المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اى عروسة من مصر ممكن تتفضل بالمشاركة !!!!!!!!!!!!!!!!!!

الصفحات : [1] 2

vanelia
12-08-2006, 03:45 PM
اولا برحب بكل عروسة واقولها مبروك وعقبال البنات اللى لسة وحبيت اعمل تجمع هنا لعرايس من مصر
يقولولنا عن كل ما تحتاجة العروسة اللى تعيش فى مصر من اول مفروشات منزلها والى المطبخ وكمان اللى

تعرف محلات حلوة وكويسة تحتاجها العروسة عشان تجهز نفسها من ملابس نوم وجلوس وتجهيزات المطبخ وكوافيرات ومحلات فساتين والميكب ولوازم العروسة وياريت تفيدنا بالعناوين واسماء المحلات كل فراشة مصرية وعروسة او سبق ليها اتجوزت ممكن تدخل وتفيد اى عروسة فى مقتبل زواجها وتفيدنا باى معلومة وشكرا

اختكم فانيليا :fkjuiyhag

mimi79
12-08-2006, 06:16 PM
السلام عليكم

انا من سوريا بس خطيبي من مصر احنا كتبنا الكتاب بس فاضل الفرح و فرش البيت ممكن تقولولي احسن اماكن الفرح في الاسكندرية و محلات المفروشات في مصر أو الاسكندرية

شكرا :)

صوت العيون
12-08-2006, 06:22 PM
والله انا شفت ان احسن بجد مفارش فى معرض القاهرة الى شغال دلوقتى رحته بجد كذا سنه واخرهم السنه الى فاتت فيه كل شئ ررررررررررررررررررررررروعه الى عند الاستاد عند المعاشات
كوبرى الفنرجى
سلام

mimi79
12-09-2006, 05:05 PM
شكراااااااااااا :)

ام عبدالله 10/15
12-09-2006, 05:43 PM
الله يوفقكم بنات

ويوفق كل عرايسناااااااا

mimi79
12-10-2006, 02:03 AM
آمين يارب

taqwa_allah
01-04-2007, 12:22 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ايه الحكايه مافيش فرشات من مصر ولا ايه
عموما انا لاحظت ان كل شئ بيختلف من محافظه لاخرى من حيث الكميه
ولو فضلنا نجيب كل مش هنخلص لكن نهتم باساسيات
بس اهم غلطه انا غلطه انى اشتريت فى خروجه واحده كذا قميص مره واحده ومن مكان واحد
لكن نصحتى ان تكون كل خروجه قمصين ومن كل محل مش من محل واحد
وكمان احس ان مش فيه تنيوع عندى لكن الحمد اللهم اسعدنى واسعد كل بنات المسلمين

وجع البعاد000
01-04-2007, 04:15 PM
السلام عليكم

يا اهلن بفراشات مصر الحلوين

انا مخطوبه وان شاء الله هتجوز بالصيف

ولحد دلوقتي لسه مجهزتش

بس اشتريت كم حاجه حلوين للنوم من كيرومول بشارع الهرم في الدور الاول بعد الارضي المحل اللي جنب اش اش

وفي محل تاني في شارع فيصل امام الثلاث طوابق قمصان النوم هناك تجنن

واشتريت بدلة رقص من الحسين:)

وفي ادوات منزليه حلوه وبسعر حلو في سوق الغوري الجديد

وكل ما اعرف حاجه هاجي اقوالكم

والف مبروك للجميع وربنا يوفقكم

بنوتة حبوبة
01-04-2007, 04:49 PM
اهلا بيكم يافراشات مصر انا من دمياط ياريت بنت من دمياط او من المنصورة ترد عليا وتقولى ايه احسن المحلات فى بيع اللملابس الشتوية ومحلات قمصان النوم وكمان الصيفى فى المنصورة وبورسعيد وكمان الاسعار تكون كويسة ومعقولة

قمر الليالي1984
01-04-2007, 11:46 PM
انا كمان عروسه مخطوبه ولسه مش جهزت نفسي
ياريت الل تعرف محلات كويسه تقول لينا
وربنا يوفقنا جميعا

only u
01-05-2007, 12:34 AM
سلام عليكم فراشات مصر . انا مصريه يابنات
قلت لازم اقولكم انى اشتريت مفروشات حلوه
كتير من المحله الكبيره اكيد طبعا تعرفوها
اصحابى قالولى عليها ورحت واشتريت
والاسعار هناك كويسه جدااااااااا
وربنا يسعد كل البنات

monamoor
01-09-2007, 06:31 PM
أزيكم يا بنات انا عروسة من مصر :tulip01: وكمان لسة اختى متجوزة من اربع شهور :11_3_2[1] بالنسبة لأدوات المطبخ كانت من محلات التوحيد وممكن من حمامات التلات بس احنا مشترناش منها بصراحة بس فى ناس كتير بتجيب منها لان اسعرها اقل وبالنسبه للمفروشات والستائر من ألازهر ومعرض السياحة والتسوق وكمان القمصان من المعرض من صالة ســــــــــــوريا روعة روعة روعة أحلى قمصان اشترناها من هناك ومن محلات روكسى ومن جويا.

على العموم اللى عايزة تعرف اى حاجة زيادة انا فى الخدمة.

vanelia
01-10-2007, 07:22 PM
ازيكوا يا عرايس وعقبال اللى لسة ممكن على فكرة اى بنت تفيدنا مش شرط عروسة ممكن اى بنوتة يكون ليها اخت او قريبة او جارة تفيدنا بمعلومات هنا عن موضوعنا سلام اختكم فانيليا مستنياكم

lolloo
01-11-2007, 02:19 AM
اهلا بولاد البلد اصدى بنات بلدى
انا عروسة من مصر و تقريبا خلصت حاجتى كلها ما عدا باقى اللانجيرى و لبس الخروج
اولا يا بنات فى ناس كتير اوى فى مصر بالنسبة للبس الخروج بيجيبوا لبس للشتا و الصيف و انا وجهة نظرى و عن خبرة من بنات اصحابى و خالاتى انه كفاية بس لو هاتتجوزى فى الشتا تجيبى شتوى بس و العكس وتجيبى مقاس اكبر من مقاسك بنمرة
اقولك بقى انا اشتريت الصينى و الادوات بتاعة المطبخ من حمام التلات فاصلى فى التمن لو انتى شاطرة فى الحكاية دى بس على فكرة هما برضه اشطر
و قماش التنجيد فى قماش حلوة اوى فى الوكالة على فكرة فى محلات نضيفة اوى بس بره ما تتدخليش جوه فى الرابش
المفروشات السورى يا بنات حلوة اوى انا شارية مفرش سريرى من معرض للمفروشات فى شارع الازهر حلوة اوى و مش غالى مممممممممممممممممممم هافتكر باقى الحاجة و اجى يارب اكون بافيدكوا يا عرايس

lolloo
01-11-2007, 03:14 AM
يا بنات ياريت واحدة تقولى على مركز تجميل كويس فى الهرم عايزة اعمل حمام مغربى و كمان عايزة حنانة عشان ليلة الحنة عقبالكوا يا كل عرايسنا

vanelia
01-11-2007, 05:56 PM
السلام عليكم : :frashagir
طيب يا حلوين بردة فى حاجات مهمة العروسة :frafgagir بتبقى محتاجاها اهمها ايضا الحمامات اللازمة لتنضيف الجسم والى ممكن نوفر ونعملها بالمنزل منها طبعا :fhgfreagi الحمام المغربى بجد انا نفسى الفراشات يفيدونا عنة واية الخامات الازمة لية عشان نعملة فى البيت وخاصة الليفة المغربية ياريت لو حد يعرف منين نجيبها ونفيد باقى العرايس

1- الحمامات المغربى والبخارللتنظيف
2- تقشير الجسم والصنفرة
3- معالجة الحبوب بالجسم
4- تعطير الجسم
ياريت نعرف اسماء المحلات اللى فى مصر عشان نقدر نشترى منها منتجات لازمة للجسم وبردة متكونش سعرها غالى اوى :fragghagi سلام

monamoor
01-11-2007, 06:19 PM
ازيكو يا عرايس مصر .
بالنسبة للليفة المغربية انا لسة شيفاها من اسبوع عند رجب العطار اللى فى الأزهر. بس باقى الحاجات بتاعت الحمام المغربى معرفش هى فين انا متخيلة انها ممكن تكون عند رجب هى كمان ياريت لو نعرف هى فين وبتتعمل ازى لأنى نفسى جداً اعمله بس عمرى ما اعمله فى مركز لأنى هتكسف طبعاً!!!!!!!! وأكيد فى بنات كتير زى كده"الحياء شعبة من شعب الأيمان"

وعلى فكرة الحمام المغربى دة جميل جداً ولازم يتعمل كل شهر أو15 يوم.

لو فى اى بنوتة حلوة عارفة يا ريت تفدنا.

جزاكم الله خيراً.

بنوتة حبوبة
01-11-2007, 06:28 PM
ياريت يابنات نتفق على جدول للعناية بالجسم والشعر والبشرة لحد يوم الفرح
وكيفية عمل الحمام المغربى فى البيت وكمان حمامات التنظيف والوصفات الناجحة المجربة
نرجو التفاعل أكتر يابنات

monamoor
01-11-2007, 06:38 PM
بالنسبة للملابس انتى فعلاً يا lolloo عندك حق انا كل اصحابى لما بيتجوزوا بيجيبوا لبس خروج للفصل اللى اتجوزو فيه بس لكن اختى اتجوزت من اربع شهور وجابت كل لبسها لكن لما جه الشتا مفيش اى حاجة بتدخل فيها ولو دخل بعد كدة هيكون موضة الملابس بقت قديمة.
بس رغم ذلك انا هتجوز ان شاء الله الصيف اللى جى ولازم اشترى لبس الشتاء من دلوقتى لأنى مش متخيلة انى هتجوز ودولابى ناقص فيه حاجة او انى بعد جوازى بشهرين ثلاتى اقعد الف على لبس تانى وكمان هكون لسة متجوزة واشترى لبس اكيد فى حاجات تانية هتكون اهم لأن اللبس الشتوى غالى فماما تشتريه احسن هههههههههههه. ولا ايه يا بنات يا ريت اعرف رأيكم يمكن اغير رأي.

بنوتة حبوبة
01-11-2007, 06:44 PM
انا كمان عملت زيك ياMONAMOORاشتريت لبس الشتوى كله من بيجامات وقمصان ولبس خروج رغم انى هتجوز فى الصيف ربنا يستر وميحصلش حاجة ويضيقو عليا بعد الزواج

monamoor
01-11-2007, 06:49 PM
لبس البيت مش مشكلة لكن لبس الخروج عند اختى اللى متجوزة من 4 شهور اضيق كله ولا حاجة دخلة فيها وهننزل نشترى لبس جديد!!!!!!! ربنا يستر
هو انتى زفافك امتى يا بنوتة حبوبة.

بنوتة حبوبة
01-11-2007, 07:05 PM
ان شاء الله فى شهر8 بس المشكلة عندى انى لبسى الشتوى كله كاجول ماينفعش زواج خالص وطبعا هنكسف وانا لسه عروسة جديدة انى اطلب من عريسى لبس جديد للشتا وخصوصا انى من دمياط وعندنا أسعار الملابس والعة نار فاضطريت اشتريلى كذا طقم خروج

vanelia
01-12-2007, 09:01 PM
ميرسى يا مونامور على انك قولتيلنا منين الليفة المغربية بجد انا مبسوطى كنت فاكراها فى الخليج بس نتمنى نعرف الحمام المغربى مكوناتة اية وازاى ندللك جسمنا عن طريق الحمام المغربى وشكرا لجميع البنوتات على الرد بحبكم اوىىىىىىىى

only u
01-15-2007, 01:12 AM
انا برد لتانى مره عشان انا لقيتكم كلكم عايزين طريقة الحمام المغربى
فقلت اقولكم على طريقه سهله لعمل الحمام المغربى ف البيت بطريقه
سهله جدا.الحمام المغربى يا بنات بيعتمد اساسا على البخار
شوفوا يابنات عشان تعملوا الحمام المغربى تعملوا ايه
هتفتحى الميه السخنه ف البانيو وهتقفلى الباب كويس وشفاط البخار
عشان تحبسى البخار ف الحمام وتبدئى تغسلى جسمك بصابون تقشير بس
من غير ليفه(ودا ممكن تعمليه ف البيت طريقته سهله) وتسيبى الصابون على جسمك لمدة
10دقايق او ربع ساعه ممكن ف الوقت دا تغسلى شعرك
وبعدين تشطفى جسمك بميه سخنه الحكايه دى تعمليها مرتين
كل دا طبعا والميه السخنه موجوده ف البانيو عشان البخار يفضل موجود
وبعدين ياستى بعد ما تشطفى جسمك بالميه السخنه لتانى مره تجيبى
الليفه المغربى اللى انتى كنتى حطاها قبل كدا ف ميه سخنه وتبدئى
تستخدميها بحركه دائريه على جسمك طبعا والبخار موجود
بكدا هتكونى خلصتى من الخلايا الميته اللى موجود على جلدك
وبتسبب ان جلدك يكون لونه غامق
بعد كدا ياستى تشطفى جسمك بميه سخنه وعليها ماء ورد
بس كدا دى طريقة الحمام المغربى يارب تكونوا فهمتوا منى
ولى عايزه طريقة عمل صابون التقشير او مسكات للتفتيح
انا تحت امرها..وعقبال كل البنات يارب

mimi79
01-15-2007, 01:28 AM
يا عرايس يا حلوين السلام عليكم

انا من شوريا بس خطيبي من مصر و قررنا نعمل الفرح في مصر

ممكن يا عرايس تساعدوني لو في حد من اسكندرية يقوليس احسن اماكن للافراح هناك وكمان محلات للمفروشات

شكرا والف مبروك لكل الفراشات

vanelia
01-24-2007, 01:51 PM
طيب ياريت نعرف صابون التقشير وتبييض ازاى ونجيب الخلطات منين يلا يا بنات مستنيين :fhgfreagi

بسكوتة بالشيكولاتة
01-26-2007, 08:02 PM
الف مبروك لكل العرايس الحلوات وربنا يتمم بخير
واللي تحب تعرف اي شيء من بورسعيد انا حاضرة في اي وقت

soso&kawanozo
01-27-2007, 12:28 AM
حلو اوى الموضوع ومبسوطة انى هتكلم مع اهل بلدى وعلى فكرة رجب العطار عنده كل حاجة فعلا ممكن تتخيلها وحاجاته كمان موثوق فيها ومضمونة وميرسى لكى يا فانيليا علشان جمعتينا وميرسى ليكى يا only u على الحمام المغربى
وكنت عايزة اقول للعرايس ان الموسكى وشارع الازهر وحمام التلات فيهم كل كل كل حاجة وباسعار كويسة وكمان لكل حاجة انتى عايزاها اشكال وانواع يعنى هتقدرى تختارى اللى انتى عايزاه
ورنا يتمم لكم على خير ويسعدكوا يارب وعقبالىىىىى وعقبال بنات المسلمين جميعا

وبخصوصك انتى يا mimi79 انا لية اصحاب من الاسكندرية هتصل بيهم وأسألهملك على محلات للمفروشات واحتياجات العروسة من عنية انتى تامرينا وكفاية انك هتيجى تنورى مصر بس يا ريت تبقى تقوليلى انتى هتتجوزى ان شاء الله فى اى منطقة فى الاسكندرية
ومبارك ليكى وربنا يسعدك

عاشقة مصر.
01-29-2007, 05:14 AM
الله يوفقكم كلكم يابنات مصر ويسعدكم ويهديكم يارب انتو وكل البنات ان شاء الله
وادعولي ربي يرزقني بولد الحلال

صوت العيون
01-29-2007, 05:26 AM
http://www.alfrasha.com/showthread.php?t=208559

شوفوا اهم شئ تحتاجه العروسة فى هذا الرابط
شوفوا الاهميات الاول
سلام

صوت العيون
01-29-2007, 05:33 AM
على فكرة بالنسبة لصابون التقشير مش حلو خليكم مع كريم اشتريته حلو جدا واتعرض فى المنتدى هنا ونزلت اشتريته اسمه

سعره بين 29 و 30 جنيه
بالمشمش بيبيض بجد حلو اوى
اشتريته من الفا ماركت الى عند محلات العبور
وكمان موجود فى الصيدليات الى عاوزة تبعتلى مسج
مش فاكرة اسمه
سلام

ساجده لله
01-30-2007, 12:30 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

صباح الخير على أجمل بنات ويارب نشوفكم كلكم عرايس حلوين وزى القمر قريب إن شاء الله

أنا مخطوبه وانا من المنصورة بس خطيبى من دمياط هتجوز فى دمياط إن شاء الله وفرحى إن شاء الله بعد سنه فى شهر 2 القادم السنه الجايه إن شاء الله

وياريت تقبلونى معاكم أخت ليكم وصديقه جديده ليكم وأنا أقدر أفيدكم فى حاجات كتير زى الخلطات والمنتجات اللى بتفيد العروسه وأسمها أيه

:dfr3 :dfr3 :dfr3

ساجده لله
01-30-2007, 12:47 PM
اهلا بيكم يافراشات مصر انا من دمياط ياريت بنت من دمياط او من المنصورة ترد عليا وتقولى ايه احسن المحلات فى بيع اللملابس الشتوية ومحلات قمصان النوم وكمان الصيفى فى المنصورة وبورسعيد وكمان الاسعار تكون كويسة ومعقولة

أنا بعت ليكى رساله على الخاص ياقمر ويارب أفيدك فى كل اللى تسألى عنه إن شاء الله :frashagir :frashagir

ساجده لله
01-30-2007, 01:36 PM
صباح الخير يابنات

أجمل منتجات ممكن تشتريها ونتياجها هايله وهتفيدك ايام الفرح وفى جوازك

منتجات حراز زى كريم العروسه ومسك العروسه وماء الورد وزيت النارجيل وزيت الحيه وزيت المارو وفى كمان زيت جنين القمح وزيت اللوز

وفى كمان زيت بيبى جونسون بعد ما تخدى دش وجسمك لسه رطب ومبلول حطى الزيت وهيبقى جسمك زى البيبى ودى انا مجرباها وبتفيد البنت المتزوجه أكتر كمان وجربوها صدقونى مش هتندموا

وفى منتجات تانيه لجونسون على فكره هى بتفيد الكبار كمان مش الاطفال بس لانها فيها كريمات مرطبه كتير وبيصنعوها بعنايه أكتر

زى صابونة بيبى جونسون والبودره وسائل الاستحمام اللا فندر كلها حاجات جميله وهتفيدك وبتخلى الجسم ناعم
وطرى جدا وبتقضى على الجفاف

فى كمان سكراب للجسم والوجه بس أنا أشتريته من بورسعيد بالمشمش وفى بالنعناع اسمه stives ستفيز ودا ممتاز وعلى فكره معظم الخليجيات بيستخدموه
فى كمان كبسولات فيتامين e دى ممتازه تحطيها حول العين بطريقة الربت وعلى المناطق اللى فيها خطوط وتجاعيد ودى بتفتحيها بأبره فتحه صغيره

فى زيت جنين القمح وزيت اللوز ممتاز وتحطيهم على بعض بنسب متساويه وتحطيه على الجسم بعد السويت يوم السويت يعنى قبل الفرح وشوفى النتيجه

وفى كمان حاجات كتير بس مش فاكره وهبقى أكتبها ليكم ان شاء الله

فى ماركة أورفلام تحفه تحفه تحفه

ودى فيها حاجات تفيد العروس زى مجموعة العنايه بالجسم وبتتكون من اللوشن والشاور جيل والبودره والصابونه وزبدة الكاكاو والعطر

وفى كمان جلوسات بالفاكهه ولونها شفاف جميل ودى تنفع للبيت بالنها ر

لان لازم يكون المكياج خفيف بالنهار وبليل يكون الوانه غامقه شويه عشان تظهر والجليتر والمكياج اللى يكون له لمعه

وفى فى اورفلام برفانات وعطور بريحة الفاكهه والزهور ونصيحه منى أستخدموا العطور الهاديه بريحة الفواكه فى الصباح
والعطور القويه والمثيره بليل ودا طبعا فى بيوتكم حرام تحطيها وانتى خارجه

وفى مكياجات جميله فى اورفلام وكريمات وفى غسول ومناديل للمناطق الحساسه تحفه من اورفلام

بنات انا تعبت هكمل بعدين

صوت العيون
01-31-2007, 12:01 PM
معلومات حلوة
تشكرى عليها
سلام

ام زياد2002
01-31-2007, 05:42 PM
اهلا بالجميع عموما انا متزوجه من مده بسيطه.........لسا عروسه يعنى اى خدمه تحت امركم بالنسبه للاستشارات فى ترتيب المنزل والاشياء الللازمه للجهاز

mahitab2007
02-01-2007, 07:53 AM
الي الفراشه الجميله من سوريا في اماكن كتيرة في الاسكندريه
ممكن تعملي فيها فرحك زي فندق رمادا
وفي جرين بلازا قاعت حلوة جدا
وعندك في الديب مووووووووووول
وربنا يوفقك ويسعدك ان شاء الله

صوت العيون
02-01-2007, 12:12 PM
هلا فراشات كيفكم
تعرفوا فين بيتباع الفكس وصابونة البابايا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام

vanelia
02-07-2007, 04:12 PM
يا ترى الكبسولات منين فيتامين

maro_b1
02-09-2007, 02:34 PM
أنا عروسه من مصر وجهزت حاجتي بس فاضل حاجات بسيطه من وسط البلد في محلات في شارع قصر النيل انا دايما بلاقي الحاجات اللي بتعجبني هناك والشنط والاحذيه برضه من المحلاتن اللي في وسط البلد
في محل اسمه دنيا النغم بيجيب عبايات وقمصان نوم تحفه " عبايات تجنن قوي"
بالنسبه للادوات المنزليه في حمام التلات فيه حاجات حلوه وحاجات نص نص أنتي وشاطرتك بس ما تتسرعيش وتشتري لازم تتفرجي كتير وتفاصلي علشان هما بيزودوا قوي
المفارش السوري تحفه في نقوشها واذواقها انا جبت لي منهم
وبالتوفيق للجميع ولو حد عايز يسألني عن حاجه ممكن يراسلني علي الخاص

vanelia
03-03-2007, 05:17 AM
ازيكم يا بنات انا هموت واعرف فين صابون المغربى بيتباع فين وشكرا ليكم اوى

asia_refaat
03-03-2007, 03:02 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
انا كمان مصرية ومخطوبة وفرحى بعد العيد إن شاء الله عقبال كل البنات يارب
انا تقريبا خلصت الفرش فاضل حاجات بسيطة جدااااااا فضلى القمصان ومش عارفة اجبها منين يارب حد يفدنى

^^nona22^^
03-03-2007, 03:20 PM
اهلا بكل العرايس
انا مخطوبة لسة بس كنت عايزة اعرف بيوتى سنتر كويس :frafgagir
اتابع معاه كل حاجة قبل الفرح بفترة
انا من القاهرة......ياريييييييييييييت بجد اللى تعرف بيوتى سنتر نضيف و كويس و تكون متأكدة منه تقوللى على طوووووووووووووووووووول علشان انا خايفة اجى ساعتها و احتاس :frxxagir
شكرررررررررررررااااااااا

^^nona22^^
03-03-2007, 03:37 PM
انا اعرف ان احلى قمصان للنوم من جويا
ومجلات جويا موجودة ف وسط البلد
اللى قالتلى كدة واحدة صحبتى لسة متجوزة قريب
انا بأة عايزة اعرف محل سواريه او خياطة(بس يكون شغلها زى الجاهز)
علشان تعملى فستان كتب الكتاب
ضرووووووووووووووررررررررىىىىىى بجد بس تكون متأكدة منها
متشكرة مووووووووووت وربنا يتمملنا كلنا على خير يا رب ان شاء الله :de11

mero7000
03-03-2007, 03:45 PM
انا من الشرقيه بس جبت معظم حاجاتى من القاهره فى حاجات حلوه فى وسط البلد ومن مدينه نصر روحوا سيتى سنتر فى حاجات حلوه واسعاره معقوله عن المولات التانيه ذى ستى ستاراسعاره خياليه

وجع البعاد000
03-03-2007, 07:02 PM
السلام عليكم

الفراشه اللي كانت بتسائل علي مركز تجميل قريب من الهرم في مركز تجميل عادل المصري بشارع العشرين بفيصل

حلو جدا وانا مجربته يوم الخطوبه

والاشياء الخاصه بالحمام المغربي هتلقوها عند اي عطار بالازهر

الفراشات اللي فدمياط ياريت يفدونا عن اسعار الموبليا هناك واحسن المحلات اللي ممكن نروحها

وجع البعاد000
03-07-2007, 08:23 PM
........................

vanelia
03-08-2007, 10:00 AM
فىالاخت وجع البعاد توجد محل صاحبة اسمة العربى العربانى فى دمياط الجديدة حاجتة حلوة وراجل عندة ضمير فى حاجتة وكمان ازواقة حلوة ونضيفة ممكن تبعتيلى رسالة ابعتللك رقم تليفونة بس انا كنت عايزة اسال عن حمام العروسة ازاى نعملة كويس لو فى حد يعرف اخت مغربية تدلينا على الطريقة كويسة اوى زى اللى بيعملوها بالظبط وهل نعملها فى البيت احسن ولا فى بيوتى سنتر بس انا اخاف اروح بيوتى سنتر مش مضمون باسمع بيصورورا فية العرايس افضل البيت احسن ونعمل الحمام دة قبل الفرح اد اية ياريت لانى محتاسة شكررررررررا ليكم وعقبال البنات القمرات

vanelia
03-08-2007, 10:21 AM
الاخت اسيا رفعت القمصان هتلاقيها فى محلات فى وسط البلد زى جيل جويا محلات اسمها حلاوة فى وسط البلد والمهندسين وفية منتجات اسمها فلاور حلوة اوى وشيك هتلاقيها فى محلات الملابس البيت اسالى عليها

robistar
03-08-2007, 01:08 PM
بصوا يا فراشات يا مصريات انا من القاهرة ولسه متجوزة من 6 شهور وانا من القاهرة
بالنسبة للوازم المطبخ ما تروحيش غير حمام التلات هتلاقى فيه كل ما يخص المطبخ من الابرة للصاروخ زىما بيقولوا وفيه المحلى والمستورد وكافة شىء والاسعار فى متناول الجميع وصدقينى فى حاجات روووووووووعة هناك من صينى لكاسات لكوبايت لحلل حاجات تحفة
اما بالنسبة لقمصان النوم فطبعا (جويا ) لا يعلى عليه بس يعيبه ارتفاع اسعاره بعض الشىء بس بينى وبينك حاجاته تستاهل ، وفى كمان كام محل حلو برضه لقمصان النوم فى وسط البد فى شارع طلعت حرب و26 يوليو ، بس انصحكم ما تعملوش زيى وتكتروا من القمصان لان فى حاجات تانية اجمل والذ زى الحاجت اللى عبارة عن قطعتين وانصحكم طبعا بالبيبى دول بيبقى رووعة خصوصا الرشيقات .
واوعى تنسى البيجامات القطنية والجل واللى عبارة عى شورتات وبديهات كت او حمالات ديه استخدامها بيكون كتير ومريحة وعملية جدا لاوقات النهار وفى ماركة اسمها فلاور بتنزل بيجامات بنوتات جميلة اوى اسالى عنها برضه فى محلات وسط البلد فى نفس الشارعين .
واللى عايزة قمة التميز فى القمصان خاصة الستانات والبجامات بكافة انواعها والاطقم المكونة من قطعتين وغيرهم كتيييييييييير تنزل المعادى عند تاون سنتر المعادى اول محلين فى الدور الارضى هتلاقيهم اول ما تدخلى من الباب مالهومش حل بجد عندهم كافة شىء خاص باللانجيرى بس رووووووووووووووووووووووووووووووووعة بس برضه اسعارهم عالية حبيتين ، وكمان فى محلات فى جراند مولا لمعادى للانجيرى زى زمردة وبرضه عندهم حاجات شيك جدا .
اما بالنسبة للمفروشات والفوط والمفارش فعندك طبعا الازهر مليييييييان بالحاجات ديه واشكال والوان وونفش الشىء بالنسبة للستاير هتلاقيها هناك برضه .
ده اللى فاكراه دلوقتى واللى تحب تسأل عن حاجة انا موجودة ويا رب اقدر افيدكم واحنا السابقون وانتم ان شاء الله اللاحقون ومبرووووووووووووووووووووووووك مقدما لكل عروسة

كوكب الشرق 2005
03-08-2007, 04:18 PM
السلام عليكم ازيكم يااحلى فراشات مصرر
وعقبالكم كللكم ياااااااااارب وتبقو زى القمر يوم فرحكم وطول العمر
الاول بشكر اختنا فانلياااا جددددددددددددددددددا على الموضوع اللى جمعنا ده
عجبنى اوى فكرته
وجيت علشان اساعدكم واقول كل اللى اعرفه

انا اعرف بيوتى سنتر تحفه اسمه
(( عادل المصرى ))
فى فيصل شارع العشرين انتى ادخلى الشارع وقولى فين عادل المصرى وهتلاقيه ان شاء الله بكل سهوله
اصحابى كتير راحو عنده وبيطلعو ملكات جمال من عنده واسعاره حلوه جدا ومش غاليه
واللى عاوزه تحجز لازم بيكون قبلها باسبوعين لانه بيقفل الحجز بدرى بدرى يعنى تلحقو دوركم
واقول لكم بقى سر عنه :de43r
لو انتى عاوزه تخرجى على الساعه 7 من عنده قولى له عاوزه اخرج 6 يعنى قدمى ساعه عن معادك لانه اوقات بياخر من كتر شغله
بس فى الاخر شغله رووووووووووووعه لان العرايس مخصص لهم جزء خاص فى اوضه زجاج فى زجاج
هههههههههههههههه لوحدك فيها وملكيش دعوه بالعالم اللى بره

اللى عاوزه رقمه تبعت لى على الخاص وابتعه لها فووووووووورا

كوكب الشرق 2005
03-08-2007, 04:24 PM
المره ده جايه اقولكم عن الصابون المغربى اللى جنن كل البنات المصريات

ومعظمنا عرفه من المنتدى هنا
هتلاقوه عند حراز اللى فى الازهر الصابون والليفه وكل مستلزماته
وهاتوه من عند حرراز لان فى بنت فى المنتدى جربته وقالت انه احسن من رجب
وانا ان شاء الله هجيبه قريب
وسعره الاتنين 40 ج
الليفه والصابون

يارب اشوفكم عرايس كلكم ومبسوطين
المهم اختارو صح ووقت تكون نفسيتكم مرتاحه فيها واعصابكم هاديه
وبلاش تسرع زى ما عملت انا فى وقت غلط ونفسيه مدمره وبعدها عرفت غلطتى :frxxagir

ام حسين2007
03-08-2007, 06:33 PM
الله يجزاك خير اجربها باذن الله واقلكم علا النتيجه

ناني 29
03-11-2007, 05:36 AM
ازيكم يا بنات انا هموت واعرف فين صابون المغربى بيتباع فين وشكرا ليكم اوى

حبيبتي الصابون المغربي والليفه هتلاقيهم عند عطار حراز ب 15 جنيه الصابون والليفة كمان ب 15
والعطار دة كل حاجاته جميله جدا جدا

انا استخدمت الصابون دة بجد هايل وخلصت علبه لحد دلوقت

ناني 29
03-11-2007, 05:37 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
انا كمان مصرية ومخطوبة وفرحى بعد العيد إن شاء الله عقبال كل البنات يارب
انا تقريبا خلصت الفرش فاضل حاجات بسيطة جدااااااا فضلى القمصان ومش عارفة اجبها منين يارب حد يفدنى

اهلا يا بنات معلش انا نسيت اشكر صاحبه الموضوع على الفكرة الهايله للموضوع بجد تسلم ايديها
وانا جديدة معاكوا يارب تقبالواني
انا مخطوبه وبجهز زيكوا

بالنسبه لقمصان النوم يا حبيبتي هتلاق ماركة جويا وماركة لاسو حاجات جميلة وشيك وكمان سعر مناسب جدا

ناني 29
03-11-2007, 05:38 AM
اهلا بكل العرايس
انا مخطوبة لسة بس كنت عايزة اعرف بيوتى سنتر كويس :frafgagir
اتابع معاه كل حاجة قبل الفرح بفترة
انا من القاهرة......ياريييييييييييييت بجد اللى تعرف بيوتى سنتر نضيف و كويس و تكون متأكدة منه تقوللى على طوووووووووووووووووووول علشان انا خايفة اجى ساعتها و احتاس :frxxagir
شكرررررررررررررااااااااا

الف مبروك مقدما يا احلى عروسه

في لاروز سبا دة في المهندسين وعندهم كل حاجة وراقي جدا
انا ان شاء الله ناويه اتابع عنده قبل 3 شهور من الفرح ان شاء الله

ناني 29
03-11-2007, 05:44 AM
فىالاخت وجع البعاد توجد محل صاحبة اسمة العربى العربانى فى دمياط الجديدة حاجتة حلوة وراجل عندة ضمير فى حاجتة وكمان ازواقة حلوة ونضيفة ممكن تبعتيلى رسالة ابعتللك رقم تليفونة بس انا كنت عايزة اسال عن حمام العروسة ازاى نعملة كويس لو فى حد يعرف اخت مغربية تدلينا على الطريقة كويسة اوى زى اللى بيعملوها بالظبط وهل نعملها فى البيت احسن ولا فى بيوتى سنتر بس انا اخاف اروح بيوتى سنتر مش مضمون باسمع بيصورورا فية العرايس افضل البيت احسن ونعمل الحمام دة قبل الفرح اد اية ياريت لانى محتاسة شكررررررررا ليكم وعقبال البنات القمرات

بالنسبه للحمام دة
ياريت تبدائي من دلوقت مش شرط قبل الفرح بس
عشان النتيجه تكون احسن
اعملي مرة في الاسبوع
والطريقة سهله جدا
ادخلي وافتحي ميه السخنه لحد ما الحمام يتملي بخار واقعدي في البانيو ولو مفيش خليكي تحت الدش ميه سخنه 5 دقايق وبعدين حطي الصابون على الجسم مع تدليك للجسم كله وبعدين سيبيه ربع ساعه ممكن تغسلي شعرك فيهم او تعملي حمام كريم لشعرك
وبعدين اشطفي الجسم كويس جدا جدا
وبعدين بالليفة دلكي الجسم كله وركزي على الاماكن الخشنه والغامقة
وبعدين اشطفي الجسم تاني وبعدين ادهني لوشن من بيبي جونسون او جيل بيبي جونسون جميل جداااااااا

وممكن تنوعي وتعملي مرة اسكرب
ودة هايل جدا جدا وهتدعيلي لما تجربيه ان شاء الله
عباره عن ربع كوب ملح وعصير اتنين ليمونه ومعلقتين زيت زيتون وكيس خميرة فوريه واخلطي الكل وادعكي الجسم وبعدين اشطفيه وهتشوفي النعومه والنضارة

vanelia
03-11-2007, 10:45 AM
:fragghagi السلام عليكم ازيكم يا بنات وحشتونى بجد انا بشكر كل بنت وعروسة قطقوطة دخلت وشاركت هنا معانا وبشكر كوكب الشرق ونانو عشان افادونى وميرسى اوى ليكوا كلكوا وانا لو عرفت اى معلومة اكيد مش هتاخر عنكوا يا حبايبى هتلاقونى علطول جايباها ويارب يوفق كل البنات بادعيلكوا من قلبى :dfr3

vanelia
03-11-2007, 10:50 AM
طيب انا كنت عايزة اعرف سعر بيوتى سنتر:frafgagir اية نظامة وخدماتة اية يعنى اقصد مثلا كل باكدج مثلا عبارة عن اية للعروسة من تنضيف بشرة وجسم وكدة :frxxagir

vanelia
03-11-2007, 10:57 AM
نانى لو سمحتى تقوليلى على اسعار البيوتى سنتر دة اية واية نظامة طيب

وجع البعاد000
03-11-2007, 09:37 PM
تسلموا يا بنات علي النصايح ومعاكي حق ياكوكب الشرق انا طلعت من عند عادل المصري يوم الخطوبه وكان حلوو موت بس زحمه جدا ولازم تكوني موجوده عنده يوم الفرح من الساعه 11 الصبح لحد ما تطلعي بس بتحسي ان اليوم مرهق وكل حاجه عنده حلوه بس صراحه ما عجبنيش شغل الفتله بالنسبه للوجه عنده

فانليا اسعار عادل المصري البكدج كامل للعروسه 850 جنيه

يشمل السويت والباديكير والمانكير وتفتيح البشره والتنظيف والماسكات والمكياج والشعر

ناني 29
03-12-2007, 01:38 AM
نانى لو سمحتى تقوليلى على اسعار البيوتى سنتر دة اية واية نظامة طيب

بصي يا حبيبتي هو اسعار الحمام المغربي 250
حمام العروسه 300
حمام كليوباترا 350
حمام الاميرة 425
والشعر والمانكير والبادكير اسعار عاديه زي الباقي
شعر 30
باديكير ومانكير 30
لو تعرفي مجله حجاب فاشون هتلاقي كل اسعاره وخدماته موجودة فيها
وانا هدورلك على تليفونه وابعتهولك ان شاء الله

lovelita
03-12-2007, 08:30 AM
feh ma7alat keteer helwa ,fe fe el mohandesean share3 shehab ma7al esmo etam we de marka 3alameya bebe3 under wear we langerie helw keteer bs hwa 3'aly.kaman fe f city stars ma7alat langerie helwa we markat zy la senza masalan. bs law haba tegeby langerie harakat gededa moot fe ma7al fe akher shar3 shehab fe el mohandesen esmo saxon ba3d macdonalds 3alatool 3ando 7agat 3'areeba zay at2om elpolice we elmomareda we el matafy we kaman fe ma7al 3ando 7arakat esmo display fe share3 sorya bel mohandeseen bs kol dol 3'alean awy ya3ny a2al 7aga 300le.bs law 7d 3ayez bedal ra2s ahsan 7aga el hosein we kaman ar5as men bara.ya reat akoon sa3edt b ay 7aga

lovelita
03-12-2007, 08:44 AM
ama l 7agat el beat fe kaza ma7al fe el manial ma7alat l adawat el matba5 we kaman fe abo el nil fe share3 shehab we abo zekry 3andohom kol haga we bel nesba ll omash lazem tro7y el wekala de ahsan we ar5as 7agat we kaman 3andohom bashakeer helwa awy.we bardo ew3y tensy nafsek we el make up 3andek faces we mazaya bs ana men ra2y troho mahal esmo sephora toi 3ado kol haga we kol el markat el mesh maogoda ela 3ando hoa we hoa fe share3 game3at el doal .we ahsan 7ad ye3mal make up 3arosa hoa 3alaa el tounsy 3an tagrouba we ay 7ad 3ayez ay haga momken yeb3atly 3ala el khas ana lesa megaweza geded we 3andy ma3lomat keteer alah youfa2kom

lovelita
03-12-2007, 09:06 AM
حبيبتي الصابون المغربي والليفه هتلاقيهم عند عطار حراز ب 15 جنيه الصابون والليفة كمان ب 15
والعطار دة كل حاجاته جميله جدا جدا

انا استخدمت الصابون دة بجد هايل وخلصت علبه لحد دلوقت

ana a3raf en fe 7araz fe share3 elharam momken law te3rafy rakamo la2any 3arfa eno bewasal el hagat ll beat we mara gebt meno bs el rakam da3 shokran.

reem10
03-12-2007, 08:23 PM
ااختكم ريم من مصر وخطوبه وكانت مشرواتي كلها من
اولااحسن مكان لشراء ادوات المطبخ من حمام التلات( مجرب ) حاجات بجد تجنن

ُثانيا الاقمشه من الازهر

ثالثا قمصان النوم من وسط البلد
والمعارض الصينيه

reem10
03-12-2007, 08:26 PM
ممكن تقولوا لي فين كوافير عادل المصري
ضروري والنبي

انا بفسي في كوافير يجنن
ممكن عناوين الكوافيرات الكويسه
مشكووووووووووووووووورين

ناني 29
03-13-2007, 12:59 AM
ana a3raf en fe 7araz fe share3 elharam momken law te3rafy rakamo la2any 3arfa eno bewasal el hagat ll beat we mara gebt meno bs el rakam da3 shokran.

حبيبتي حراز اللى في الهرم موجود في سوبر ماركت المحمل
ومعندوش ارقام تليفون

انتي احسن انزلي واتفرجي واشتري اللى يعجبك لو انتي قريبه من سوبر ماركت المحمل

ناني 29
03-13-2007, 01:00 AM
ممكن تقولوا لي فين كوافير عادل المصري
ضروري والنبي

انا بفسي في كوافير يجنن
ممكن عناوين الكوافيرات الكويسه
مشكووووووووووووووووورين

كوافير عادل المصري في فيصل تقريبا شارع الملكه

ناني 29
03-13-2007, 01:13 AM
يابنات بالنسبه للبرفانات والميك اب اللى جودتهم حلوة واسعار مناسبه في ماركة اوريفلام حلوة جدا جدا

برفانات جميله واسعار مناسبه
وميك اب الوان كتير ومناسب لكل انواع البشرة

وفي عروض حلوة اوي في شهر مارس

لو حد عايز اي حاجة انا ممكن اجهاله باسعار مخقضة كمان

واللى عايز يعمل عضويه ويستفيد بالعروض والهدايا وكورسات الميك اب المجانيه انا العضويه عندي مجانيه

اي خدمه يا بنوتات

lovelita
03-13-2007, 11:07 AM
ya banat ana embare7 neseat a2olokom en kol 7agat lasso we kol ashkal we ma2asat el under wear hatla2oha fe carrefour bas el mohem teb2y 3arfa ma2asek kewayes 3alashan mesh hat2dary te2esy

lovelita
03-13-2007, 11:11 AM
يابنات بالنسبه للبرفانات والميك اب اللى جودتهم حلوة واسعار مناسبه في ماركة اوريفلام حلوة جدا جدا

برفانات جميله واسعار مناسبه
وميك اب الوان كتير ومناسب لكل انواع البشرة

وفي عروض حلوة اوي في شهر مارس

لو حد عايز اي حاجة انا ممكن اجهاله باسعار مخقضة كمان

واللى عايز يعمل عضويه ويستفيد بالعروض والهدايا وكورسات الميك اب المجانيه انا العضويه عندي مجانيه

اي خدمه يا بنوتات

3ayza a3raf ezay a3mel 3odweya we law fe rakam telephone 2olely we kaman ana kont 3ayza el gatalog thanx:frut5ragi

ناني 29
03-14-2007, 01:29 AM
ya banat ana embare7 neseat a2olokom en kol 7agat lasso we kol ashkal we ma2asat el under wear hatla2oha fe carrefour bas el mohem teb2y 3arfa ma2asek kewayes 3alashan mesh hat2dary te2esy

فعلا ماركة لاسو تحفة جدا
موديلاتها شيك وخامتها ناعمه جدا
انا جايبه منها كذا موديل بصراحة تحفة وبحبها اكتر من جويا
وكمان اسعارها مناسبه جدا
وهي متوفرة في محلات الانجري عموما في اي مكان

ناني 29
03-14-2007, 04:37 AM
يابنات حد منكم فكر هيجيب ايه لمامته ولحماته في عيد الام ؟؟؟؟؟؟؟؟

انا محتارة اوي
وخصوصا هديه حماتي

ما ما مقدور عليها هههههههههه

ياريت اللى عندوا افكار واقتراحات يفيدنا

همس_الشفايف
03-14-2007, 05:55 AM
شكرا حبيباتي علي الموضوع انا استفدت منة كتير لاني برضو مخطوبة و بجهز نفسي بالنسبة لهدايا عيد الام في افكار حلوة زي شال شيك او شنطة او برفان شيك طبعا و في حاجة احسن من كدة اسألي خطيبك من غير كسوف اكيد هو حيكون عارف لو والدتة محتاجة حاجة معينة او بتحب حاجة معينة و ربنا معانا

ناني 29
03-14-2007, 06:20 AM
شكرا همس على اقتراحاتك
وفعلا انا سالته زي ما قولتي
بس طلع من النوع اللى بيستسهل وبيجيب ادوات مطبخ هههههههههههههههه

انا بحب الهديه تكون مميزة

ومبروك مقدما وفرحك امتى ان شاء الله

ياريت كل فراشه تقولينا ميعاد فرحها امتى عشان ندعيلها ان شاء الله

ناني 29
03-14-2007, 06:22 AM
يا بنات عايزين كمان نحدد الاعداد اللى المفروض تكون معقوله
بالنسبه للملابس
سواء بيت او خروج
والمفروشات زي الملايات والفوط
الميك اب
البرفانات

عشان نحاول نفكر بعض بكل حاجة وكمان منكترش من حاجات على حساب حاجات تانيه

الحبيبه الولهانه
03-14-2007, 08:27 AM
انا فرحى ان شاء الله فى الصيف ومش عارفه ايه الفروض اشتريه من كريمات ومكياج

فراشة المنتدي_2005
03-14-2007, 12:30 PM
السلام عليكم ازيكم يابنات
عندك حق ياناني انا كمان عايزة الاعداد الخاصة بالملابس وانواع المكياج اللي بتجاب
ياريت يابنات حد يساعدنا
بالنسبة لهدايا عيد الام
انا جت لي فكرة ونفذتها فعلا
بم اننا كلناان شاءالله عرايس
يبقي انسب هدية لام اى حد فينا يكون قماشة او تايور مناسب للفرح وبكده تكوني جبتي هدية ووفرتي عليها تعب قرب الفرح وتكون هديتك عملية ليها جدا جدا
ايه رئيكم

بنوته النيل
03-14-2007, 12:58 PM
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

انا فراشه جديده من مصر بس يارب أقدر أفيدكوا زي ما كل الفراشات اللي هنا بيفيدونا
انا مخطوبه وهجوز علي شهر 8 وتقريبا خلصت كل اللانجري بس لسه الفستان هجنن مش لاقيه أي فساتين حلوه في مصر. وهقوللكو علي المحلات الروعه بتاعت اللانجري:de43r :

1- محل جويا ليه فروع كتير في مصر انا جبت من الفرع اللي في شارع عباس العقاد وفيه في وسط البلد وروكسي

2- محل روووووووووووووعه في سيتي مول في الهرم ,انا مش فكره اسمه بس هو جمب الباب بتاع سوبر ماركت المحمل

3- المعادي جراند مول مليان محلات كتييييييير بتاعت لانجري وكلهم أحلي من بعض

4- بلاتينيوم مول في المهندسين مليان برده حاجات تجنن وبالذات الدور الأول

ونصيحه اهتمي بالحاجات اللي ممكن تعدي بيها في البيت زي الجيبات القصيره علي البوديهات والفساتين القصيره و البرمودات والشورتات حاجات يعني زي كده

بنوته النيل
03-14-2007, 03:43 PM
الي الحبيبه الولهانه و كل الفراشات الحلوين:
انا كنت كتبه لنفسي قائمه بكل الحاجات اللي محتاجاها قبل الفرح بس الحاجات دي مش شمله حاجات الشقه دي حاجاتك انتي بس , كل ما كنت أفتكر حاجه أروح كتباهل عشان ما انساش حاجه ويارب تفيدكو زي ما فادتني:

1- الحجوزات:
- حجز القاعه أو المكان اللي هتعملي فيه الفرح ولازم حجزها بتلات شهور خاصه لو كنتي في الصيف لأنه زحمه
-حجز البيوتي سنتر
-حجز الميكأب والطرحه
-حجز الgerb لو عايزه حاجه معينه في دماغك(ممكن تشتريه جاهز)
-حجز التصوير(الاستوديو) ولازم قبلها بشهرين علي الأقل
- و أكيد الفستان تلفي علي المحلات الجاهزه الأول ما عجبكيش تبتدي تدوري علي اتيليه موثوق منه

2- المشتريات:
- قمصان النوم وما تكتريش عن 20
- أرواب: وممكن تجيبي 3 ألوان أساسيين(أحمر- روز-كحلي ) يليقو مع كل القمصان
-أطقم بيت(زي جيبات قصيره علي بوديهات - فساتين قصيره - شورتات - برمودات)ممكن 4
- بجامات حرير(4)
-بجامات قطن(4)
- ملابس داخليه(ده بيكون 15 طقم أو 20 عشان الواحد بيغير كتير)
- السليبرز(ممكن برده أربع ألوان أساسيين يليقوا علي كل حاجه)
- أطقم خروج (5)
- شنط و شوز علي حسب الأطقم(4) - محفظه للفلوس والكروت
- الحاجه اللي هتقابلي بيها الناس اول ما تجوزي(ممكن عبايه شيك مطرزه عشان تبأي زي الأميره) مع السابو او السليبرز اللي يليق معاه
-علبه شيك تحطي فيها الدهب بتاعك
- طقم بورنوص بالفوط بتاعته وهاتي كمان لخطيبك
- طقم فوط كبير و صغير

3-أجهزه كهربائيه:
- سشوار و بييجي طقم كامل
- ممكن لو من هوات السيلكابييل بس انا أفضل السويت(easy sweet) طبعا

4-حاجات رفيعه بس دايما بننساها:
- عده أظافر
- مقص صغير
- ملقاط(بس أوعي تعملي حواجبك عشان لعن الله النامصه والمتنمصه ممكن تستخدميه لو أي شعره صغيره ظهرت في وجهك)
- اكسسوارات للشعر(توك - بنس - رولو بالدبابيس - بونيه شعر للاستحمام - )
- أكسسوارات(حلقان دلع و خواتم والحاجات دي)
- شرابات فيليه وشرابات عاديه قطن لو بتلبسي كوتشيات
- طرح + دبابيس للطرح

5-للعنايه بالجسم:
- غسول للوجه(بدل الصابون العادي المضر)
- غسول خاص للأيد)hand care)
-شامبو شعر
مزيل مكياج
-قطن طبي منظف
- أعواد الأذن
- ليفه للجسم
-فرشه أسنان + معجون + غسول للفم برائحه النعناع
- ماء ورد
- مناديل معطره + مناديل مزيله للمكياج
- فرشاه شعر+مشط+كريم للشعر(المناسب لشعرك)
- بودره جونسون للأطفال للجسم
-حجر للقدمين
-فازلين لترطيب الشفايف

6-كريمات:

- مجموعه عطورات و كريمات(برفان + بودره الجسم + كريم الجسم + معطر للشعر + مزيل عرق + صابونه) دي بتيجي كلها مع بعض

- مجموعه استحمام( ليفه + شاور جيل + ..................)
- شبه بالمسك للعرق بدل الديودرانت اللي بيسود(من عند حراز روووووووعه)
-فيه مسك للمنطقه الحساسه

وأخر حاجه هي المكياج

و أكيد أي حد عارف حاجه يزودها بليييييييييييييييييييييييييييييييز

همس_الشفايف
03-15-2007, 01:18 AM
بنوتة النيل حلوة جدا و مفيدة جدا القائمة اللي انتي كتباها ناني 29 انا فرحي كان المفروض في شهر 7 بس لظروف خارجة عن ارادتنا حنطر نئجل الفرح و لسة مش عارفة حيكون امتي ادعولي

ناني 29
03-15-2007, 01:37 AM
انا فرحى ان شاء الله فى الصيف ومش عارفه ايه الفروض اشتريه من كريمات ومكياج

الف مبروك مقدما يا عروسه
بالنسبه للميك اب
هتشتري كريم اساس - بودر - كحل - ماسكرا - ايشادوهات - بلاشر - روجات
طبعا حسب نوع البشرة ولونها وذوقك هتحددي وتختاري الالوان
وانا ارشح ماركة اماندا واوريفلام دي اسعار معقوله
وماركة بوبا وفورايفر للاسعار الغاليه

الكريمات
هتحتاجي كريمات مرطبه للجسم والوجه والايد
في مجموعات هايله من اوريفلام
وكمان شاور جل وبدي لوشن

في بقى حاجات الدلع زي بودرة اضاءة
وبودرة بتلمع للجسم
جليتر
روج وبودرة النكهات

ناني 29
03-15-2007, 01:39 AM
السلام عليكم ازيكم يابنات
عندك حق ياناني انا كمان عايزة الاعداد الخاصة بالملابس وانواع المكياج اللي بتجاب
ياريت يابنات حد يساعدنا
بالنسبة لهدايا عيد الام
انا جت لي فكرة ونفذتها فعلا
بم اننا كلناان شاءالله عرايس
يبقي انسب هدية لام اى حد فينا يكون قماشة او تايور مناسب للفرح وبكده تكوني جبتي هدية ووفرتي عليها تعب قرب الفرح وتكون هديتك عملية ليها جدا جدا
ايه رئيكم

ماشاء الله فكرة هايله فعلا بجد عندك حق انا هعمل الفكرة دي ان شاء الله

وبالنسبه للاعداد انا شايفة يكون الانجري مثلا من 10-15
والبيجامات القطن مثلا 6
وكام بدي على كام جيبه قصيرة وهوت شورت لزوم الدلع والتغير هههههههههههههه

ناني 29
03-15-2007, 01:41 AM
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

انا فراشه جديده من مصر بس يارب أقدر أفيدكوا زي ما كل الفراشات اللي هنا بيفيدونا
انا مخطوبه وهجوز علي شهر 8 وتقريبا خلصت كل اللانجري بس لسه الفستان هجنن مش لاقيه أي فساتين حلوه في مصر. وهقوللكو علي المحلات الروعه بتاعت اللانجري:de43r :

1- محل جويا ليه فروع كتير في مصر انا جبت من الفرع اللي في شارع عباس العقاد وفيه في وسط البلد وروكسي

2- محل روووووووووووووعه في سيتي مول في الهرم ,انا مش فكره اسمه بس هو جمب الباب بتاع سوبر ماركت المحمل

3- المعادي جراند مول مليان محلات كتييييييير بتاعت لانجري وكلهم أحلي من بعض

4- بلاتينيوم مول في المهندسين مليان برده حاجات تجنن وبالذات الدور الأول

ونصيحه اهتمي بالحاجات اللي ممكن تعدي بيها في البيت زي الجيبات القصيره علي البوديهات والفساتين القصيره و البرمودات والشورتات حاجات يعني زي كده

ماشاء الله الف مبروك يا بنوته
ويارب تتهني بكل مشترياتك
وفعلا كل المحلات دي تحفة تجنن
والف شكر على نصيحتك معاكي حق في موضع لبس البيت دة

ناني 29
03-15-2007, 01:43 AM
بنوتة النيل حلوة جدا و مفيدة جدا القائمة اللي انتي كتباها ناني 29 انا فرحي كان المفروض في شهر 7 بس لظروف خارجة عن ارادتنا حنطر نئجل الفرح و لسة مش عارفة حيكون امتي ادعولي

الف مبروك مقدما يا قمر
ومعلش كل تأخيرة وفيها خيرة
وان شاء الله يتحدد قريب ونفرح بيكي بقى ههههههههه

بنوته النيل
03-15-2007, 06:46 AM

بالعكس والله يا همس الشفايف ده كده أحسن عشان تقدري تخلصي كل حاجتك برواءه وما تستعجليش و عشان يبأه فيه وقت كمان تهتمي بنفسك وتدلعيها:frafgagir
" وعسي ان تكرهوا شيئا ويجعل الله فيه خيرا كثيرا"

بنوته النيل
03-15-2007, 03:24 PM
يا بنات انا جيبالكو خبرين بس مش عرفه حلوين ولا وحشين
- اول خبر اني رحت كوافير الصغير اللي في جراند حياه ( عند القصر العيني) وسألته علي العروسه قال 1500 جنيه وبتشمل ميك أب و شعر(أو طرحه) و بديكير فقط بس نصيحه لو أي بنوته عيزه تحجز عنده تقول انها تعرف وحده عملت ب 1500 لأن اختي ادبست السنه اللي فاتت ودفعت 2500 بس بجد الميك أب وهمي ويجنن وفعلا تطمني انك تكوني عروسه أمر

- تاني خبر اني رحت المعرض وللأسف قالوا لسه هيفتح 21-3 يوم عيد الأم

ياريت اللي يعرف محلات فساتين فرح جهزه ورقيه يا ريت يقوللي ضروووووووووووري عشان انا مش لقيه حاجات حلوه خالص و جزاكم الله كل خير

^^nona22^^
03-15-2007, 05:56 PM
بجد يا بنات مجهود رائع فعلا
انا كمان فاضل على جوازى كام شهر
و مش عايزة اقولكم على الانتخه اللى انا فيها
هما حاجتين اللى بعملهم
بحوش من مرتبى
و بجمع Data للحاجات اللى ممكن احتاجها
بسسسسسسسسسسسسس
ولا خسيت
ولا نزلت اتفرج على حاجة ولاااااااااااا اى حاجة
انا دايما بزنق نفسى كدة ف اى حاجة
لكن ف جوازى كمان:frxxagir
بس عن طريئكو بعرف حاجات كتيييير جدا
بجد ربنا يكرمكم ياااااااااا رب
و ادعولى انا كمان

وجع البعاد000
03-15-2007, 08:47 PM
السلام عليكم

القائمه حلوه وبتساعد جدا وان شاء الله اجهز حسب القائمه دي

وان شاء الله اشوفك عروسه يانونه

وخبر حلو بتاع محمد الصغير وان شاء الله اسال

بالنسبه لمحلات الفساتين الراقيه في فستي ستارز محل ندي

وفي عادل ابوهميله بوسط البلد بس غالي

وفي العبودي بمصر الجديده اسعاره معقوله

بس عادل ابوهميله صراحه استايل

وجع البعاد000
03-15-2007, 08:48 PM
يابنات محدش يعرف اسعار ماركة لنكوم ؟

lovelita
03-16-2007, 02:25 PM
enty 3ayza as3ar eh fe lancome make up wala creams wala perfums 3amatan hya men a3'la el markat ya3ny masalan el mascara el gededa beta3et lancome b 270le

walaa1
03-20-2007, 06:48 AM
شكرا ليكم على المعلومات الحلوة دىة انا فرحى قرب برضة سهلتة عليا حاجات كتير اوىىىىىىىىىى وشكر ا ليكم خالص متالص

بنوته النيل
03-20-2007, 02:45 PM
فينكو يا بنات يا مصريااااااااااات......وحشتوني والله:fhgfreagi

shiny moon
03-20-2007, 03:13 PM
:frashagir بصوا يا بنات عندكم الهدوم ممكن من جنينه مول او سيتى ستاروالادوات المنزليه ممكن من سوق اسمه حمام التلات فيه كل حاجه واسعار وخامات مختلفة العفش ما فيش احسن من معارض دمياط المكياج من محلات ااوريفلام او افون ومبروك لكل البنات مقدما

بنوته النيل
03-20-2007, 03:14 PM
فيه أتيليه اسمه خلود في شارع عباس العقاد بيأجر فساتين تحفه مستورده و ممكن كمان ايجار أول مره يعني تفصلي الفستان علي حسب الموديل الانتي عيزاه وعلي مقاسك و بعدين ترجعيه تاني(نفس فكره الايجار بس زي ما يكون فستانك انتي)
العنوان: في الشارع بتاع جنينه مول علي شمالك وانتي داخله الشارع
وفيه في المنطقه دي كذا أتيليه نفس الموضوع اسمه روتاج وواحد تاني مش فكره اسمه بس اتيليه خلود أرقاهم

في كمان محل اسمه ندا في شارع الموسكي بالعتبه ده تقريبا فرع لندا اللي في سيتي ستارز لأن عنده حاجات شبه ندا اللي في سيتي ستارز والله حاجات جمييييييييييله وأسعاره تحفه بتبدأ من 2000 الي 5000 وممكن تفاصلي معاه يعني ممكن تنزلي النص

يارب أكون أفدتكوا و أضفت حاجه جديده

^^nona22^^
03-22-2007, 03:30 PM
بجد مش عارفة اقولك ايه يا(بنوتة النيل)
انتى افدتينى كتير اوى ف حكاية الفساتين دى
و قولتى على اللى انا عايزاه بالظبببببببببط
ميرسى يا قمر:dfr3

konouz
03-23-2007, 02:14 AM
- السليبرز(ممكن برده أربع ألوان أساسيين يليقوا علي كل حاجه)
بنوته النيل اولا ما شاء الله حبيبتى على مجموعه الاحاجات فعلا جميله و امكان الفساتين فعلا خلود حلوة
بس بجد كنت عايزة اعرف يعنى ايه السليبرز و الف شكر

وجع البعاد000
03-24-2007, 04:32 AM
لوفلتي مرسي علي الاسعار وانا جبت برجو

بنوتة النيل كم اسعار التاجير بعد التفصيل عندك فكره؟ ولازم اروح قبل الفرح بقد ايه؟

انا كمان عايزه اعرف معني سلبيرز؟

((عيون المها))
03-25-2007, 12:56 PM
:frut5ragi :frut5ragi :frut5ragi
:frut5ragi :frut5ragi

بنوته النيل
03-25-2007, 03:26 PM
ميرسيييييي أوي يا بنوتات يا حلوين علي ردكم(نونا22 - كنوز - وجع البعاد)
كنوز: السليبرز هو الشبشب بتاع البيت اللي بيكون فيه فرو أو أي أشكال و بييجي ألوان
وجع البعاد: الايجار أول مره(تفصيل) حسب الفستان بس صحبتي دفعت في فستان خطوبه 1000 وطبعا أكيد هي هتقوللك أكتر من كده بس انتي فصلي معاها كتييييييييير. و لو فرحك في 7 أو 8 أحسن تروحي من دلوقتي عشان ما حدش يستغل ان وقتك ضيق ويغلوا الأسعار.

علي فكره في محل فساتين تاني في وسط البلد اسمه رؤوف بيستورد فساتين زفاف ويوزعها علي المحلات في عباس العقاد والأتيليهات يعني أكيد الفساتي هتكون رخيصه جدا.وانا رحت الاسبوع الفات وقالتلي ان هيجيلها فساتين الأسبوع الجي(يعني الأسبوع ده) وانا انشاء الله هروح و أقوللكم علي الأخبار

العنوان:26 شارع قصر النيل بوسط البلد

بنوته النيل
03-25-2007, 03:29 PM
تنبيه هااااااااااااااااااااااااااااااام
يا فراشات المعرض فتح بس خلي بالكو عشان هيقفل الجمعه الجيه

((عيون المها))
03-25-2007, 06:49 PM
مشكوووووووووووووووووووووووره
بنوته النيل تسلمي

وجع البعاد000
03-26-2007, 07:26 AM
مشكوره بنوته

lovely sky
03-28-2007, 01:04 PM
مرسي جدا جدا جدا ليكم ككلكم
وانا حابة اشكر صاحبة فكرة الموضوع الرااااااائع ده
فعلا دي حاجه تحفه
لاننا كلنا محتاسين فعلا و بنلاقي هنا مساعدات ومعلومات كتييييييييييييير
ربنا يخليكي لينا يا فانيليا

roosh255
03-28-2007, 01:43 PM
يا بنات احسن موديلات واحسن اقمشه ممكن تجيوبها لقمصان النوم من عند جويا منزل دلوقتى تخفيض وعنده موديلات تجنن وكمان قصر السيمون الى فى روكسى عنده برده موديلات روعه انا مخطوبه واشتريت حاجات حلوه من هناك وسعرهم كويس
واسمع برده ان المعرض فى حاجات حلوه بس هاروح بكره ان شاء الله

vanelia
03-30-2007, 09:56 AM
السلام عليكم ازيكم يا بنات واهلا بالبنات الجديدة معانا فى الموضوع بجد انا مبسوطة بالمشاركات الجميلة دية وان كل بنت بتساعد باقى البنات انها تلاقى اللى السماعدة معانا هنا .

انا حابة اعرف لو حد يعرف اتيلية فى مصر حلو يكون مثلا بيفصل فساتين زفاف لبنانى كمان اسعار القاعات فى مصر زى مثلا دار دفاع الجوى او مدرعات او قوات جوية ففية كمان اسلحة وزخيرة يا ترى اسعار القاعات اية والبرنامج اللى بيقدموة مع اسعارة وشكرا ليكم:fragghagi

vanelia
04-03-2007, 05:08 AM
نانى 29 ممكن تبتعتيلى رقم تليفون لاروز دو سبا وشكرا ليكى يا حبيبتى

vanelia
04-03-2007, 05:10 AM
كنت عايزة اعرف الستائر الجديدة شكلها اية وكمان اجيبها منين بس تكون شيك وجديدة

عايزة اعرف اتيلية بيفصل فساتين فرح يكون حلو وشيك وكمان سعرة مش غالى ياريت حد يدلنى علية ويايرت بقة لو كان صاحبة لبنانى وشكرا يا عرايس

vanelia
04-14-2007, 07:23 AM
محدش لية بقى يرد يا بنات ويدخل

vanelia
04-16-2007, 04:44 AM
مالكوا يا بنات رحتوا فين محدش لية بيدخل ويشارك

وجع البعاد000
04-16-2007, 03:59 PM
السلام عليكم

بالنسبه للستائر في بشارع فيصل محلات تجنن

واحسن شئ تنزلي الموسكي

بالنسبه للفستان صراحه ميش عارفه بس ممكن تسالي في وسط البلد

وياليت البنات يرجعوا يشاركوا

((عيون المها))
04-17-2007, 11:42 AM
و في ستاير تحفه بتبقي في الوكاله
بس عايز واحده اروبا تفاصل
بس بيبقي في تحف
ربنا معاكي

((عيون المها))
04-22-2007, 05:19 PM
فوووووووووووووووووووق

soha fathy
04-23-2007, 07:00 AM
يا جماعة انا عضوة جديدة بس حابة اساعدكم اللى بتسال على فساتين فى كذا محل فى مدينة نصر يعنى العمارة الى فوق جويا اللى فى عباس العقاد فيها نورهان ودة معروف وفيها محل جوة مدخل العمارة فية حاجات حلوة للتاجير وفى اتيلية بياجر بردة فى شارع عبد العزيز السنهورى

vanelia
04-24-2007, 10:20 AM
يا بنات انا سمعت ان الليومن بعد لما نستعملة للتبييض مناطق حساسة بيزرق ويسود المنطقة دة صح ولا غلط الخبر دة ؟؟؟

وجع البعاد000
04-26-2007, 01:42 AM
اعتقد انه بيزرق انا سمعت ان كريم البيتادين افضل

vanelia
04-28-2007, 09:39 PM
هما البنات قللوا لية كدة محدش بيرد

ساجده لله
04-30-2007, 03:21 AM
هما البنات قللوا لية كدة محدش بيرد

أزيك عاملة ايه وأخبارك أن شاء الله تمام

أنا كنت دخلت من فترة بس انشغلت شويه

ودلوقتى أنا رجعت تانى

عايزه أستفيد منكم عشان فرحى فى أخر السنة ومحتاجه لكل معلومة :202[1]: :202[1]:

vanelia
05-02-2007, 07:13 PM
طيب يا بنات محدش فادنا لسة بحاجة جديدة

reem10
05-05-2007, 07:15 PM
فينكم يا بنات مصر

انا عايزه اعرف اسعار قاعات الافراح وتكون اسعارها مناسبه يعني في

حدود 3000 جنيه او 4000 جنيه

انا سمعت اني دار المركبا في قاعات 4000 جنيه
ممكن تفيدوني وبسرعه لحسن فرحي قرب

تحياتي

pinkfall
05-05-2007, 10:44 PM
كان في حد بيسأل علي قاعات افراح في اسكندرية في كتير شيك وستايل بس غاليين في قاعة كريستال و جاردينيا و اكاسيا وقاعات هيلتون جرين بلازا تحفة وفي قاعات ارخص في داون تاون ولذيذة بس مش في شياكة اللي قلت عليهم في الأول وفي كتير تاني يارب اكون افدت

وجع البعاد000
05-05-2007, 11:36 PM
ريم 10

بالنسبه للقاعات في قاعه حلوه بفندق مينا بالاس بشارع الهرم

الاسعار تتراوح من 5000 الي 6000

وفي فندق قاعود باخر شارع فيصل الفرح بيبدا بـ3500 الي 6000

وفي نادي القوات المسلحه قاعة النيل ممكن تعملي فرح حلو مووووت ويكلف 5500

وفي نادي السلام بشارع الهرم الشارع اللي قبل كيرو مول

القاعه شيك والفرح يكلف 3000

والف مبروك

donamor
05-06-2007, 06:56 AM
بجد انا مبسوطه موت ان فيه تجمع لعرايس مصر
ممكن لو فيه حد يعرف مكان فيه قمصان نوم وبيجامات حلوه يقولى عايزه حاجات جديده
كمان عايزه اعرف اجيب الميك اب بتاعى منين ماركات كويسه واسعار كويسه
واللى فيكو كمان تعرف مكان كوافير او بيوتى كويس تقولى عليه مرسيييييييييييييييييييييييييي على الفكره الجميه دى

pricklypear
05-06-2007, 12:47 PM
كيفكم يا حلوين
انا مش من مصر
بس لي طلب بسييييط من بنات مصر
يارب تقدروا تساعدوني فيه
بنات بقي اسبوعين على شبكتي
وابغى اعرف مين يغني اغنية(ماحلى اللي لادي والقمر على فرحنا منور شوفوا العروسه والعريس سبحانه من صور)
هي اغنيه قديمه بس انا نفسي اشغلها يوم شبكتي
الله يخليكم اللي تعرف مين تغنيها او حتى تسال امها عنها
او تعطيني رقم اي استيروا في مصر اسالو انا
الله يخليكم اللي تعرف شيء ترسلي على الخاص
بلييييييز
مشكورين سلفا

reem10
05-06-2007, 03:49 PM
مرسي ليكم جميعا على الاهتمام والمشاركه الحلوه ديه

وتسلمي يا وجع البعاد على المعلومات

vanelia
05-07-2007, 04:31 PM
ازيك يا دونا مور بصى بقة هتلاقى قمصان جويا حلوة اوى بوسط البلد شارع شريف او اسالى عليها اى محل لانجرى كمان اسالى على ماركة حبيبة وفلاور لبيجامات البيت حلوة وقطن وناعمة والميكب عندك افون واوريفلام لو عندك اى سوال تانى تحت امرك اى وقت :fragghagi

vanelia
05-07-2007, 04:35 PM
البيوتى سنتر انا عرفت من موضوعنا هنا من اخت انة اسمة لاروز دو سبا هوا فى المهندسين لو تقدرى تراجعى الملف من اولة هتعرفى اسمة انا معايا رقم تليفونة لو تراسلينى على الخاص ابعتهوللك اى وقت تطلبية

reem10
05-08-2007, 05:38 PM
المعارض الصينيه فيها قمصان نوم تحفه وكمان جويا ماركه هايله هتلاقيها في وسط البلد انام معظم حاجتي منهما

يا بنات من فضلكم الي عندها معلومات عن اسعار قاعات الافراح المناسبه السعر تفيدني اكتر
وكمان عايزه اعرف انواع برفانات تكون حلوه

تحياتي

donamor
05-09-2007, 02:07 AM
vanelia مرسي على اهتمامك بس انا لسه جديده على الموقع ومش عارفه اراسلك على الخاص علشان اخد رقم تليفون البيوتى
بس بجد مرسى على الرد يا جميل
مرسى كمان لريم وبالنسبه للبرفانات لو انتى عايزه مركات غاليه فيه (very summer) دى من جيفنشى وفيه كمان (enuy me) دى من جوتشى وفيه بردو فى ماركة اسكادا فيها برفانات حلوه وفيه كمان (deep red) دى فى ماركة هوجو وعلى فكره اغلب البرفانات بتاع هوجو حلوه
لو عايزه مركات مش غاليه فيه برفانات ايفون حلوه وبتثبت وبعض برفانات اوريفلام:11_1_120[ :arrow: :frashagir :frut5ragi

مروشـ marღღsha ـه
05-09-2007, 01:55 PM
مرحبا عرايس مصر .. حبيت أسلم ..وبتمنالكم التوفيق ..

غايتي الفردوس
05-09-2007, 04:31 PM
الف مبروك للجميع
وان اعرف سنتر رااااااااااائع وجميل احب اضيفه لكل عروسه عسوله
واسمه إيلي بيوتي
فيه صالون
وعنايه بالجسم والبشره والشعر (تكيسات)
برامج للتخسيس -ايروبكس وجيم وتعليم الرقص
ده رائع يا بنات
وساعات العمل من 10 الا 10
العنوان
49 شارع عباس العقاد - مدينة نصر
تيلفون 4031785او 4041691
انا سمعت عنه كتيررررررررر
وبس ياريت اكون افدت عروسه

reem10
05-09-2007, 05:11 PM
تسلمي حببتي دونا مور على اهتمامك
انا فعلا معظم الناس قالتلي على هوجو

donamor
05-10-2007, 07:10 AM
بليز يا فانيليا يا ريت تبعتيلى نمرة تليفون لاروز دو سبا

donamor
05-10-2007, 07:21 AM
يا بنات انا عايزه اقولكو حاجه مهمه عن موضوع تفتيح المناطق الغامقه يا ريت تروحو لدكتور علشان الدكتور هوه اللى حيعرف نوع بشرتك والعلاج اللى يناسبها على حسب كمان درجه سمار الجلد علشان الكريمات بتاعة التفتيح لازم تكون تحت اشراف طبى علشان متسببش اضرار
فيه حاجه كمان انا جبت الحمام المغربى اللى عند حراز بجد هاااااااااايل وحتلاحظوا الفرق من اول مره تستخدموه بس لازم نواظب علشان النتائج تستمر معانا
كمان لازم يا بنات تجيبوا سيرم للشعر دا بجد تحفه وبيحافظ على الشعر من التقصف وبيخليه ناعم ووبالذات اللى بتستخدم السشوار بجد هايل فيه ماركة (زيرو فريز) دى ب 49 جنيه وفيه (ميتا فيتا)دى احسن بس اغلى واصغى من زيرو فريز دى ب60 جنيه وفيه كمان سيرم بزيت الحرير بس ده غالى العلبه الصغيره ب60 والكبيره ب260 بس ده هااااااااااايل للشعر حتلاقوه فى اى صيدليه كبيره زى العزبى

vanelia
05-13-2007, 04:30 PM
اهلين بالبنات

vanelia
05-13-2007, 04:32 PM
من عنيا يا دونا مرو حاضر هاجيبللك النمرة

donamor
05-15-2007, 01:47 AM
:rose03: :7ff2c92ea شكرا على اهتمامك يا فانيليا وتسلملى عنيكى يا جميل

vanelia
05-15-2007, 05:33 PM
يا بنات اللى محتاج نمرة لا روز يبعتللى وانا اقوللة

donamor
05-16-2007, 06:04 AM
ميرسي يا فانيليا

vanelia
05-17-2007, 06:37 PM
العفو يا دونا اى خدمة

donamor
05-20-2007, 03:44 AM
فينكم يا بنات رحتو فين

Enas Ahmad
05-20-2007, 06:08 AM
بالنسبة للانجيرى عندك جويا أختى متجوزة ومعظم حاجتها منه بجد يجنن بالذات كتالوج السنة اللى فاتت ولاسو فيه حاجات رقيقة بس مش كتير
من مواضيعى شعرى طويل أخيراااااااااااااااااااااااااااhttps://alfrasha.maktoob.com/search.php?searchid=1108238

vanelia
05-20-2007, 03:51 PM
ميرسى يا نوسة على الرد

donamor
05-22-2007, 07:16 AM
ازيكوا يا بنات عاملين ايه وحشتونى انا النهارده جايبلكم عناوين اتيليهات كتير لفساتين الافراح نبدا الاول
بمدينة نصر
1-مالبى: عباس العقاد
2-نورهان :عباس العقاد
3جينى لا روش:آخر عباس العقاد
4-ندا:جنينة مول
5-ماى ليدى:السراج مول
6-اتيليه ناديه الشيخ:سيتى سنتر
7-البيت الابيض:اول طريق النصر
8-اتيليه الهوانم:بجوار اخر ساعه فرع الجامعه العماليه
اتيليه مها ادوارد:بجوار طيبه مول (العماره اللى بجوار سلامه للسيارات)اول دور

مصر الجديده
1-العبودى:ميدان روكسى
2-العروسه:ميدان روكسى بجوار الطاووس
3-نورهان (فرع مصر الجديده):ش الاهرام
4-كابلو كابلو :ش الاهرام -امام الحريه مول
5-جينى لاروش :عمارات العبور رقم 6
6- اتيليه فرحه: عمارات العبور رقم 12

المهندسين
1-البيت الابيض:سور نادى الزمالك
2-مختار:اول ش شهاب
3-ماى ليدى:ميدان لبنان

وسط البلد
1-اتيليه عادل ابو هميله:ش سليمان باشا
2-العروسه:ش قصر النيل
3-ندا:ش الموسكى
4-رؤوف :26 ش قصر النيل

اتمنى ان العناوين دى تفيدكم

vanelia
05-23-2007, 04:56 PM
تسلمى يا دونامور على المعلومات فعلا بنات كتير محتاجينها

وجع البعاد000
06-02-2007, 03:03 AM
فين البنات؟؟؟؟؟؟؟

عاوزه شئ يغنيني عن السشوار والكوفير

vanelia
06-02-2007, 02:57 PM
ممكن حمامات الركيم وزيت الزيتوت تدهنية وتترك ساعتين ثم بفوطة سخنة تتشرب البخار وممكن تعملى فرد لشعرك باعشاب طبيعى فى مصر واحد اسمة متخصص للفرد ييروحولة الفنانيين اسمة كوافير سحى فى المنيل متخصص بيرماننت للشعر بس تروحيلة وانتى مش غاسلة شعرك

donamor
06-03-2007, 01:35 PM
انتو فيييييييييين يا بنات مصر

طمطم2005
06-03-2007, 07:10 PM
هاى يافراشات لحقيقة انا عروسة ولسة مش جهزت ياريت لو اى فراشة تعرف اى محل-كوافير-اتيليه فى اسكندرية وتكون الاسعار معقولةارجوكم ساعدونى متشكرة جدا

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0