارين وبطل من زماااان وجسمه تبهدل حبتين ....

إللي اعرفه إنه غلط أعلمه بعيوبي ..... بس انا حبيت اكون صرريحه وانا شفافه أهوه كده...لأنه في عائلتي ما يشوف الراجل خطيبته ؟؟؟؟ أعرف إنه جنووون وخلاص مكتوب علينا كذه ؟؟؟؟؟ يبأه نعمل إيه ....

بس حسيت إني ماعنديش ثقه بنفسي..

ظنك لازم أخبي عليه ...واقول انا حلووووه وانا وأنا وأخليه يرسم فيني خيال عشان يشوفني وااااووووو ........ أو أسكت وبس ولا أتكلم عن عيوبي ولا عن محاسني .......

إيه رأيك يا تفاااااااااااحه.....

آآه نسيت كمان حاقه يا قمرايه .... ثقفي بناتك المخطوبات .... وخااااااااااصه بليلة الدخله ....نبدأ نلبس القصير والبلاوي السوده إمتى .... يعني من 3 ليله ... طيب اللي ما خذه على خطيبها وبتعرفه وبيعرفها ولهم مخللين مع بعض 2 سنتين كيف تكون دخلتنا وأسبوعنا الأول ..باللبس يعني .......

نستناكي يا حبيبتنا مشمشه .......

om-hattan
01-13-2011, 12:59 AM
مشموشة
اخبارك ايه ياعسل
وحشتينا

Aشمعة حياتيA
01-13-2011, 04:55 PM
يامشموووشه ياعسووله

وينك والله اشتقتلك ولدرووسك

والله احس هالايام جالسه اطبق كلامك

وزوجي مبسوووووووووط والحمد لله

يلا انتظر ترجعي لنا بالسلامه وتكوني بخير

وتكملي معانا والله يعطيك الف الف عااااااااافيه

ولا اوصيك حبيبتي انتبهي لصحتك واتغذي تماااااام..

مشمشة حبيبة ميدة
01-14-2011, 04:17 AM
أوووووووف يامشمشه إنتي هااااااااايله وجامده أووووي

ربنا يديكي الصحه والعافيه و يفتحها عليكي ياااااااااااارب

...........
بجد تنحبي ياعسل .... وإستفدت منك وإنبسطت أوي

بس عندي سؤااااااااااااال .....

أنا مع خطيبي لنا 2 سنتين تقريبا...وأخذنا على بعض .... طبعا مفيش زيارات ولا حاقه بس مسجات و دردشه ...بس

وانا صررريحه معاه ..ومشكلتي إني بعترف له عن شكلي وعيوبي ..... يعني مثلا بتسجل رياضه ..رحت علمته وقلت له يااااااااااه أنا تكعبلت وصرت دوبه وعندي كرررش .... وشوي علمته عندي تشققات ومانفعش معها اي حاقه وكمان بنت شعفووووله ..... ضنك هل كلامي غلط .... وهو بعد يحكي لي إنه كان يسوي تمارين وبطل من زماااان وجسمه تبهدل حبتين ....

إللي اعرفه إنه غلط أعلمه بعيوبي ..... بس انا حبيت اكون صرريحه وانا شفافه أهوه كده...لأنه في عائلتي ما يشوف الراجل خطيبته ؟؟؟؟ أعرف إنه جنووون وخلاص مكتوب علينا كذه ؟؟؟؟؟ يبأه نعمل إيه ....

بس حسيت إني ماعنديش ثقه بنفسي..

ظنك لازم أخبي عليه ...واقول انا حلووووه وانا وأنا وأخليه يرسم فيني خيال عشان يشوفني وااااووووو ........ أو أسكت وبس ولا أتكلم عن عيوبي ولا عن محاسني .......

إيه رأيك يا تفاااااااااااحه.....

آآه نسيت كمان حاقه يا قمرايه .... ثقفي بناتك المخطوبات .... وخااااااااااصه بليلة الدخله ....نبدأ نلبس القصير والبلاوي السوده إمتى .... يعني من 3 ليله ... طيب اللي ما خذه على خطيبها وبتعرفه وبيعرفها ولهم مخللين مع بعض 2 سنتين كيف تكون دخلتنا وأسبوعنا الأول ..باللبس يعني .......

نستناكي يا حبيبتنا مشمشه .......

يا مصسبتى يالهوى ياخراب البيوت المستعجل
الطم ولا اصوت ولا اطلع من هدومى
بتقوليله على عيوبك
عارفة بتعلميه
ينتقدك
يزهقك
بتعلميه ازاى يشوف عيوبك بعد الجواز
انتى بتخربى حياتك المستقبلية ومش حاسة للأسف

بصى يا هانم
لاتقوليله ده عيبى و لادى ميزتى
احمدى ربنا انكوا مش بتتقابلوا
دى نعمة خليكى ليه مفاجاة
لا بكرش ولا بورك سيبى كل حاجة لطبيعتها
وهنزل دروس للمواكيس اللى زيك

مشمشة حبيبة ميدة
01-14-2011, 04:23 AM
يامشموووشه ياعسووله

وينك والله اشتقتلك ولدرووسك

والله احس هالايام جالسه اطبق كلامك

وزوجي مبسوووووووووط والحمد لله

يلا انتظر ترجعي لنا بالسلامه وتكوني بخير

وتكملي معانا والله يعطيك الف الف عااااااااافيه

ولا اوصيك حبيبتي انتبهي لصحتك واتغذي تماااااام..

اولا شكرا ليكى جدا جدا جدا على اهتمامك بيا بس والله مكدبشى عليكى ياختى لا طيق اكل ولا شرب ولا جوزى والحمدلله على ما اولد هيكون اتجوز

وثانيا بقى هايل انك بطبقى وده بصراحة باسطنى جدا شطورة شطورة

وشكلك كده هتطلعى الاولة على الفصل ده

مشمشة حبيبة ميدة
01-14-2011, 04:24 AM
مشموشة
اخبارك ايه ياعسل
وحشتينا

ربناا يخليكى يا ام هتان يارب والله انتوا كلكوا وحشتونى

مشمشة حبيبة ميدة
01-14-2011, 04:26 AM
مشمشه الله يسعدك ويعطيك العافيا يارب ويخليلك زوجك ويبطل يزوغ عينه ثاني يارب ...
انا متبعاكي من ثلاثه ايام بس واستفدت كثير منك ربي يجعلها في ميزان حسناتك ..
بس انا شايله هم حاجه ..
انا متزوجه ليا 11 شهر وذحين عندي بيبي الله يخليها عمرها شهر مره تاعبتني مرره لانوم لا اكل ولاحتى صرت اهتم بنفسي وانا لسى مارجعت لبيتي يعني عند اهلي ... وماني عارفه لارجعت لبيتي كيف بااسوي لاني قبل كنت مره مدلعته ومخليته سي السيد وانا كمان كنت اتدلع عليه واخليه يدلعني غصب يعني توم وجيري مره انا اجري وراه و مره اخليه يجري ورايا .<< مهما ان ترى الرجال يحب يشوف انه شخص مرغوب فيه وانك متلهفه عليه ومرات خليكي غامضه وخليه يستمتع في رحلته البحث في خباياكي ...

اسالى زوى الخبرة اللى معانا فالموضوع ده بقى

جراى ايه يابنات ماترودوا ع الغلبانة دى ومنكم نستفيد

مشمشة حبيبة ميدة
01-14-2011, 04:34 AM
الحمدلله نورتي
وخلاص كده ياعسل
احنا متعطشين لبقيةالدروووووووووووووووس لكن اذا كنت تعبانه فمسمووووووووح ياقمر والله يقومك باالسلامه وشوفي الخاص وردي يالغلا

كلمة حق
مكنتش ناوية اكمل بس علشان خاطركوا هكمل الدروس ويارب كل البنات اللى اجوزهم بيخونهم يكونوا فهموا الدرس كويس

بالنسبة بقى للتعب فركزوا معايا كده

انا حامل

وطبعا لانى بدات الخناق مع سى محمد جوزى فالحمد لله الدكتور سمحاى بساعتين بس ع الكومبيوتر مش اكتر

ولانى هموتت ع الحمل ده فاستححملونى لحد الشهر الرابع كا يعدى بخير انا عارفة انكوا هتقولوى خليكى لحد ما تخلصى الاربع شهور

لاكن بصراحة هزهق والموضوع هيقع

طيب ممكن اطلب طلب صغنن اوى اوى اوى

مشمشة ليها عندكوا رجا بلاش الاسئلة اللى بتتعبت ع الخاص وممكن تتسال ع العام وممكن كلنا نستفيد منها

خالوا الخاص للاسئلة المحرجة جدا والخاصة بالعلاقة الجنسية
من فضلكوا مش تزعلوا منى بس بجد الساعتين مش هيكفوا كل ده
وبو فى حد مش رديت عليه مش يزعل والله هرد بس الوضع بالنسبالى متازم جدا
وبالله عليكم لاتنسونى بالدعاء
وجزاكم الله خيرا

مشمشة حبيبة ميدة
01-14-2011, 04:35 AM
آب

اموت انا واعيد السنة
وجزاكى الله خيرا

مشمشة حبيبة ميدة
01-14-2011, 04:45 AM
انا بقى هقوم دلؤتى ياموزز
واسيبكوا مع القرعة
يعنى ايه
ارجع القاى تصويت عايزين نكمل فالاغراء ولا دروس الدلع والانوثة

ولا اركز مع الاشقية اللى عايزين يتجوزوا

ولا ايه مش هكمل فاى جزء غير ب10 اصوات على الموضوع اللى هنكمل عليه

مش هبدا غير ببعد التصويت

ماشى الكلام

سلام

جوافه
01-14-2011, 09:33 AM
مشمشه يا قمراااايه ..... نزلي باه درس للمواكيس اللي عاملين مثلي بيقولوا عيوبهم بليززززززززززززززززز

زواجي نهاية السنه والله أعلم تكونوا والده بالسلاااامه ..إبأه أقيبك من فين والقااااااااااااكي فين .....أناااااا مش فاهمه عرف ايه واتصرف كيييييييييفو اصلح الغلطه الهااااااااااايفه ديه ............

وعلى التصويت عاوزين دروس بالدع والانوثه وحبيتين إغراء وشقاوه بين السطورررررررررررررر

ياروحي ألبي ..الله يسعدك ويوفقك ويفتحها عليك ..وبلاش باه تلطمي على اللي بعمله يا قميييل بخاف عالبيبي ...

جوافه
01-14-2011, 10:44 AM
يا عسوله يامشمشه ... من رأيي تخلصي دروس الدلع والأنوثه ..اللي كنا بدينا فيها.... وبين كل سطر وسطر أتحفي بناتك اللي مابيتسموش ..إنتي وهيه وسمعتي ياقوافه وإفهمي يا رمانه وبطلي يا ليمونه ..... بشوي حركات إغراء ..لأنه من رايي انا واعوز بالله من انا المهببه ...إن الدلع والإغراء اهم حاقه نتعلمها لأنها بتقيب الراجل .... وبتكون عفويه وطبيعيه ..... وبعدها نطبأ حبتين من الإغرااااء اللي بنتعلمها منك يا أبله مشمشه باشا .... وبكده بنكون عملنا الهوايل وسيطرنا على مخلوقات كوكب المريخ ..... وبعد كده نبدأ بإضافات مخلوقات كوكب الزهره ... وأسألتهم ومشاكلهم ...إيه رأيك ....... إنته ياقميييل مش انتي القميييل لا يامشمشه ماتغلبنيش معاكي...انا بتكلم مع الواد القميل بتاعك

بس علمني أطلع من مشكلتي إزاااااااااااي ..... دنا ما خليت عيب إلا وقلته وهو مسكر على أودانه ومغمض عنيه .... مش قلتينا الرجاله بنص عقلك...يبأه أهوه ديه رررحمه ...هههههه

نونا ام لجين
01-14-2011, 01:09 PM
نزلي دروس فالدلع والانوثه والاغراء ...
سيبي المواكيس على جنب شويتين ...<<< احنا نستلمهم بالنيابه عنك بعد ازنك يعني ... ومنها نفيد بعضنا يختي ...

ربنا يديكي العافيا يختي ويعديها لك بالسلامه واهو تبقى ايام بتتزكريها ......

Aشمعة حياتيA
01-14-2011, 03:45 PM
مشموووشه ياعسسل

اهم شي صحتك اذا ما تقدري بيوم تدخلي عااادي

احنا هنا عشان نتساعد وتفيدينا بس دام وصل الموضوع لصحتك

هيه الاهم خلي بالك من نفسك ومتى ماحسيتي انك فاضيه ادخلي ع المنتدى

واذا تعبااانه ارتاااااااااااااااااااااااااااااااااحي...

ولا تقولي مالك نفس تاكلي لاااااا نصيحه انا مجربه حاامل الحين في الشهر السادس بس

اول الحمل كنت ع طوووووووول تعبانه في المستشفى لاني ما اهتميت بصحتي انصحك بالفواكه والخضار

وغيري جوو ع طووووووووول عشان ماتكرهي بيتك وروحي لاهلك يومين غيري فيها جوو وان شاء الله ربي يقومك بالسلامه

ويفرحك بشوفة البيبي...

عشقي هلالي والجو يحلالي
01-14-2011, 04:18 PM
عايزين دروس في الاغراء علشان نقنن الراقل اللي عندنا ههههههههههههههههههه

جوافه
01-14-2011, 06:09 PM
أم نونا ولجين .. أكتبي نصيحتك ياحبيبتي وفيدني حبتين ...بدل مانركن المواكيس على قنب ... إلا بأه أولولي

معنى مواكيس إيه ..والله مو عارفه وش معناها ..بس فهمت معناها اللي بتقول عيوبها من نفسها وتخرب بيتها بيدها....الله العالم .........

مشمشه طمنينا عنك .... وخذي بالك من نفسك .... وإرتاحي يوم وردي علينا يوم .... صحتك اهم الله يقومك بالسلامه والباشا بين حضنك سليم معافا ...آآآآآآآآآآآآآمين يارب ....

ام بيوني العسوله
01-14-2011, 10:45 PM
الله يعطيك العافيه يالغلا
اهم شي صحتك والله يقومك بالسلامه ويعديه على خير
ان كان فيه دروس اصوت نكمل في الدلع والاغراء

om-hattan
01-15-2011, 12:18 AM
الدلع والانوثة

ضي الاياسمين
01-15-2011, 01:03 AM
ماعندك سالفه ههههههههههههههه

ريمونده 99
01-15-2011, 01:06 AM
مشششششششششمششة حبييييييييييييييييييبة قلبي

اوي اوي اوي

ويننك

عايزين دروس بالدلع والاغررررراء

بلذات حابة تركزي على الحراكات بالمشي والجلسة والقوومة

عششان اللي ناسيها يفتككر

والف سلاااامة عليكي وعلى البيبي

انتهبي عليه

ان شاء الله صرتي تماام

اشربي موية كتيير

وسووي ريااضة <<<خخخخخ

أمززح معاك مو تروحين تسوي ريااضة وتتوهقين

تجيني لبيتي عشاان تاخذي حقك

الله يسسسسسسسسسسسعدك

يااررب

مشمشة حبيبة ميدة
01-15-2011, 04:29 AM
لسة مفي 10 اصوات

عايزة الفت نظركوا لحاجة الدلع والانوثة حاجة

والاغراء حاجة تانية خالص

يلا تصويت لحاجة واحدة منكن و لا م منكن

مشمشة حبيبة ميدة
01-15-2011, 04:31 AM
ماعندك سالفه ههههههههههههههه

يعنى ايه
ممكن ترجمة يا بنات

ديالا 99
01-15-2011, 05:35 AM
مشمشه وينك من زماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااان
روحي ياشيخه الله يفتحها بوجهك ويسر امورك والله حبيتك من قلب كلامك واسلوبك مرررررررره روعه
وان كان على الدروس والله انا وحده طماعه ابيهم كلهم لان كلامك درر وما ينمل
بس عشان صحتك مانثقل عليك نبي الدلع والانوثه الحين وبعدها الاغراء
اااااااااااااه على الاغراء اغلبنا متنح فيه
يعطيك العافيه ياقمر

جوافه
01-15-2011, 09:31 AM
الدلع وأنوثه ...وحبتين بين السطور إغراء ..... يوم كذا ويوم كذا ........ كلها مرتبطين ببعض ياروحي ..... ولو ضروري ضروري واحد ..يبأه الإغراااااااااااااااااااء

طيبتي سر عذابي
01-15-2011, 09:39 AM
الدلع والانوثه
والف سلامه عليك صحتك اهم ياحياتي

نونا ام لجين
01-15-2011, 12:06 PM
عاوزيين اغرااااء ...
عااوزيين اغراااء ...

هذ1 الاهم .. لان الدلع فطري فينا << ارحميينا بسسس .... هع ...

يعني الدلع مقدور عليه لكن الاغراء .. اعطينا مما لديكي يختي ...

نونا ام لجين
01-15-2011, 12:22 PM
أم نونا ولجين .. أكتبي نصيحتك ياحبيبتي وفيدني حبتين ...بدل مانركن المواكيس على قنب ... إلا بأه أولولي

معنى مواكيس إيه ..والله مو عارفه وش معناها ..بس فهمت معناها اللي بتقول عيوبها من نفسها وتخرب بيتها بيدها....الله العالم .........

مشمشه طمنينا عنك .... وخذي بالك من نفسك .... وإرتاحي يوم وردي علينا يوم .... صحتك اهم الله يقومك بالسلامه والباشا بين حضنك سليم معافا ...آآآآآآآآآآآآآمين يارب ....

استعنا ع الشقاء بالله ...
اسمعي يابت .. اول شششي اثقلي .. ثم اثقلي .. ثم اثقلي ..
يعني .. مرات يدق عليكي لا تردين مره واثنين وثلاثه ..
ولا حرقت اعصابه وارسللك مسجات .. ارسلي له رد : حبي انا مشغوله مره دقايق بس ..
والطعيه كمان ..
واذ1 سالك بعدين في ايش مشغوله قولي شغلات خاصه او قولي اكلم صديقتي المهم تحججي باي شي << عشان يعرف ان لك عالمك الخاص ولك امورك الخاصه وارتباطاتك ..
ثاني شي ... بما انه مايقابلك .. وقفي اي حديث توصفين فيه شكلك واذ1 حاول يفتح معاك الموضوع انتي غيريه واذ1 ماقدرتي اتهربي منه قولي امي تناديني انا عندي شغله بااصلحها .. او انا تعبانه باانام ..
لكن في نفس الوقت امدحي نفسك .. يعني قولي له تصدق انا لسى انخطب .. كل مارحت مكان او مناسبه انخطب .. او قولي انا كنت احلا وحده فالزواج او فالحفل او الاستقبال ..
قولي تصدق من دخلت وعيون الناس علي لاني مره ملفته ..
قولي انا متعوده مااروح مكان الا وانا التووووب يعني اغطي على كل الحضور حتى العروس ولا مااروح لاني انا جوافه ..
اعتزي بنفسك كثير ..
وقولي له تصدق انا بابا مررررررررررره مدلعني مع ان بناته ( 00عدد اخواتك 00 ) لكنه محسسني اني انا وحيدته << عشان يحط في باله انك دلوعه .. ولا جيتي عنده وتدلعتي بيكون على قلبه احلا من العسل .. وبيني وبينك عشان يفرح انه فاز بقلبك واخذك رغم حب ابوكي لك >> حب المنافسه غريزه فيهم .. اشبعي هذي الغريزه ..

هذ1 اللي عندي ع السريع وان شاء الله تتلاحقين نفسك يارب ..

حاجه نسيت اقولها ..
اذ1 قالك انتي جسمك كذ1 او فيكي كذ1 >> حاجه انتي تبغين تخفينها ذحين ...
ردي عليه وقولي : اييه مين قال .. لا ابدا انا جسمي مو كذ1 لالالا (بغنج ) انا احلا من كذ1 ..
وخلي عندك ثقه تهد جبال ,,, خشي في عينه وغيري النظره اللي انتي حطيتيها له ..

طبقي وقولي لنا ايش صار معاكي ...
وربي يوفقك ..

جوافه
01-15-2011, 02:17 PM
أوووووووووووووف يا نونا أم لجين الحلوووه ..مررره كلامك وإقتراحاتك عجبتني جدااااا ..... أنا اللي اسويه وين وكرمك وتوجيهاتك وين .... الله يجزاك خير ويعافيك .... وبطبق واعلمك آآآخر التطوراااااااااااااات ..........

من جد مشكوررررررررررررره

hiidy
01-15-2011, 02:35 PM
ياجماعه مانبي دلع تكفوووون حسوواو فينا

نبي اغراااااء

mo0o0ony111
01-15-2011, 03:21 PM
مشكوووووووووووووووووووووووره لكي يا مشمشة أوي وربي أول مرة اشوف نصاااااايح حلوة كذا حسيتها من قلب يااارب يسعدك وين ما كنتي يااااااااااااااااااارب

طيب أنا مو عارفة اجيب لنفسي دلع وربي احتررررت أوي؟؟؟؟
ممكن اراسلك ع الخاص

mo0o0ony111
01-15-2011, 03:22 PM
وكماااااااااان ام لجين ما قصرت ربي يحفظها من كل شر يارب

مشمشة حبيبة ميدة
01-15-2011, 10:42 PM
استعنا ع الشقاء بالله ...
اسمعي يابت .. اول شششي اثقلي .. ثم اثقلي .. ثم اثقلي ..
يعني .. مرات يدق عليكي لا تردين مره واثنين وثلاثه ..
ولا حرقت اعصابه وارسللك مسجات .. ارسلي له رد : حبي انا مشغوله مره دقايق بس ..
والطعيه كمان ..
واذ1 سالك بعدين في ايش مشغوله قولي شغلات خاصه او قولي اكلم صديقتي المهم تحججي باي شي << عشان يعرف ان لك عالمك الخاص ولك امورك الخاصه وارتباطاتك ..
ثاني شي ... بما انه مايقابلك .. وقفي اي حديث توصفين فيه شكلك واذ1 حاول يفتح معاك الموضوع انتي غيريه واذ1 ماقدرتي اتهربي منه قولي امي تناديني انا عندي شغله بااصلحها .. او انا تعبانه باانام ..
لكن في نفس الوقت امدحي نفسك .. يعني قولي له تصدق انا لسى انخطب .. كل مارحت مكان او مناسبه انخطب .. او قولي انا كنت احلا وحده فالزواج او فالحفل او الاستقبال ..
قولي تصدق من دخلت وعيون الناس علي لاني مره ملفته ..
قولي انا متعوده مااروح مكان الا وانا التووووب يعني اغطي على كل الحضور حتى العروس ولا مااروح لاني انا جوافه ..
اعتزي بنفسك كثير ..
وقولي له تصدق انا بابا مررررررررررره مدلعني مع ان بناته ( 00عدد اخواتك 00 ) لكنه محسسني اني انا وحيدته << عشان يحط في باله انك دلوعه .. ولا جيتي عنده وتدلعتي بيكون على قلبه احلا من العسل .. وبيني وبينك عشان يفرح انه فاز بقلبك واخذك رغم حب ابوكي لك >> حب المنافسه غريزه فيهم .. اشبعي هذي الغريزه ..

هذ1 اللي عندي ع السريع وان شاء الله تتلاحقين نفسك يارب ..

حاجه نسيت اقولها ..
اذ1 قالك انتي جسمك كذ1 او فيكي كذ1 >> حاجه انتي تبغين تخفينها ذحين ...
ردي عليه وقولي : اييه مين قال .. لا ابدا انا جسمي مو كذ1 لالالا (بغنج ) انا احلا من كذ1 ..
وخلي عندك ثقه تهد جبال ,,, خشي في عينه وغيري النظره اللي انتي حطيتيها له ..

طبقي وقولي لنا ايش صار معاكي ...
وربي يوفقك ..

خطا خطا خطا
اول امتحان واول حد سقط
لوعملت كده هيسبها ثم هيسبها ثم هيسبها
ده خطيبها وهى متعرفش طبعه فعليا كل من كلام التليفون والمسجات
متعمليش حاجة انى متضمنيش نتيجتها
وبعدين يعنى ايه تروحى مكان والناس تتفرج عليكى يعنى ايه يجيلك خطاب انا لو قلت لجوزى كده هيطلقنى
ومتتعوديش تقوليله بيقولولى انى كويسة انى هايلة انى مفيش منى
اصله هيبقى جوزك يا ناصحة هيشوف الحقيقة العارية لاتفخمى نفسك ولا تقللى من شانك تمام
تعبت من المتابة يختى هريح واكمل

مشمشة حبيبة ميدة
01-15-2011, 10:46 PM
مشكوووووووووووووووووووووووره لكي يا مشمشة أوي وربي أول مرة اشوف نصاااااايح حلوة كذا حسيتها من قلب يااارب يسعدك وين ما كنتي يااااااااااااااااااارب

طيب أنا مو عارفة اجيب لنفسي دلع وربي احتررررت أوي؟؟؟؟
ممكن اراسلك ع الخاص

اسم دلع قصدك
ده ممكن يبقى هنا
اى حاجة الخاص تحت امركم
وشكرا لكلامك الحلو

مشمشة حبيبة ميدة
01-15-2011, 10:49 PM
أوووووووووووووف يا نونا أم لجين الحلوووه ..مررره كلامك وإقتراحاتك عجبتني جدااااا ..... أنا اللي اسويه وين وكرمك وتوجيهاتك وين .... الله يجزاك خير ويعافيك .... وبطبق واعلمك آآآخر التطوراااااااااااااات ..........

من جد مشكوررررررررررررره

مش بقولك موكوسة اتنيلى واسكتى
واوعى تعملى كده يابت
موكوسة يعنى فاشلة

مون&جده2010
01-15-2011, 11:32 PM
مشمشة الله يسعدك يارب طيب انا عاوزة استشرك انا زوجي لما اعمل حفلة بيقولي ماتعملي حفلات ولا تولعي شموع بيحسسني ان راجل عنده 60 سنة حتى لما البس قمصان بيحسب اني عاوزة حاجة منه تعبت منه هو عمره 50 وانا 31 مش بحسسني بشبابي متزوجين لنا 12 سنة وماعندي منه اطفال تعبت منه صاحبيتي بتقولي اخسركي منه البسي واتمتعي بس بنقهر منه خالص واولع حتى ابغى اغير من لون شعري واقصة مش راضي بحب الشعر يكون لونه اسود و طويل قوليلي اعمل فيه ايه

om-hattan
01-16-2011, 12:47 AM
مشمووووشة فينك ياعسل

مستنيينك على نار

so0osy
01-16-2011, 02:46 AM
سبحان الله وبحمده...سبحان الله العظيم

ياعسل المخطوبة كيف تعامل خطيبهااااا ؟؟

كيف تعرف شخصيتة؟

نونا ام لجين
01-16-2011, 10:55 AM
خطا خطا خطا
اول امتحان واول حد سقط
لوعملت كده هيسبها ثم هيسبها ثم هيسبها
ده خطيبها وهى متعرفش طبعه فعليا كل من كلام التليفون والمسجات
متعمليش حاجة انى متضمنيش نتيجتها
وبعدين يعنى ايه تروحى مكان والناس تتفرج عليكى يعنى ايه يجيلك خطاب انا لو قلت لجوزى كده هيطلقنى
ومتتعوديش تقوليله بيقولولى انى كويسة انى هايلة انى مفيش منى
اصله هيبقى جوزك يا ناصحة هيشوف الحقيقة العارية لاتفخمى نفسك ولا تقللى من شانك تمام
تعبت من المتابة يختى هريح واكمل

مرحبا يامشمشه ...
لا مششش خطاء خالصص ابدا ابدا ...
لو عملت كذ1 مشش حيسبها خالص خالص ..<< السعودي غير اي شاب على وجه الارض والخليجي عالعموم طبعه وتفكيره غير عن اي شباب الكون ..
ماحيسبها ابدا ابدا .. لانه لو عرف ان خطابها كثار راح يرغب فيها اكثر .. ( لا يروح بالك بعيد يامشمش احنا عندنا المناسبات نسائيه بحته يعني اللي يشوفها حريم والحريم ذول عندهم عيال في سن جواز ولمن شافوها اعجبتهم من ناحيه الشكل واللباقه والاخلاق يعني خطيبها يحط في باله انه اختار البنت المناسبه وراح يقول في خاطره يابختي اخذت ست البنات )
وبعدين هذ1 خطيبها يعني زوجها في الشرع يعني كاتب كتابه عليها يعني ماراح يسيبها لانو عندنا مافيييشش تعارف او مكالمات او مقابلات الابعد العقد ...

انتي مافهمتي يامشمش انا موقصدي المبالغه لالالالا انا قصدي تحط في باله انها راقيه في اختياراتها و ذووق و بنت انما ايييييه .. يعني لا تطيره فووق ولا توقعه تحت لالالاء يعني لاصارت عنده راح يشوف انها اجمل نساء الارض ..
و كل مقصدي انها توثق في جمالها وفي شياكتها لاننا احنا السعوديات اجمل نساء العالم والاكثر دلالاً في العالم فــ ليش ما نعيش واقعنا ليش نحطم نفسنا ..
يعني تبطل هبل وتشوف حقيقتها ايه ..
احنا بسس :ق203::ق201: الحلوات الدلوعات :ق201: :ق203:...

موووصح يابنات ....:406:

جوافه
01-16-2011, 11:21 AM
مشمشه حبيبتنا ..أهلاااا فيكي والله لك وحشه .... الله يعافيكي ويعافي البيبي ويحفظ لك زوجك ويسعدك يارب.........

والله إحتررررت ....انا بديت بتعليمات نونا وقعدت اقول انا هاااااااااايله وانا ..... وهو مستغرب جداااااااا ؟؟؟؟

إهي المصيبه دي .... أنا معاكي يامشمشه .... أنقذيني وعطيني رأيك ..طيب حأبطل تعليمات نونا ام لجين ..أعمل إيه بأه .... يعني لا اقول عيوووب ولا أمدح نفسي ...بجد إحترت .... بس على كلامك هو بيشوف الواقع المرير .... يبأه اخبي عليه ليه إن فيني تشققات او او اوا ........

أنا عاوززه توجيهاتك ورايك بس يامشمشه .... كلامك قميل جدااااااااااااااا جدااااااااااااااااااا ...... أصلا لما اثقل عليه بيزعل ويشيل بخااااطره ... ولما أكذب عليه يزعل أكثرررررر وأكثررر..فالصراحه والوضوح حلوه من البدايه يبأ الخطأ فيني .... نصيحتك يا هاااااااااايله ...... يا مديرة أعمالي مع المتنيل ده .... أعمل إيه ..وفيدي بناتك ..... كلنا بنعمل كده وبنخرب بيوتنا ...

وسلاااااااااااامتك الف سلاااااامه .... ولا تتأخري علينا ....وأرجع للتصويت ...(( عاوزين إغراء وفن )) وحبتين حركات انوثه

ألف شكرررررررررررر وتقدير لك يامشمشتنا الطيبه والحنووووووووووونه

مشمشة حبيبة ميدة
01-16-2011, 12:02 PM
مرحبا يامشمشه ...
لا مششش خطاء خالصص ابدا ابدا ...
لو عملت كذ1 مشش حيسبها خالص خالص ..<< السعودي غير اي شاب على وجه الارض والخليجي عالعموم طبعه وتفكيره غير عن اي شباب الكون ..
ماحيسبها ابدا ابدا .. لانه لو عرف ان خطابها كثار راح يرغب فيها اكثر .. ( لا يروح بالك بعيد يامشمش احنا عندنا المناسبات نسائيه بحته يعني اللي يشوفها حريم والحريم ذول عندهم عيال في سن جواز ولمن شافوها اعجبتهم من ناحيه الشكل واللباقه والاخلاق يعني خطيبها يحط في باله انه اختار البنت المناسبه وراح يقول في خاطره يابختي اخذت ست البنات )
وبعدين هذ1 خطيبها يعني زوجها في الشرع يعني كاتب كتابه عليها يعني ماراح يسيبها لانو عندنا مافيييشش تعارف او مكالمات او مقابلات الابعد العقد ...

انتي مافهمتي يامشمش انا موقصدي المبالغه لالالالا انا قصدي تحط في باله انها راقيه في اختياراتها و ذووق و بنت انما ايييييه .. يعني لا تطيره فووق ولا توقعه تحت لالالاء يعني لاصارت عنده راح يشوف انها اجمل نساء الارض ..
و كل مقصدي انها توثق في جمالها وفي شياكتها لاننا احنا السعوديات اجمل نساء العالم والاكثر دلالاً في العالم فــ ليش ما نعيش واقعنا ليش نحطم نفسنا ..
يعني تبطل هبل وتشوف حقيقتها ايه ..
احنا بسس :ق203::ق201: الحلوات الدلوعات :ق201: :ق203:...

موووصح يابنات ....:406:

يا حبيتى انتى مش فاهمة قصدى بردوا الراجل الشرقى عمتا بيحس باهانه كبيرة لو حد بص لحاجته بصييت الطمع اللى هو بس بيبصها تمام
هى مش تعرف طبعه لسه غير الفون وبعدين انا مش كنت اعرف موضوع الحفلات النسائية حلو الجو ده ليه مش فيه منه هنا ما علينا
دى موكوسة هتاخد كلامك بالظبط قص ولزق عنده ركزوا كل راجل وليه عقلية وبعدين الزمن اللى احنا فيه بقى صعب تقولى انه الشعب ده تفكيره كده العرب ياختى بقوا خواجات مش اقصد الخليجة انا بتكلم عن الكل الشرق الاوسط الا فحاجات حاجات
وبعدين يعنى ايه تحسسيه انك مرغوبة مش بالكلام ده خالص انتى كده بتقوليوا ايه انا عايزة اعرفك انى مش واثقة فنفسى وبكدب كدب بين الحركات دى الرجالة فهموها خلاص بقت موضة قديمة يعنى والله يابنتى مش عارفة هنجريهم على كده ازاى انا عنفسى بدات ازهق واكتئب واكرهوا ومستنية ال3 شهور دول عدوا واروح عند اهلى المهم
خدى بالك من عقلية الشخصية اللى بتجوبيها مش من الاجابة عليها فهمتى قصدى
على فكرة كل بنات الارض حلوات ودلوعات علشان ربنا خلقنا كده انثى كونى انثى كما يجب انت تكون كما خلقها الله متسيبش نفسك للطبيعة والكون والناس وظروف الحياة والعيال تشوه جمال خلق الرحمن
على فكرة بردوا ماخدتش بالى من الكلمتين دول الا بعد كتير ينى عدلت المشاركة علشان ارد على الكلمة دى اللى حسستنى انى غريبة معاكوا

مشمشة حبيبة ميدة
01-16-2011, 12:14 PM
مشمشه حبيبتنا ..أهلاااا فيكي والله لك وحشه .... الله يعافيكي ويعافي البيبي ويحفظ لك زوجك ويسعدك يارب.........

والله إحتررررت ....انا بديت بتعليمات نونا وقعدت اقول انا هاااااااااايله وانا ..... وهو مستغرب جداااااااا ؟؟؟؟

إهي المصيبه دي .... أنا معاكي يامشمشه .... أنقذيني وعطيني رأيك ..طيب حأبطل تعليمات نونا ام لجين ..أعمل إيه بأه .... يعني لا اقول عيوووب ولا أمدح نفسي ...بجد إحترت .... بس على كلامك هو بيشوف الواقع المرير .... يبأه اخبي عليه ليه إن فيني تشققات او او اوا ........

أنا عاوززه توجيهاتك ورايك بس يامشمشه .... كلامك قميل جدااااااااااااااا جدااااااااااااااااااا ...... أصلا لما اثقل عليه بيزعل ويشيل بخااااطره ... ولما أكذب عليه يزعل أكثرررررر وأكثررر..فالصراحه والوضوح حلوه من البدايه يبأ الخطأ فيني .... نصيحتك يا هاااااااااايله ...... يا مديرة أعمالي مع المتنيل ده .... أعمل إيه ..وفيدي بناتك ..... كلنا بنعمل كده وبنخرب بيوتنا ...

وسلاااااااااااامتك الف سلاااااامه .... ولا تتأخري علينا ....وأرجع للتصويت ...(( عاوزين إغراء وفن )) وحبتين حركات انوثه

ألف شكرررررررررررر وتقدير لك يامشمشتنا الطيبه والحنووووووووووونه

علشان تبقى انثى مينفعش تبقى مترددة
مينفعش يبقى فيكى عيب وتسيبه كده لا قولى ليا انا عيبك ده وانا اساعدك نخلص منه خالص
لو دلؤتى قولتليله ده عيب فظيع بكرة هيركز على الحتة دى وانتوا فالبيت علشان يشوف العيب ده عارفة ليا واحدة صحبتى فمنتها الغباء كان مكتوب كاتبها ولسة مش دخلت قالت لجوزها ايه انها عندها عيب فالمنطقة الحساسة وهتعالجه ورايحة تعمل كى وكده وبعد الكى ساب علامة انا مش بفضح سرها انا بديكى مثل حى علشان تشوفى الكارثة دى عملت ايه بعدين المهم قالتها انها سابت اثر تمام
بعد الجواز كان بياعد يعلق عليها بشكل لدرجة انها اول اسبوع اتصلت بيا وكانت بتعيط والله نزلت القاهرة علشانها ولقيتها مفاجاة مش باينة اصلا انا مش شفتها حاجة مستاهلة ممكن تكون من السويت
انا بوريكى انك بتوريه عيب مش موجود فيكى فاهمانى انتى كده كده المفروض بتظبطى جسمك قبل الجواز ومش بيبقى عندك عيوب خالص وتعالى هنا ايه العيوب الفظيعة اللى عندك دى
عارفة صاحبتى جوزها نسى ازاى الموضوع ده اخدتها ونزلنا بيوتى سنتر للمحجبات وخلتها عملت تاتوا حنة فالمكان ده باسم الافندى بتاعها حسسته انه بتاعه حلو وحش اهوليك خلاصة الكلام مفيش مشكلة ملهاش حل بس لاتقولى حلو ولا وحش غلط وبعدين الاهم بقى نونا ام لجين تعرف اكتر منى لانها من بلدك ولا يعلو عن ذى علم عليم ولا ايه

جوافه
01-16-2011, 12:28 PM
ألف شكرررر لك يا مشمشه الله يوفقك ويهنيك يارب ... معلوماتك راااااااااائعه جداااا ....أنا والله تنيلت ورحت ب 60 داااااااااهيه لانه مافيش عيب إلا وقلته له ..... والمشكله إنها عيوب مستعصيه ..... بس انا خفت من حاقه إنه فعلا يدقق فيها وتكون ملفته له لاني كلمته عنهاااااااااا بس ...وهي بالأصح مش خطيررره لهالدرجه اللي بتتصوريها ........ قلت له 3 اشياء.... مكسوووفه قااااااااااامد .... ببعثهم لك عالخاص ..والف شكر الله يبارك لك ويعافيكي ياااارب ويهون عليكي حملك .... بجد إنتي طيبببه جدااااااااا ياعسل ........

نونا ام لجين
01-16-2011, 12:33 PM
ربنا يعافيكي يختي ...
اهووو هنا مربط الفرررسس ... (انتى كده كده المفروض بتظبطى جسمك قبل الجواز ومش بيبقى عندك عيوب خالص ) ...

هذ1 شي اكيد انها راح تزبط نفسها قبل الفرح .. فـ ماحيكون عندها عيوب زي الخطوط الحمراء او بقع او اي شي ثاني ..
يعني لمن تجي عنده راح يشوفها جميييله جد1 وجذابه خالص .. اما لو جلست على حالها ذ1 مهما سوت في نفسها ماااراح يشوفه لانها رسمت لنفسها في خياله شكل موو حلوو فـ لمن يشوفها راح يقوول مو حلوه مع انها في الحقيقه حلوه ..

وانا نصيحتي لها انها تبداء تتدارك الموضوع وتغير النظره السوده اللي مو حلوه عن نفسها و تبدلها بصوره حلوه مرره عن نفسها ...
بسس برضووو لالازم تثقل يعني لالازم تثقل .. لان الرجال مايحب يشوف البنت خفيفه وطايره فيه مره ترى بعدين يشوف نفسه عليكي وبيثيقل عليكي..
بس انتي لاتصيرين مره يااصكه يااكسر مخه ...
يعني كلميه بس لاتطولين ولا تكثرين وانتبهي لكلامك معاه يعني مو طب يلا هاتك ياتغير لالالا بالتدريج شويه شويه ..

ولا ايه رائيك يامشمشه ..

نونا ام لجين
01-16-2011, 12:40 PM
جوافه اذ1 على التشققات في ريم اسمه بانيثينول للتشققات ..
واذ1 على البقع في كريمات مااليه البلد بس والله في كريم نسيت اسمه ب 900 ريال مره كويس باحماض الفواكه لتصبغات اللي فالوجه واثار الحبوب ..
واذ1 على الركب والاكواع والمنطقه الحساسه فيه كريم افالون البرتقالي يفتح مررره ..
واذ1 على نعومه الجلد وترطيبه وتفتيحه ياكثر الخلطات جليسوليد و جلسرين و ليمون وزيت لوز رااح تخليكي نجفه من البياض والنعومه ..
واذ1 على الشعر برضو ياكثر الكريمات والزيوت ...
وصلحي لك حمامات زيت وحمامات بخار لوجهك وحمام مغربي لجسمك ..
انتي خبصي و تحورفي في عمرك والله مابيجي زواجك الا وانتي تهبلين ...
وان كان تبغين شي انا مجربته ومضمون قولي لي ولا يردك الا لسانك وانتي زي اختي واللي بفرحك يفرحني واللي يزعلك يزعلني ..
ومن مصلحتي اشوف بيتك عامر وزوجك مايشوف غيرك لاني ماابغا اشوفك الا مبسوووطه وتدعين لي ..

ريمونده 99
01-16-2011, 06:07 PM
مرحبااا

بالنسبة للاختلاف اللي حصل

عن تجربتي

انا زي اي بنت كنت اقرى واتثقف واسمع
كلام

عن الزوج كيف تجذبيه وتخليه يحبك مرررة

ومن هذا القبيل

المهم قريت واتثقفت وحسييت انو اقدر فعلا اخليه زي الخاتم

وانو يحبني حب جنوني

والكلام دا مجرب وراح يفيدني وكداا

بس بعد الزواج انصدمت

كل اللي قريته وعرفته ماجاب نتيجة في اشيااء بالعكس راح يصد

يعني في اشياء ممكن تنفع مع وحدة لكن مع تانية تضرها

لانو يابنااااااااات

اهم حااجة
كل رجال عن رجال يختلف

مو كل الطبائع وحدة

صحيح انو مع كل راجل زي غيره ولا كل راجل يختلف عن غيره

بس في نوعياات وشخصياات

لازم تعرفي زوجك من اي صنف وتعامليه زي مايحب هوو

بالنسبة للعيوب اللي ذكرتيها لخطيبك اكييد انك غلطانة مافي وحدة تلفت نظر الرجال لشي

ممكن ماينتبه له بعديين

وكمان مايصير تحسسيه انك ملاك ويكتشف انك خدعتيه

مالو دااعي تتكلمي عن بشترك ولا عن عيوبك

مششمششة ياقلبي انت وحدة مننا

لا تزعلي ولا اتحسي بشي

ياقلبي الاخوة والحب ماهو بالاجنااس

وكل وحدة هنا ماكتبت لك ولا ردت عليك الا انها تحببك وتعتبرك اختها الناصحة

ام بيوني العسوله
01-16-2011, 07:15 PM
مشمشه اخباااااااااااااااااارك ياعسل
لا لا لا لا لا الامشمشتنا ماحدش يزعلهاااا
والله مافيه فرق وانتي بين اهلك ونااااسك والبيت بيتك ياعسل
واختي ام لجين حااااسبي يالغلا وراعي نفسية مشموشه لانه تعبانه
وشكــــــــــــــــــــــــري للجميع
والاختلاف في الرأي لايفسد للود قضيه

روعة الجبل
01-16-2011, 09:55 PM
:076: وأخيرآ وصلت لآخر صفحه وربي عيوني راحت من كثر ما خشيت بالشاشه :404:

:402: والله يا مشموشه اني حبيتك من أول صفحه لأن أول شي دمك خفيف وثاني شي خبرتك مرررره حلوووه بس ممكن سؤال انتي كم عمرك؟؟؟ :066: :0104: <<< جبت العيد :ص00:

بس ماشاء الله عليك خبرتك مرررره عاليه :ق055:

اتقبلوني من الدلوعات عندكم ولو اني دلوعه بكرشه :8000: :401:

وانا اؤيد دروس الاغراء احلى :0200: :409:

روعة الجبل
01-17-2011, 12:51 AM
:ص00: وينكم يا بنات؟؟

:ك400: انا انتظر الدروس:401:

وينك يا مشمشه عسى المانع خير يالغلا :و1:

يارب يقومك بالسلامه ويحفظ لك جنينك من كل شر ياااارب :072:

جاري انتظاركم :401: :8000:

رجائي جنه ربي
01-17-2011, 01:47 AM
دلع وانوثه

الأم الحنونة
01-17-2011, 01:59 AM
مشمشه الله يعطيك الصحه والعافيه انا صار لي يومين وانا اقرا في موضوعك وعجبني كثير كثير وماشفت في المنتدى موضوع حلو مثله لانك قاعده تقدمي نصايح حلوة للدلوعات واسلوبك ماشاء الله حلو وروحك الحلوه باينه من خلال كتابتك وانا بصراحه أحب الأخوات المصريات وكلنا أخوات مع اختلاف الشعوب بس يكفي يجمعنا دين واحد وأنا أصوت على دوروس الاغراء لان الدلع احس كل أنثى فيها دلعها الخاص وتقدر تبينه بطريقتها لكن الاغراء أصعب شي لازم أحد يفطنك ويوجهك ويفتحلك عيونك على اشياء الوحده ماتتوقعها ومشكورة

مشمشة حبيبة ميدة
01-17-2011, 03:34 AM
ده ملخص دروس الدلع والانوثة والاهتمام بالزوج اللى فاتت

بصوا معاية وركزوا في كلمة بقولها ، وعايزاكم تنفذوه بالحرف الواحد

(1) اختاري اسم دلع ليكي ، وثبتية
الاسم دة حتكتبية لية في التقرير بتاعك ، في اول التقرير كل واحدة تكتب اسم دلعها (حاقولكم بعدين لية)

(2) استعيني بالله ،وخلي عندك ثقة في نفسك ، ودايماًخلي نيتك ، انك عاوزة تسعدي جوزك وتراضية ، عشان تأخدي بكل حاجة بتعمليها ثواب ان شاء الله

(3) روحي دلوقتي وضبي دلاوبك انتي وجوزك ، اعملي درفة للبس الشغل (البدل) ودرفة للبس الكاجوال ، ورتبي لبس البيت زي ترتيب االمكواه (عشان بعد كدة انتي اللي حتطلعي لجوزك لبس الخروج ، ولبس الشاور) دي من حاجات الدلع اللي حنتكلم عنها ان شاء الله

(4) اذا جوزك سألك اية التغيير دة ، ماترديش علية ، اضحكي ضحكة حلوة كدة وخلاص ، او ممكن تقوليلة مبسوووط ( يعني انتي بتسألية انت مبسوط بالتغيير دة ، بس مش عايزين كلام كتير ، انتي بس قوليلة مبسوووط) ، واديلة حضن خفيف خالص بوسة على خدة وخلاص، اووووعي تلزقي ، وتبوظي التدريب اللي بنعملة

بصوا يا دلوووعات ، طبعاً معظمكم مش بيصحى مع جوزه الصبح ، ودة اكبر غلط ، انك تسيبي جوزك ينزل الصبح من غير ما تقفي معاه وتفطري معاه وتشوفيه وهو نازل الصبح ولما يوصل تتصلي تتطمني علية

دايماً خلي جنبك بونبونيرة وحطي فيها شوية ملبس ولبان وشوكلت قطع صوغيرة، عشان لما حاتصحي مع جوزك الصبح مش حتلحقي تقومي تغسلي سنانك ، فلما تفتحي عينك ، خددي بونبوناية وحطيها في بوقك ، وبعدين صحي جوزك وصبحي علية ، وقوليلة (بون بون يا بيبي ) يعني صباح الخير يا حبيبي ، بس انتوا اختاروا مصطلحات خاصة بيكم ،
وهو يقوم يروح الحمام وانتي اغسلي وشك على خفيف وروحي حضري الفطار، واعملي ساندوتشات خفيفة للفطار ، يعني كفاية ساندوتش جبنة خفيف، او بقسماط او قطعة كيك .

وبعدين اقفي معاه وهو بيلبس ، وظبطي اللبس معاه .

(اه نسيت ، انتي حتكوني موضب لبس الشغل من الليل وادواته زي الموبايل والمفاتيح ووفطاره اللي حياخده الشغل )

توصيلة لحد باب الشقة وتديلة بوسة خفيفة وتقوليلة مع السلامة ( اختاري مصطلح للسلام) وتكوني مبتسمة ووشك حلو ، وبعد نص ساعة اتصلي بية ، وقوليلة (مشمشة حبت تطمن عليك انك وصلت ، وبس ، ما تقعديش ترغي كتير)

[QUOTE=ريمونده 99;40781519]مشمشة حبيبتي موضوعك راائع

كملي بس مو فاهمة قصدك باسم الدلع

قصدك حبيبي وحبيبتي مثلاا

فهمينا اكثر[/QUOTE

ريموندة بصى يا قمرة انا استنيت حد يسال عن الموضوع ده لانه مهم جدا بس انتى اول حد يسال وعجبنى سؤالك جدا جدا جدا بصى علمى جوزك يندهلك باسم خاص بيكى انتى وهو وبس يعنى انا اسمى شيماء كل الناس تقولى يا شوشو يا اى حاجة وطبعا لانى مش حبيت ان جوزى يبقى زى بقيت الناس قررت انى اعوده على اسم هو بس اللى يقولوهولى مشمشة ولو عايزة تعرفى تعوديه ازاى استنى عليا لحد الحصة اللى بعد الجاية وهقولكوا بس متنسيش الدعاء الله يخليكى ومتنسيش تقوليلى على اى حاجة انتى عايزاها فاى وقت وهتلاقينى اكيد

ه
ههههههههههههههه سديم اسمك حلو ايه معناه يا قمر
بصى انتى خليكى ذكية شويتيتن استخدمى دهاء المراة ما هو انتى اصلا موصلاه لحد الباب ومفطراه ومحضراله فطار ياخده معاه ومظبطة نفسك من قبل كده وبعدين خليكى واثقة فنفسك واعرفى انه هيستغرب بس هيتبسط واوعى لما يصدك مرة مش تكرريها واعرفى كويس اانك بتعملى لمراضاة ربنا فالاول وبعدين جوزك وعلشان تخليه يغض بصره اعرفى كويس هو ممكن يستغربك اوى بس هيتعود ولازم كلامك يبقى بحني ونعومة يعنى اتصلى بيه الو ازيك يا قلبى اصلى حبيت اطمن عليك وكام كلمة حلوة كده من غير ما تطولى فالكلام يعنى متكمليش دقيقتين وعلى فكرة هيتبسط اوى اوى حتى لوبين غير اااااااااااااه اسمعى اوعى لو صدك تتنرفزى وتقفلى فوشه منا عارفة الحركات دى لو صدك وقالك عايزة ايه قوليله بدلع ومايصة وبكل جراة عايزة اطمن على جوزى وحبيبى وروحى وكل دنيتى اللى وحشنى وهو لسة سايبنى هيتهبل على فكرة
وبردوا مش تطولى لانه هيبقى عايز يكلم بعد الكلمتين دول وانهى المكالمة بكل لطف وهدوء
وجربى وتعالى قوليلى عملتى ايه بالتفصيل بالظبط

بما ان بكرة الجمعة ان شاء الله ، يبقى حنعمل حاجة حلوة ،انا متعودة عليها ، وحلوووة جداً

تحضير الفطــــــــار

ط
بعاً معظمنا بيشرب الشاي ، ويكبر دماغه من موضوع الفطار ، لكن موضوع الفطار دة بتبقى حاجة حلوة قوووي ، خاصة لو جوزك مش متعود على كدة.

انا اول ما اتجوزت ، قلت لازم اكون مميزة مع جوزي ، يعني ما ابقاش صورة طبق الاصل من اهلة ، لازم اغير النظام دة، عشان لما ابعد عنه يوم ولا اتنين يحس بالفرق ، ويحس فيه حاجة نقصاه .

طبعاً الفطار لية نظام وحركات ودلع وانوثة ، مش يلا بسرعة حضري وارمي على السفرة اي حاجة ، وتقولي خلاص انا حضرت فطار ، لالالالالالالالالالالالالالالا

ي
وم الجمعة حاولي تصحي قبل جوزك بحاولي نص ساعة ، لا مش حاااااولي ، لا قوووووووووومي من غير تفكير

روحي حضري الفطار ، انا في اخر الصفحة ، حاحطلكم كام لينك ، لتجهيز الفطار ، حتتعملي ازاي تعملي الاومليت بطريقة جديدة ، التوست بالجبنة ، والفول والطعمية .

وانا حاوريكم طريقة التقديم

اولاً فية مفارش بلاستيك بتتباع في السوبر ماركت ، بتتفرش على السفرة وقت الاكل ، عشان السفرة بتاعتك ما تبوظش وتحافظي عليها .

تتطلعي طقم الضيوف ، انا قلت قبل كدة عاملي جوزك كأنه ضيف ، مش يلا ارمي اي طباق والسلام ، ويا سلام لو كانت طباق بلاستيك ، يبقى احمدي ربنا ان جوزك ساكت عليكي وما اتكلمش .

العيش يتحط في سلة مخصوصة لية على السفرة ، وبلاش عشان خاطري الاكياس البلاستيك والكلام دة

طبعا حطلعي الطباق السيرفرز اللي عندك وتقدمي فيه الاكل ، زي الضيوف تمام

بونسوار على كل الفراشات الدلوعات
ا
معلش حبيباتى اتاخرت عليكوا شوية مش كتير يومين بس معلش بقى جوزى كان اجازة والدنيا والشتا بيحب التلزيق فبعض وفهمكوا كفاية المهم طول الاجازة الحمد لله كان تمام وجربت حاجات جديدة وكان مفعولها اكيد معاه طبعا هكيلوا واحدة واحدة بس هقولكوا النتايج الاول
ميدو حبيب قلب مشمشة كان رافض رفض بات الخروج فالشتا اقصد الفسح الحمد لله الويك اند الجاى هنسافر اسكنرية وطبعا بسبب قلة ادبى معاه هههههههههههههه لالالالالالالالالا اقصد دلعى وشقاوتى عليه اخيرا هروح الكس فالشتا .
تانى حاجة بقى وافق يودينى لدكتور علشان الخلفة وكده اصلى بقالى سنتين وشوية متجوزة وطبعا هو مش فارقة معاه الحكاية لاكن انا بموت فالحمد لله اخيرا وافق ادعولى بقى يا بنات .
تالت حاجة قالى انه حبه ليا بقى اهم عندوا من انه يبقى اب وده فرحنى جدا جدا جدا .
معلومة انا متجوزة جواز صالونات وضحكوا عليا فشهرين ومكنتش اعرفه خالص وكمان اعدنا شهر كل واحد ينام فحتى وليلة الدخلة كانت اول واخر مرةة يضربنى .

للتفاصيل ركزوا فالموضوع .

ا
:0108:

تمرين للمخطوبين عشان ما يزعلوووش من مشمشة ، وكمان ينفع للمتجوزين

بس طبعاً المتجوزين مش حينفع جوزك كل يوم وهو راجع من الشغل يجيبك شوكلت ، بس لازم يعرف انك بتحبي الحاجة دي، وهو حتلاقية بيجيبلك الحاجة دي على فترات ، ويبقى عارف ان الحاجة دي بتبسطك ، وانتي لازم تبيني فرحتك انه افتكرك

عودي خطيبي هو راجع ان يتشريلك حاجة ، يعني اطلبي منه شوكليت او ايس كريم ، او اي حاجة بتحبيها ، وقوليله ، ممكن مشمشة تطلب منك حاجة ، يقولي اطلبي ، قوليلة مشمشة عاوزة شوكليت ، ولما يجيبها افرحي قوووي ، كأنك طفلة صغيرة ، او بصي علية بصة كسوف وقوليلة ميرسي ، ولو انتي متجوزة اديلة بوسة خفيفة على خده.

لازم تعودي جوزك ان ليكي طلبات ، مش كل ما يقولك عاوزة حاجة تقوليلة شكرا سلامتك ، واطلبي الحاجة منه بدلع ، مش تروحي تقوليلة هاتلي معاك انت وجاي كذا وكذا

يعني مثلاً لما تكون عندك حاجة ناقصة في البيت ، اتصلي بية او ابعتيلة رسالة ، وقوليلة ممكن يا بيبي اطلب منك حاجة صغنونة ، ممكن تجيبلي معاك كيلو طماطم وانت جاي، ولما يقولك ماشي ، قوليلة ميرسي واديلة بوسة خفيفة في التليفون

الحاجات دي بتأثر في الرجالة قوووي ، وبتعجبهم

انا عازواكم النهاردة تطلبوا اي حاجة وتشوفوا رد الفعل ، وحاستني تقاريركم النهاردة او بكرة

الدرس التانى للمخطوبات

انتي عودية لما يصحى الصبح يديكي رنة ، وقوليلة لما تصحى الصبح صبح علية (يعني رن علية)
انتي ممكن تكلمية وتقوليلة حبيت اصبح عليكي ، وممكن ما ترديش ولما تصحي انتي من النوم يبقى رني او اتصلي صبحي علية

وعودية انه برضة لما يرجع من الشغل يديكي رنة ، لازم تخلية يفكر فيكي طول الوقت ، مش سايباه كدة ، وقت ما يكلمك يكلمك ، وقت ما يرنلك يرنلك ، لالالا، لازم تكون في ثوابت ، وبعد كدة لو فيه حاجة زيادة يبقى خير وبركة

ولما يجي ينام قوليلة مسي علية قبل ما تنام ، يعني قبل ما يدخل ينام يتصل بيكي يقولك تصبح على خير ، وانتي اذا كنتي حتنامي قبلة ، اتصلي انتي ومسي علية

انا مش هكمل الموضوع

الا اذا كلكو رديتوا على سؤالى
ايه العلاقة بينك وبين جوزك ايام البريود او الدورة الشهرية او العادة ؟
زى ما يكون اسمها ياريت تردوا لو عايزينى اكمل لان ده الدرس الجاى وخدوا الخبرة منى بقى لو عايزين

هنكمل من اول هنا بس ارد ع المشاركات اللى عندى والخاص ونكمل بقى الصبح ماشى ياموزز

رجائي جنه ربي
01-17-2011, 05:19 AM
:350::350::350::350::350::350::350::350::350::350: :350::350::350::350::350::350::350::350::350::350: :350::350::350::350::350::350::350::350::350::350:

يامشمشه:0200::3_2_101[1

مشمشة حبيبة ميدة
01-17-2011, 05:32 AM
النهاردة حنتكلم عن السندوتشات

انتوا عارفين ان وجبة الفطار مهمة ، ولازم تهتمي انك تفطري جوزك قبل ما ينزل الشغل ، وتهتمي بانك تعمليلية فطار يأخده معاه الشغل

انا جوزي في الاول ما كانش بيرضى يأخد ساندوتشات معاه ، لان صحابة كانوا بيشتروا من بره وهو كان بيتكسف ، بصي انا عملت اية عشان اغريه ويستنى مني كل يوم جديد :

(1) روحت اشتريت علب بلاستيك مربعة ومستطيلة ومدورة بالغطيان بتاعتها .
(2) اشتريت النايلون اللي بتلف بيه الاكل والفاكهة واشتريت علبة خلل اللي هى بتاعة الاسنان .
(3) اشتريت علب اللي هى بتاعته الهدايا عشان احط علب الساندوتشات فيها بدل ما احطة في كيس بلاستيك بس هاتي علب شكلها هادئ ويا ريت تبقى سادة وبلاش تيجيبي العلب اللي فيها رسومات كتيير

وبدأت اعمل السندوتشات بس اهم حاجة (وهو دة سر الدلع ) انك تنوعي في السندوتشات وبطريقة تحضيرها وحطها في العلب بصي

مرة اعملي ساندوتشات جبنة وفيها زيتون ولفي الساندوتش بالنليون وحطيها في العلبة وبعدين هاتي خلة اللي هى بتاعتة الاسنان وهاتي طماطم شيري اللي هى صغيرة وعلى فكرة مش غالية خالص وهاتي خيار وقطعية حلقات وبعد كدة هاتي الطماطم وحطيها في الخلة وبعدين الخيار وبعدين جزر مقطع حلقات ورصيها في العلبة ( بجد شكل العلبة حيبقى حلو وحتفتح نفسه على الاكل ) وبعدين هاتي العلبة التانية وحطي فيها فاكهة وشكلي فيها

بصوا ترتيب الخضار في الخلة زي دة ، بس هاتي خلة الاسنان ، مش الخلة الكبيرة بتاع المشاوي

في مرة تانية اعملي سيزار سلاط واعملية بالليل عشان يبقى احلى وحطية في العلبة المدورة ، والعلبة التانية حطي فروت سلاط وممكن تحطي كيك ، بيتي فور، اهم حاجة تنوعي في الفطار عشان هو يحبه

وفيه ساندوتشات كتيير بدل الجبنة ممكن تعمليها ، والله صحابه دلوقتي بيقولوله خلي مراتك تعملنا علب معاك وهو يجي مبسوط من برة ويقولي السندوتشات كانت حلوة قوي النهاردة وساعات يكلمني من الشغل لما اكون عاملة حاجة جديدة يقولي مرسية الفطار حلو قوي .

وهاتي قزايز صغيرة واعملي له عصير ونوعي فيها

وبعدين اشتري له بسكويت وشكولاته وشوية حلويات ولبان وحطيهم في علبة شيك واديهمله يحطهم في المكتب عنده

بصوا دي شكل اللانش بوكس

ولو ما لا قيتش اللانش بوكس ، ممكت تشتري علب بلاستيك عادي الل هما بتوع الثلاجة

مشمشة حبيبة ميدة
01-17-2011, 05:34 AM
:350::350::350::350::350::350::350::350::350::350: :350::350::350::350::350::350::350::350::350::350: :350::350::350::350::350::350::350::350::350::350:

يامشمشه:0200::3_2_101[1

تسلمى تسلمى تسلمى وحشتينى جدا ولسة كنت يقول هى راحت فين جبتى البوت ولا لسة

لسة بتكسفى ولا ايه ؟؟؟
بصى طمنينى على اخبارك ماشى

مشمشة حبيبة ميدة
01-17-2011, 05:51 AM
اخواتى وشريكاتى الحوامل جبتلكوا لبس للحمل شيك اوى وفنفس الوقت يبين انوثتك

رجائي جنه ربي
01-17-2011, 06:42 AM
انا الحمدلله تمام
ونصايحك جابت نتائج حلوه
وزوجي مبسوط من الدلع اوى اوى اوى
والبوت ياحياتي عندي منه كذا لون وباطوال مختلفه
ومع البرد مكثرين من لبسه
مع الجنزات والتنانير القصيره والشراب المخرم
وسلامتك

جوافه
01-17-2011, 09:40 AM
هااااااااااايله يا مشمشه ..الله يعافيكي يارب ويوفقك ..... ويخليك لنا ولزوجك ميدووو.....

أنا عندي 24 سنه وحا أدخل ال 25 هااااااااااه إيه رأيك !!!!!! مش بطاله صح

اوشكررررك جدااااااااا على ردك بالخاص .... وحبدأ قريب بس أجهز الطلبات وزيت الورد لأن إمكن ما احصلهوش بس بدور عليه ......

بعدين إيه قصدك بنكسررر حواجز كتيرررر ؟؟؟؟ مش مهم وإلا إيه .....

عالعموم موضوع الفطاااااااار قميل جدااااااااا وطريقة الأفكار هااااااااايله وخاصه صورة البيض اللي طالعه منها كوكو ياويلييييييي بتجنن ......

جااااااااااري الحفظ .....

بنت الغربيه 22
01-17-2011, 09:43 AM
صباااااح الخيرر

كيفكم

وحشتووووووووووووووووووووني اعذروني النت كان مفصول

صراااااااااااااحه يامشمشه دروسك رووووووووووعه

مشمشة حبيبة ميدة
01-17-2011, 10:18 AM
هااااااااااايله يا مشمشه ..الله يعافيكي يارب ويوفقك ..... ويخليك لنا ولزوجك ميدووو.....

أنا عندي 24 سنه وحا أدخل ال 25 هااااااااااه إيه رأيك !!!!!! مش بطاله صح

اوشكررررك جدااااااااا على ردك بالخاص .... وحبدأ قريب بس أجهز الطلبات وزيت الورد لأن إمكن ما احصلهوش بس بدور عليه ......

بعدين إيه قصدك بنكسررر حواجز كتيرررر ؟؟؟؟ مش مهم وإلا إيه .....

عالعموم موضوع الفطاااااااار قميل جدااااااااا وطريقة الأفكار هااااااااايله وخاصه صورة البيض اللي طالعه منها كوكو ياويلييييييي بتجنن ......

جااااااااااري الحفظ .....

نايس
لا ياختى انا اللى بطالة انا يا حلوة لسة هبدا24 انتى اكبر منى
:406:
احفظى الصور بس ابقى طبقى لما تجوزى مش حفظ وبس هتلقيه اكيد متوفر وفكل حتة وبخرب حاجة كده وهقولك عليها بردوا وشكلها كده هتجيب نتيجة قولى يارب زيت الورد لو مش لقتيه عند العطار
هتلقيه عند بتوع البرفنات اللى بيعملوا البرفنات اشترى منه بس من غير كحول فاهمة يعنى ايه عطار اللى بيبع زيوت السمسم والحلبة وكده عارفاه

مشمشة حبيبة ميدة
01-17-2011, 10:20 AM
صباااااح الخيرر

كيفكم

وحشتووووووووووووووووووووني اعذروني النت كان مفصول

صراااااااااااااحه يامشمشه دروسك رووووووووووعه

وحشتينى وحشتينى وحشتينى

ايه كل ده والله كنت لسة بقول ابعتلك ع الخاص وقلت يمكن ضاحكة على جوزها وماعده فالبيت اسيبها براحتها
هبعتلك ع الخاص يابنتى ردى ععليا

تراتيل روح...
01-17-2011, 03:05 PM
كيفك يامشمشه
والله انك هايله اوي
مشمشه انا جوزي بيشتغل بمنطقة بعيد بالشهر مابشوفه وودي اعمل له مفاجاءة بس مش عارفه اعمل ايه
صار الي متزوجه 1 ونص
وودي بشي كذا حلوو اوي

شهيدو
01-17-2011, 03:48 PM
انا معاكم بس الوسطية في كل الامور مطلوبة من وجهه نظر تخصصية(لاني لي علاقة بعلم النفس والتربية الخاصة)الكلام الي قالتة مشمشة صح والكلام الي قالتة نوناام لجين كمان صح تدرون ليش لان الانسان كل ما كان عنده خصوصية ونظرة متفائلة عن حياتة ونفسة كل ما كانت ثقتة بنفسة كبيرة وانا اذا ماطبعت في بال الناس الي يحتكون معاية في مجال سواء عمل دراسة زواج .....اني انسانة متوازنه ومرحة و واثقة من نفسي وامكاناتي مهما كانت عيوبي الي انا اكثر وحدة ادري فيها ماراح ينحسب لي حساب وراح تكون نظرة الناس لي اني فاشلة ولااملك اي اسلوب ولاذوق وحالتي مزرية ...طيب انا في الحالة هذي ايش اسوي؟لازم ابدأ من نفسي اطورها باي طريقة واكتسب مهارات واتثقف واكون صداقات تزيدني تقدم ولالالالالازززززممممم من الرغبة الداخلية في التغيير والثقة في النفس هنا لاتعني الغرور ....فهمتوني اتمنى اني اكون افدتكم وانا على استعداد للتواصل...على فكرة انا اختكم الجديدة ...شهودة

روعة الجبل
01-17-2011, 04:36 PM
ربي يخلي لنا مشمشه وربي نصايحك ذهب

بس أنا حامل ومثقله مرررره وأخاف أتدلع واطيح على بطني<<< هههههههههههه

وربي نصايحك زي العسل على قلوبنا

منتظرين بقية نصايحك........

مشمشة حبيبة ميدة
01-18-2011, 08:26 AM
درس النهردة

تمرين المتزووجات: الفكرة دي جاتني لما لاقيت جوزي كل ما يأخد غيار من الدولاب ، يبهدلي الدنيا، وانا بحب دايماً يبقى الدولاب منظم ومرتب، فعملت اية

عملت جرابات للغيارات ، يعني عملت جرابات على شكل مستطيل وبقيت اجيبت الغيار كامل + البيجاما بتاعته ، واحطها في الجراب ، واعطرها واخليها في الدولاب، ووقت لما ما اكونش فاضية هو يأخد الغيار بتاعة ويدخل يأخد الشاور بتاعه .

والحركة دي بعملها وقت السفر ، لما بيكون جوزي مسافر سفرية شغل ، بحطلة الغيار بتاعة في أكياس من دي ، عشان ما يتعبش ، كل ما يحب يأخد شاور يسحب كيس منهم ، والغيار اللي مش نضيف يحطة برضة في الكيس الفاضي التاني ، ( وانتي طبعاً ممكن تكتبيلي رسالة حلوة صغيرة في كل كيس، الحركة دي بتبقى حلوة)

ولما بكون فاضية بعمل اية ؟،

اشتريت بوكس ، وبحطلة فيه الغيار بتاعة + البيجاما+ البدي سبراي+ ديودرانت، وارش عليهم شوية ورد مجفف ، وبعدين بقفل البوكس وبحطهوله في الحمام ، وطبعاً الحاجة متعطرة ،

مشمشة حبيبة ميدة
01-18-2011, 08:47 AM
لما تستقبلي جوزك ، لما استقبالك لية يكون مختلف

يعني حاولي على قد ما تقدري ، تخلصي الاكل وترويق الشقة قبل ما يجي ، وعودية وهو نازل من الشغل يكلمك يقولك انا نازل ، عشان تلحقي تخلصي وتأخدي شاور .

التمرين المرة دي ، انك تستقبلي جوزك بحاجة يأكلها ..... ازاي

يعني اول ما تسمعي باب الشقة بيفتح ، تكوني مجهزة اي حاجة تدويقيها لجوزك ، طبعاً انا مش حاوصيكيم على التجديد في الاكل ، على الاقل مرة في الاسبوع ، تعملي اكلة جديدة ، كنوع من التغيير

اول مايفتح الباب ، تروحي تدوقية حتة بفيتك او بانية ، معلقة رز ، وتقوليلة حمدلله على السلامة ، وتديلة بوسة خفيفة

خلية يتعود انه اول ما يفتح الباب يلاقيكي واقفة مستنياه ، وتدوقية حاجة من الاكل .

صدقيني مع الوقت حيتعود ، وحتلاقية هو راجع من الشغل وطالع العمارة ، عمال يفكر فيكي وانك حتكوني مستيناه تدوقيه حاجة

بصوا انا بديكم دروس خفيفة ، عشان تتطبقوها وما تنسوهاش، وعشان في نفس الوقت ما تتغيريش مرة واحدة ، عشان لو اتغيرتي مرة واحدة حتكوني مش طبيعية ، ومش حتباني على طبيعتك ، وجوزك حيحس انك بتتصنعي الدلع ، وان دي مش طبيعتك ، عشان كدة حاولوا ما تزودوش الجرعة ، عشان تباني على طبيعتك

بنت الغربيه 22
01-18-2011, 10:04 AM
الله يسعدك مشمشه درررررررس رووووووووعه

وان شاء الله اجرب الجرابات عجبتني الفكره مررررره

MaLaKy..2
01-18-2011, 12:49 PM
يآعممري يآمشمشششه . والله عسسل وكلآمك عسسل

متآبعه لك . ورآح آطبق نصآيحك

وآجيبلك آلتقرير آليوومي

:)

جوافه
01-18-2011, 01:02 PM
ماشاء الله عليكي ..وربنا يحميكي يامشمشه ..دروووس رااائعه ..إحنا فين من الكلم ده ..... ياااااااااااااااه ربنا يكرمك ويجعل ذلك في ميزان حسناتك يارب

بس شوي إستفسارات يامشمشه ..... ولو بنغلبك حبتين ....

بالنسبه لفكرة البوكس او الجرابات .... مثلا لو عايزه ارتب له ملابس الشغل البنطلون والحزام والفميص لما احطهم بالجرابات او البوكس ما يتعفطوش ...ههههه يعني ماراح تصير غير مكويه وتتبهدل حبتين وأأخذ علقه جاااااااااامده ؟؟؟؟

طيب قصدك اوضب لبسه كل ليله صح ..لاني لو بعمل ملابس الإسبوع انا عاوزه أكثرر من بوكس...ملابس العمل الرسمي ولبس البيت والرياضه والترنج وو وو وو وو وو ..إيه رايك بأه

وآآآخر حاقه ... مش قلت بغلبك معايا.... بس بحب اسأل وافهم .... كثير نصحوني ما أعود زوجي على الإهتمام والحركات ديه ..صح شي قميييل و راااائع وفي صالحنا اولا واخيرااا..بس في لحظات الوحده بتنشغل بتتعب بتطفش بتمل ..... فتوقف تعمل كده لو لأيام.. حضرة الباشا بيزعل وبيعمل عمايل سوده وبدل ما نكحلها نعميها بتعوديه على الحاجات دي .....

أنا والله بخااااااااف لأني كسوووله وامل أحيانا واخاف اعوده على كده وأتبهدل ....

وحبيت اضيف على كلامك يا أبله مشمشه حبيبة بناتها الفراشات المواكيس ههههه .... ممكن الوحده تجهز عصيررر فرش في كل مره يجي زوجها للبيت من العمل والتعب والمواصلات .... فكرة العصير جااااااااامده وراائعه وتعمل حركااات بكوب العصير مثل الفنادق .... أو تعمله فواكه وتحطها بعود الشوايه مثل ما علمتينا بتكون الذذذ وأطعم وافيييييد ....... والعصير أسهل لو الوحده بتتغلب بالأكل ......

الف سلااااااااااااامه وتوفيق لك يامشمشه .... وانا متابعاك اول بأول .... وتعلمت منك حاجات كثيرررر كثيررررر ... جوااافه تربية مشمشه وعمايل إديكي ......ههههه.... إنت يامووووزززززززز ....

مشمشة حبيبة ميدة
01-18-2011, 03:06 PM
جوزى اجازة النهاردة وانا مريحة وهو اخد اللاب من جنبى

وبيلعب لقى واحد بيقوله هاى هاى تخيله شكله مش هوصف هسيبها للخيال المهم انا ممكن اجبلكوا كوبى من الحوار

انا محدش عندى ع الميل الاقليلين جدا منهم 2 من هنا الفراشات وواحدة بعتلها ميلى علشان نتكلم افضل لانى غبية ووثقت فالناس للاسف

انا جوزى نكد عليا وزعق وبهدلنى وممكن كنت اطلق فيها دى والله اعلم لو مش حامل بالمنظر ده كان عمل فيا ايه

انا بجد اسفة جدا جدا جدا لثقتى فالاخرين سورى جدا لثقتى فيكوا الله اعلم اذا كانت البنت دى ولد ولا ايه

والله اعلم يمكن تكون اديته لحد ربنا يسامحها ولو اتخرب فيها بيتى يبقى ذنبى فرقبتها

حياتي نوسه
01-18-2011, 03:16 PM
انا معك (توته)

بنت الغربيه 22
01-18-2011, 03:29 PM
الله يعينك مشمشه وصح كلام زوجك المفروض ما تثقي بأي احد
وانا نفس الشئ زوجي ما يرضى اتعرف على اي احد

ريمونده 99
01-18-2011, 06:15 PM
مشمشششة حبيبة قلبي

ربي ييبعد عنك كل سووء

ويحفظ لك زوجك ياارب

افكارك حلووة مررة الكل كان غافل عنها

وصدقيني لانك صدقتي النية معانا وافدتيناا

ربي يسسر لك حمل ويسهل عليك ويتمم لك على خيي

ويرزقك بولادة اسسهل منها ماافي

ذابحني غلاااك
01-18-2011, 06:30 PM
مشكورين

قاهره الايام
01-18-2011, 08:28 PM
الله يسعدك ويبعد عنك كل شر يامشمشه
وافتينا با افكااارك شكـــــــــــرا

جوافه
01-18-2011, 09:06 PM
لاحول ولاقوة إلا بالله ... الله يكفيك كل شر.... ويسهل عليك ويصرف اهل السوء عنك وعن زوجك وبيتك ....

أنا اول كنت بحسن نيه أدردش مع البنات ..بس بعدها خطيبي زعل مني وقال مهما كان كوني حذره ولا تعطي احد إيميلك إلا اللي تعرفينهم من صديقاتك المخلصات و قريباتك غير كذا لاااااااااااااااااا ....

إنتبهي يامشمشه

الله يستر علينا وعليكي .............

ام بيوني العسوله
01-19-2011, 12:01 AM
الله يبعد عنا وعنك الشر

بنت الغربيه 22
01-19-2011, 12:14 AM
طمنينا عليك شوشو

ويارب يبعد عنك الشر

عيون الرحيل
01-19-2011, 01:03 AM
يسلمو ياعسل
وربي يرزقنا واياك بالذرية الصالحه

رجائي جنه ربي
01-19-2011, 11:08 PM
وينك ياشوشو عسى المانع خير
انشاء الله انتي والنونو بخير
وطمنينا تصالحتي انت وزوجك

MaLaKy..2
01-20-2011, 03:17 AM
شوشو وحشششتينـآ

الله يحفظك يآرب

جوافه
01-20-2011, 11:27 AM
مشمشه ... طمنينا عنك من امس وانا ادخل لموضوعك ...... وأدور عليك ... اللهم إجعله خير .... ننتظرك حبيبتنا

استغفر الله والحمدلله
01-20-2011, 06:51 PM
لاحول ولا قوة الا بالله

الله يستر عليكي ويبعد عنك اولاد السوء

افضل شيء تكون علاقتك مع البنات من خلال المنتدى فقط مافي داعي للمكالمات الخاصه والماسنجر والايميلات

لان مو كل الناس تخاف الله , ممكن يكون رجال ومسوي نفسه بنت

طمنينا عنك , ان شاء الله حليتو المشكله

الله يسخرلك زوجك ويحنن قلبه عليكي

القائدة روجينا
01-20-2011, 07:41 PM
هاي يامشمشه انتي فين انشالله تكوني بخير وربنا يعطيك العافيه دانتي افدتينا كتير وكلامك قميل وابداع لاخر درجه:0126: وانا طبقت كتير من اللي قلتيه

ربنا يفرحك وتشوفي البنوته الحلوه وتطلع عسل زي مامتها:072:

كملي ابداعتك دانا مستنياها على ناااااااااااااار

الملكة1405
01-20-2011, 09:03 PM
يسلمووووووووووووووووووووووووووو

رجائي جنه ربي
01-21-2011, 03:36 AM
استغفر الله ولاحول ولاقوة الابالله

samarfawzy
01-21-2011, 09:21 AM
يا حبيبتي انا لسه داخله الموضوع وبقالي ساعه عماله اقرا في ردودك لحد ماقرات الرد الاخير ليكي وزعلت عليكي اوي لاحول ولا قوه الا بالله بس اكيد جوزك عارف انك انسانه كويسه ومحترمه وان ده سوء تفاهم وانك مش هتدي ايميلك لحد تاني والي عايزك يبعتلك على الخاص هنا وخلاص لو فيه استشاره مثلا
انتي ست العارفين في امور الدلع استخدميه في تحنين قلبه عليكي وافضلي ادعي ربنا من قلبك اان شاء الله ربنا يستجيب ليكي
ربنا يسخره ليكي ويسخرك ليه ويبعد عنك اولاد الحرام ويسترها معاكي وكل المسلمين جميعا يارب

so0osy
01-21-2011, 11:16 PM
سبحان الله وبحمده....سبحان الله العظيم

بنت الغربيه 22
01-21-2011, 11:56 PM
اللهم صلي وسلم على محمد

رجائي جنه ربي
01-22-2011, 05:58 AM
يارب افرجها على شوشو
وتتصالح مع زوجها ويرتاح بالها
انك سميع مجيب الدعاء

♥д7ّβk βşķάţ♥
01-22-2011, 03:18 PM
الله يسعدك ويسخرلك زوجك
طمنينا عليك وعلى البيبي

روووح ~
01-22-2011, 09:12 PM
thanksssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss ssssss

Znaybah
01-22-2011, 10:42 PM
موضوع حلووووووو واصلي ياحلوة
عجبتني افكارك واستفدت الكثير

ريمونده 99
01-23-2011, 01:23 AM
مششمششة وينك

سلاامات

يارب تكوني بالف خيير

جوافه
01-23-2011, 12:11 PM
اللهم إجعله خيررر.... الله يفرج همها ويصلح بينها وبين زوجها...يابنات اللي تعرف مشمشه تطمنا عليها ..مرره إنشغلنا عليها ..لاحول ولاقوة إلا بالله ..........

*Miss.honey*
01-23-2011, 12:14 PM
الله يفرج همها ويصلح حالها
طمنينا عليك يا غالية
يارب تكوني بخير

دلوعـة حبيبها
01-23-2011, 04:22 PM
أسأل الله العلي العظيمـ..
رب العرش الكريمـ..

أن يفرج همك ياشوشو..
ويكفيك شر كل من به شر..

saralovely
01-23-2011, 06:32 PM
هاى يا قمر انا دلوعة زوجها

القائدة روجينا
01-24-2011, 06:54 PM
وينك ياشوشو اشغلتيني عليك........................

رجائي جنه ربي
01-24-2011, 09:53 PM
شوشو اذا دخلتي النت تعالي طمنينا عليك لو بكلمه

روعة الجبل
01-26-2011, 01:13 AM
:059: :ب1: الله يفرجها عليك ياشوشو ويصلح بينك وبين زوجك وربي لها وحشه قسم بالله

الله يهدي سرهم ويطمنا عليها ياااااااارب :042:

بنات تكفون ادعو لها والله كل هذا أكيد أن فيها شي لا سمح الله والا ماراح تقعد كل ذا الوقت ماتخش :404: :074:

ريمونده 99
01-26-2011, 03:52 AM
سبحان الله وبحمده

سبحان الله العظييم

روعة الجبل
01-28-2011, 06:15 AM
:ب1: :042: :074: :059: :404: :ص300:

&&زوجة رجل مميز&&
01-28-2011, 06:50 AM
اخيرررررررررررررررررررراً ((قربت)) اوصل لكم

تخيلوا صار لي قريب الاسبوع وانا كل يوم او اثنين اقرا صفحه او صفحتين .. متى ما فتحت الجهاز اقرا موضوعكم احاول الحق عليكم

مشمشه ... انا وصلت عند موضوع خيان زوجك ...
ممكن اسألك . ايش زواج الصالونات ؟؟ انتي قلتي ان زواجك زواج صالونات . ما فهمته !!
هل سبق ودرستي علم نفس بالحياة الزوجيه او كنتي متدربه بمعهد خاص بالعلاقات الزوجيه او ماشابه
احس كلامك ماشاء الله مدروووس مش وحده تتكلم عن حياتها الشخصيه البحته

يالله بحاول بكره السبت ان شاء الله اكمل معاكم .. بجد هالموضوع يبغالنا نعيد نقراه من وقت لثاني .. نصاااائح ذهبيييه

وفائده للمملكات او المخطوبات
طبعاً ذكرت مشمشه انك تكلميه مثلاً لما يروح الدوام تطمنين عليه وكمان لو جيتي تنامين تمسين عليه
ممكن كل صباح انتي اللي تصحينه والصووووووت هااااااااااتي ... تراك تصحين زووج المستقبل
ولما يدق هو مثلاً يوم الجمعه هو قام بدري اوو دق المسا وانتي كنتي نايمه ... يا عييييينيييييي على الصووووت بهدووووء وتلذذ بالنوووم والفراااش
وتردين هلاااااا . بصووت خااااافت

وخفي عليه بالهرج لااايكثر بس خخخخخخ

بيخق الرجال = حيدوووووب الرااقل <<< بالمصري خخخخخخ

الله يسااامحك يا مشمشه احس اني اقرا كلامك وكأني اقرا ورقه مقلوبه او طلاسم احاول افكها خخخخخخخ

متابعين معاك الله يفيدك بالدنيا والاخره
: )

رجائي جنه ربي
01-29-2011, 08:47 AM
استغفر الله

بنت الغربيه 22
01-29-2011, 05:13 PM
وحشتينااااااااا شوشو ياليت تطمنينا عليك

ام بيوني العسوله
01-29-2011, 11:12 PM
طمنينا عنك برساله بس واخرجي
الله يستر عليك

ريمونده 99
01-30-2011, 01:52 AM
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين

بنت الغربيه 22
01-30-2011, 03:14 AM
استغفرالله

عشقي هلالي والجو يحلالي
01-30-2011, 03:08 PM
اللهم اجعله خيييييييييير:059::059:

بنت الغربيه 22
01-30-2011, 05:05 PM
يارب تستر عليك ياشوشو

روعة الجبل
01-30-2011, 05:40 PM
لا تنسون الأوضاع في مصر يا بنات يمكن النت عندهم مقطووع والا شي بس يااارب اجعله خير ويستر على شوشو ويصلح بينها وبين زوجها ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارب. ......

القائدة روجينا
02-01-2011, 06:07 AM
الله يستر

بنت الغربيه 22
02-01-2011, 01:59 PM
ترجعين بالسلامه والله يصلح بينكم يارب

جنى...%
02-01-2011, 03:20 PM
موضوعك حلو مع انه الحمدلله اشيااااء كثيره موجوده اساسا بحياتي ومتعوده عليها

الله يفرج همكم ويرزقكم الأمن والأمان

ريمونده 99
02-03-2011, 01:16 AM
الله يفرحكم يارب بالقريب

بنت الغربيه 22
02-04-2011, 07:17 PM
اللهم صلي وسلم على محمد

استغفر الله والحمدلله
02-09-2011, 06:42 AM
ان شاء الله تكون كل امورك مستقره وتكوني اتصالحتي مع زوجك

الله يسخره لك ويهديه ويسعدكم مع بعض

طمنينا ادا تقدري

بنت الغربيه 22
02-11-2011, 09:25 PM
وحشتيني شوشو اتمنى تكوني بخيررررر
ياليت تطمنينا عليك

ام بيوني العسوله
02-12-2011, 12:12 AM
الف مبرررررررررررررررررروك الحريه لمصر بشرينا عنك

bilsan_27
02-12-2011, 06:09 AM
يا حي يا قيوم برحمتك أستغيث أصلح لي شأني كله ولا تكلني إلى نفسي طرفة عين

طيف أوراقي
02-12-2011, 03:27 PM
لي رجعه

بلقيـس
02-12-2011, 05:37 PM
قريت موضوعك من اول صفحه الى اخرهاا

موضوع مره رائع وصاحبته اروع واستفدت منك

معني لسى مخطوبه

بس عسى المانع خير يارب

شغلتي بالنا عليكي

طمنينا فديتك

snow flower
02-13-2011, 11:41 PM
مرحبااااا

هلا فيك ياا شوشوو ...

جالسه اقرا موضعك من امس

عجبني صرراحه بالحيل

الله يعاافيك والله

وياارب ادخل احصلك موجوده ....

وربي يتمم لك الحمل ياارب ..
ويوفقك مع زوجك ...

متابعه ولي عوده

خلجــــــات
02-15-2011, 08:11 AM
السلام عليكم

كيفكو يادلوعات؟

الله يسعدك يامشمش على الدروس والنصائح اللي استفدنا منها

وأنا جديده في المنتدى بس كنت معاكو قبل ماسجل

وحتكون ايدي بايدك يامشمش وحأساعدك وان شاء الله اضفي لهذا الموضوع مزيدا من التألق

وان كان لايحتاج لأنه بحق ابداع

ومبارك عليك الحمل يامشمش وان كنت مثلك حامل بس بكريه

الله يسهل علينا ويتمم حملنا يارب

أتمنى رؤيتك عاجلا وان شاء الله تكوني بخير وصحه وعافيه

ورد بلاشوك
02-15-2011, 12:48 PM
الله يسعدك يارب ويتمملك جملك ويقومك بالسلامة
والله استفدت مرررررررررررررره كثير ومو عارفة كيف اشكرك
لاتحرمينا من مواضيعك لانها ابداااااااااااااااع

افيااء
02-19-2011, 08:01 PM
وينك يا مشمشه الله ياحفظك طمنينا عليك

خلجــــــات
02-20-2011, 07:52 AM
مشمشه فينك

ان شاء الله تكوني بخير وكل من تحبين بخير

ديالا 99
02-23-2011, 12:52 AM
اشتقنالك والله

مشمشة حبيبة ميدة
02-23-2011, 10:43 PM
انا جيت
وحشتونى اوى اوى اوى
سورى غصب عنى بس الظروف وبيتهيالى عارفين اغلبها

جوزى الاول والثورة بعدين

بنت الغربيه 22
02-24-2011, 04:33 AM
انا جيت

وحشتونى اوى اوى اوى

جوزى الاول والثورة بعدين

هلا وغلاااااااا ومرحباااا

الحمد لله انك بخير
والحمد لله على السلامه
انا كل ما دخلت المنتدى اشوف الموضوع بتطمن عليك

:076: :076: :076: :076: :076: :076:

سبحان الله وكفى
02-24-2011, 08:06 AM
:2::062:اولا بسم الله الرحمن الرحيم :ق203:
ثانيا الف الف الف مبروك على الحمل والله بثبته ويتمم عليكي بخير ويرزقك بنوته حلوه وعسوله زيك:076::076:
واهم شي راحتك ثم راحتك ثم راحتك وصدقيني النفسيه التعبانه تاثر على النونو كثير يعني يصير بعدين مزاجي ومايعجبوش العجب
ثالثا خفت عليكي بلمره لما قلت انك وقعت في الحمام ابقى خدي بالك والله يحفظك ياقلبي من كل سوء وكل شر
ورابعا الله يعطيكي الف الف الف الف عافيه على الموضوع الأكثر من رائع وبكل امانه موضوعك يستاهل التثبيت:و7::و0:
حبيبتي الله يحرسك ويخليلك حبيبك ومايشوف احد غيرك ويكفيكي شر كل من فيه شر
بكل صراحه موضوعك ممتع وانا اول مره ادخل واقراهقريت 44 صفحه ماقدرت اقوم وانا ماكملت وبدين اتخرتي في الردوخفت عليكي كثير المهم انت بخير والنونو كمان ومبرووك عليكم الحريه والله ينصركم امين ويحفظ لكم كل غالي ويحفظ خوالي يااارب
انت رائعه وقمه في الروعه ماشالله كلامك يجنن واسلوبك عسل وخليتيني اسخسخ على روحي من الضحك
لي عوده مره اخرى
نسيت حبيت اقولك للاسف17 سنه زواج ومافي امل لادلع ولااغراء الراجل كفشني يعني راحت عليا
الله المستعان وبكل صدق اثابك الله على كل حرف كتبتيه:و1:

انوثه حالمه
02-24-2011, 10:18 AM
lموضوووع روووعه راح انضم معاكم

snow flower
02-24-2011, 02:18 PM
انا جيت
وحشتونى اوى اوى اوى

جوزى الاول والثورة بعدين

هلا وغلا بمشمشه ...

نوووووووورتي ياابنت

ريمونده 99
02-25-2011, 06:07 PM
وانت كمان وحشتينا اوي اوي اوي

سن توبه
02-25-2011, 06:15 PM
خلااااااااااااااااااااص تم الانحررررررررررررراف

حسبي الله على ابليسك كولتي خخخخخخخخخخ<فيس دايخ

زهر البساتين
02-25-2011, 09:07 PM
ما فهمت حاجه اصلي فهمي ثقيل حبتين بكره اراجع الدوس

افيااء
02-26-2011, 12:58 AM
الحمد الله على سلامتك شغلتي بالي الله يحفظك ويولدك بالسلامه

احنا منتظرين الدرووووووووووس الجديده

حبي لله اشد
02-26-2011, 05:43 AM
يااااااااااااااااه يا مشمشه
بجد موضوعك تحفه والله
دعيتلك من قلبي وحبيتك اوي اوي
انا بجد مبسوووووووووووطه اوي من طريقتك واسلوبك
عارفه خلتيني اضحك بصوت عالي وماما فضلت تقول هيه بنتي اتجننت ولا ايه
بتضحك الضحك ده كله وهيه لوحدها
انا حابه ابقي في وسطكم اوي
وربنا يجازيكي عنا كل خير وتبقي سعيده مع جوزك دايما

حبي لله اشد
02-26-2011, 05:52 AM
انا علي فكره مكتوب كتابي
وكنت عايزه اقولكم علي حركه عملتها من غير ما اقصد بس جننت جوزي
انا بلبس بيجامات وقت ما بيجي
واخر مره جالي فيها لبستله بنطلون جينز بس ايه حسيت انه عجبه موووووووووووت
اقولكم بقه انا عملت ايه
وانا بقف اكلمه بقف بدلع اوي واخلي رجل تلف علي الرجل التانيه وانا واقفه
وافضل اتكلم معاه ولا في دماغي
بس هوه مبينش ليا علي طول انه حب وقفتي
بس كان باين اوي في عنيه كان بيبقي مبتسم كده
قعد فتره كل مايجي اقف قدامه كده
لحد ماجه قالي ديه الحركه ديه بتجنني
عملت نفسي مش واخده بالي وقلتله ايه ده وحشه ولا ايه
قالي بقولك بتجنني
مستنيه اسمع باااااااقي الدروس

جليسه النجوم
02-27-2011, 06:19 PM
وووأخيرا قرات الصفحات كلها الحمد لله .. جزاك الله خيرا مشمشة .. ولو مفيش كلفة يا ريت تدينا مسجات قليلة ادب ع الآخر وسافلة موووت

ام بيوني العسوله
02-28-2011, 06:20 PM
فينك ياستي وحشتيييييينا

افيااء
02-28-2011, 11:11 PM
يا مشمشه فينك تاخرتي علينا

مشمشة حبيبة ميدة
03-02-2011, 02:23 AM
معلش يا موزز تصبروا عليا كام يوم لانى بنام كتير اوى ومش مظبطة خالص معلش ليا عودة وبقوة استنوني رجعالكوا بموضوعك نار بعيد عن الدلع بس كله دلع
استودعكم الله

ام السبعان
03-02-2011, 02:28 PM
مبروك الحمل

والنوم ده كله من الوحام الله يعينك يارب

اضن والله اعلم ان نوع الجنين بيكون ولد ان شاء الله يالله بشرتك ليه الحلاوه ههههههههه

مستنينك ياقمر

وردة جوري7
03-03-2011, 04:28 AM
السلام عليكم .....حبيبتي من جد خوفتينا عليك الله يسامحك تصدقي اني كل يومين ادخل ابي اطمن عليك ولكن لاحياة لمن تنادي ....بصراحة فقدناك الله يحفظك :و2:

خلجــــــات
03-03-2011, 10:25 AM
الحمدالله ع السلامه مشمشه

عوده حميده ان شاء الله

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0